ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ایران به همکاری‌ها برای افزایش قیمت نفت امیدوار است»

زنگنه گفت که در صورت دستیابی به توافق در اوپک قیمت نفت به بالای بشکه‌ای ۵۰ دلار خواهد رسید.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در دیدار با محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل سازمان اوپک نسبت به همکاری‌ اعضا برای افزایش قیمت نفت ابراز امیدواری کرد.

زنگنه در تماس با تلویزیون دولتی ایران نسبت به اجلاس آینده اوپک و افزایش قیمت نفت ابراز امیدواری کرد

بیژن زنگنه شنبه ۲۹ آبان/۱۹ نوامبر و پس از دیدار با دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت به تلویزیون دولتی ایران گفت که نسبت به اجلاس سران اوپک در پایان ماه نوامبر خوشبین است. او به «نشانه‌های مثبتی» اشاره کرد که دیگر اعضا از خود نشان داده اند و گفت این اتفاق احتمال دستیابی به توافق در اجلاس آتی اوپک را افزایش داده است.

زنگنه همچنین افزود که در صورت دستیابی به توافق در اوپک قیمت نفت به بالای بشکه‌ای ۵۰ دلار خواهد رسید. او گفت که در صورت همکاری کشورهای تولیدکننده‌ای که عضو اوپک نیستند، این قیمت می‌تواند تا ۵۵ دلار نیز افزایش یابد.

دیروز قیمت نفت خام برنت با ۳۷ سنت افزایش در هر بشکه به ۴۶ دلار و ۸۶ سنت رسید.

زنگنه در پاسخ به این سؤال که آیا ایران با محدودیت تولید پیشنهادی اوپک و حفظ سقف تولید سه میلیون و ۹۲۰ هزار بشکه در روز موافق است، اعلام کرد: «ما به هیچ توافقی نرسیده‌ایم.»

پیشتر خبر تنش بین ایران و عربستان به سقوط قیمت نفت از ۵۰ دلار در هر بشکه به ۴۴ دلار انجامیده بود. در جلسه کارشناسی اوپک برای آماده‌سازی اجلاس سران در پایان ماه نوامبر سال جاری، عربستان تهدید کرد که اگر تهران از کاهش تولید نفت خود سر باز زند، می‌تواند تولید خود را برای کاهش بهای نفت به شدت افزایش دهد.

سفر دبیرکل اوپک به ایران در همین راستا و برای اطمینان از همکاری بین ایران و عربستان، دو رقیب منطقه‌ای و دو صادرکننده بزرگ نفت و گاز خاورمیانه ارزیابی می‌شود. این دیدار پیش درآمدی بود بر نشست آذرماه وزیران نفت و انرژی اوپک در وین که به موضوع قیمت کنونی نفت و بازار جهانی آن اختصاص خواهد یافت.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.