ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه قانونی برای بخشش مردان متجاوز تصویب می‌کند

ممکن است ترکیه قانونی تصویب کند که بر اساس آن، مردان متجاوز اگر با قربانی ازدواج کنند، مجازات نخواهند شد. این قانون می‌گوید اگر تجاوز بدون خشونت و تهدید باشد قابل بخشش است.

در ترکیه قانونی از سوی نمایندگان به تصویب اولیه رسیده که بر اساس آن، مردان متجاوز اگر با قربانی ازدواج کنند، مجازات نخواهند شد.

این قانون می‌گوید فقط مردانی بخشیده می‌شوند که بدون زور و تهدید با دختران ارتباط برقرار کرده باشند و بعدا با او ازدواج کنند.

منتقدان می‌گویند که این قانون ازدواج با دختربچه‌ها را قانونی می‌کند و از مردان متجاوز در حالی که از عمل خود آگاهند، می‌گذرد.

این قانون روز سه شنبه گذشته از سوی حزب عدالت و توسعه که حزب حاکم بر ترکیه است به مجلس پیشنهاد شده و قرار است هفته آینده در مورد آن رای گیری نهایی انجام شود.

وزیر دادگستری ترکیه، بکیر بزداغ گفته که این لایحه برای آزاد شدن مردانی تصویب شده که با دحتران زیر سن قانون بر اساس سنن مذهبی و با توافق دختر وخانواده‌اش ازدواج کرده‌اند و ارتباطی به متجاوزان ندارد.

تخمین زده می‌شود که با این قانون سه هزار مرد که به جرم تجاوز زندانی هستند آزاد شوند.

بزداغ گفته که وقتی کودکی از یک ارتباط خارج از ازدواج به دنیا می‌آید، پزشکان به دادستانی اطلاع می دهند، مرد به زندان فرستاده می‌شود و زن و بچه دچار مشکلات مالی می‌شوند.

در ماه جولای گذشته، دادگاه قانون اساسی ترکیه قانون ممنوعیت انجام هرگونه عمل جنسی با کودکان زیر ۱۵ سال را ملغی کرد. این اقدام خشم فعالان مدنی و دانشگاهیان را برانگیخت.

مشکل ازدواج دختربچه‌ها در حال حاضر هم یک مساله در ترکیه است. ۳.۵ میلیون دختربچه متاهل در ترکیه وجود دارند و این قانون تعداد آنها را افزایش خواهد داد.

وضعیت حقوق زنان در دوران حاکمیت خزب عدالت و توسعه بدتر شده است. سال ۲۰۱۳ حزب عدالت و توسعه، سیستم ۴+۴+۴ را در نظام آموزشی این کشور ایجاد کرد. بسیاری از فعالان و کارشناسان هشدار دادند که این سیستم باعث می‌شود که تعداد زیادی از دختربچه‌ها پیش از آنکه آموزش کافی ببینند مدرسه را ترک کنند.

آمارها از سال ۲۰۱۳ به بعد نشان می‌دهد که ۸۵۳ زن در چهار سال گذشته به قتل رسیده‌اند که ۱۵ درصد آنها به خاطر تقاضای طلاق، کشته شده‌اند. ۶۶ درصد را همسر سابق یا دوست پسر سابق‌ به قتل رسانده است، ۱۲.۵ درصد این زنان را شوهران‌شان کشته‌اند، با وجود اینکه این زنان پیش‌ از به قتل رسیدن تقاضای حمایت در مقابل خشونت کرده بودند.

خشونت علیه زنان در ترکیه در روستاها جایی که دختربچه‌ها در سنین پایین از مدرسه بیرون کشیده می‌شوند و ازدواج کودکان در آنها رایج است، بیشتر است.

اکتبر ۲۰۱۳ پژوهشی در دانشگاه غازی عینتاپ نشان داد که از هر ۳ ازدواج در ترکیه یکی ازدواج کودکان است. ازدواج دختربچه‌ها با مردان بزرگ‌تر از خود، باعث تراژدی‌های دردناکی شده و در دو مورد از مشهورترین موارد، به مرگ دختربچه‌های متاهل در سال ۲۰۱۴ انجامیده است.

در ژانویه ۲۰۱۴ یک دختر ۱۴ ساله به دنبال شلیک‌های مرگبار به خود درگذشت. تحقیقات پلیس نشان داد که این دختر در ۱۰ یا ۱۱ سالگی وادار به ازدواج با مردی بسیار مسن تر از خود شده است.

در جولای ۲۰۱۴ هم یک دختر ۱۵ ساله به نام ستر اصلان با شلیک گلوله خودکشی کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پان ترک

    هر چه در ترکیه اجرا شود حق است! ترکیه قبله آمال ترکهای دنیاست!

  • faryad

    سیلی زدن مامور سد معبر فومن به زنی که نان آور خانه است https://www.youtube.com/watch?v=oFGj08sR7OQ