ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم زندان برای رهبران سندیکای روزنامه‌نگاران مصر

مصر در حکمی که در ۷۵ سال اخیر این کشور بی‌سابقه است، رئیس سندیکای روزنامه‌نگاران، دبیرکل آن و یک عضو بلندپایه دیگر را به جرم پناه‌دادن به روزنامه‌نگاران فراری به دو سال حبس محکوم کرد.

یک دادگاه در مصر رئیس سندیکای روزنامه‌نگاران و دو عضو هیأت مدیره آن را به زندان محکوم کرد.

یحیی قلاش، رئیس سندیکای روزنامه‌نگاران مصر در جمع برخی همکاران خود - عکس: AFP

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، منابع قضایی مصر شنبه ۲۹ آبان/۱۹ نوامبر اعلام کردند که «یحیی قلاش»، رییس سندیکای روزنامه نگاران مصر، «جمال عبدالرحیم»، دبیرکل این سندیکا و «خالد البلشی» رییس کمیته آزادی‌های این سندیکا به جرم حمایت و پناه‌دادن به روزنامه‌نگاران فراری و نیز نشر اخبار کذب به دو سال زندان محکوم شدند.

این سه فعال سندیکایی روزنامه‌نگار باید جریمه‌ای برابر با ۱۰ هزار پوند مصر نیز پرداخت کنند.

محکومیت جمال عبدالرحیم و دو عضو دیگر سندیکای روزنامه‌نگاران تازه‌ترین خبر از تلاش‌های نیروهای امنیتی مصر برای فرونشاندن نارضایتی علیه عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری این کشور است.

این محکومان هنوز می‌توانند نسبت به حکم صادرشده اعتراض کنند. آنها تمام اتهامات مطرح‌شده را رد کرده‌اند.

حکمی بی‌سابقه در ۷۵ سال اخیر مصر

در ماه می سال جاری برای این سه عضو بلندپایه سندیکای روزنامه‌نگاران مصر به اتهام پناه‌دادن به دو روزنامه‌نگار فراری پرونده قضایی تشکیل شد. مأموران امنیتی در ماه آوریل به ساختمان سندیکا یورش بردند تا «عمرو بدر» و «محمود السقا»، دو روزنامه‌نگار را بازداشت کنند. بازداشت این دو به جرم شرکت در اعتراض‌ها علیه واگذاری «صنافیر» و «تیران»، دو جزیره مصری به عربستان صعودی صورت گرفت.

در همان زمان گروه‌های حقوق‌بشری تصمیم دولت مصر را برای بازگشایی پرونده قضایی برای یک رئیس سندیکای روزنامه‌نگاران پس از ۷۵ سال در این کشور محکوم کردند. این گروه‌ها اکنون از صدور حکم زندان برای اعضای سندیکای روزنامه‌نگاران به شدت انتقاد می‌کنند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز در بیانیه‌ای از دولت مصر قویاً خواست تا تمام اتهام‌ها علیه این روزنامه‌نگاران را کنار بگذارد.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.