ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض‌های سرتاسری در پرو همزمان با اجلاس اقتصادی آسیا‌ـ‌پاسیفیک

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبران ۲۰ کشور دیگر در پرو به مناسبت اجلاس سالیانه سازمان همکاری‌های آسیا‌ـ‌پاسیفیک گرد هم می‌آیند. معترضان از این فرصت که نگاه جهان را بر پرو متمرکز کرده، برای فشار بر دولت استفاده می‌کنند.

معترضان پرویی در نقاط مختلف و در آستانه برگزاری اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا‌ـ‌پاسیفیک در پایتخت این کشور به خیابان‌ها آمدند.

تعظیم رئیس‌جمهوری چین به اعضای اجلاس همکاری‌های آسیا‌ـ‌پاسیفیک - عکس: AFP

به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، پیش از آنکه اجلاس همکاری‌های اقتصادی آسیا‌ـ‌پاسیفیک در شنبه ۱۹ نوامبر آغاز به کار کند، روز جمعه موجی از اعتراض‌ها در پرو آغاز شد. ۵۰۰ ماهیگیر خرده‌پا به همراه خانواده‌هایشان نسبت به ممنوعیت ماهیگیری به دلیل تمهیدات امنیتی مربوط به اجلاس اقتصادی آسیا‌ـ‌پاسیفیک در لیما، پایتخت پرو دست به اعتراض زدند. صدها کارگر دولتی نیز به خیابان‌های این شهر آمدند تا نسبت به عدم پرداخت دستمزدهای خود اعتراض کنند.

همچنین ساکنان نزدیک به «ماتشو پیکتشو»، یک معبد باستانی تمدن اینکاها ریل‌های راه‌آهن را مسدود کردند و گفتند که شرکت مدیریت‌کننده خطوط قطار نسبت به کارگرانی که از آن برای رسیدن به محل کار خود استفاده می‌کنند، پاسخگو نیست. به‌علاوه، کارگران مشغول در بخش‌های خدماتی زایشگاه‌های شمال لیما نیز برای دریافت حقوق بهتر دست به اعتصاب زدند.

سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا‌ـ‌پاسیفیک گروهی اقتصادی از کشورهای حاشیه اقیانوس آرام است که برای تسهیل و بهبود مناسبات سیاسی و اقتصادی بین یکدیگر سالیانه در اجلاسی گرد هم می‌آیند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبران ۲۰ کشور دیگر در پرو به مناسبت اجلاس سالیانه سازمان همکاری‌های آسیا‌ـ‌پاسیفیک گرد هم آمده‌اند. معترضان از این فرصت که نگاه جهان را بر پرو متمرکز کرده، برای فشار بر دولت استفاده می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.