ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«پرفروش‌ترین روزنامه در هر دکه روزی ۱۰ نسخه می‌فروشد»

همشهری به‌عنوان پرفروش‌ترین روزنامه ایران نهایتاً تا روزی ۱۵ عدد در هر دکه به فروش می‌رود و روزنامه‌هایی همچون کیهان یا شرق گاه در تمام هفته تنها یک نسخه می‌فروشند.

یکی از اعضای بلندپایه صنف توزیع جراید تهران گفت که در هر دکه مطبوعاتی، پرفروش‌ترین روزنامه ایران بیش از ۱۰ تا ۱۵ عدد در روز فروش ندارد.

درآمد اصلی دکه‌ها فروش دخانیات است که به خاطر آن شاید پلمپ شوند

ایرج فکری، بازرس هیئت مدیره اتحادیه جراید شنبه ۲۹ آبان‌ماه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) وضعیت فروش روزنامه‌ها و میزان برگشتی آنها را «اسف‌بار» توصیف کرد. او گفت که همشهری به‌عنوان پرفروش‌ترین روزنامه ایران نهایتاً تا روزی ۱۵ عدد در هر دکه به فروش می‌رود.

به گفته فکری، در دکه‌ها روزنامه‌هایی همچون کیهان یا شرق گاه در تمام هفته تنها یک نسخه می‌فروشند.

مشکلات اقتصادی و گرانی نسبی روزنامه‌ها، به‌خصوص روزنامه‌های مستقل، و نیز نبود فرهنگ مطالعه از دلایل عدم اقبال به روزنامه‌ها عنوان می‌شود. روزنامه «دنیای اقتصاد» مردادماه امسال گزارش داد که سرانه مطالعه کتاب و نشریات و روزنامه‌ها در ایران در سال ۲۰۱۵ میلادی تنها ۱۳ دقیقه بود.

فروش دخانیات، درآمد اصلی دکه‌های روزنامه

بازرس اتحادیه جراید همچنین طرح وزارت بهداشت برای ممنوعیت فروش دخانیات در دکه‌های مطبوعاتی را نیازمند بازبینی و بررسی دانست و گفت که به دلیل فروش پایین روزنامه‌ها و مجلات، دکه‌های روزنامه‌فروشی عمده درآمد خود را از فروش دخانیات کسب می‌کنند. او درآمد برخی دکه‌ها را هفته‌ای تنها ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

منع فروش دخانیات و برخی اقلام دیگر همچون خواروبار در دکه‌ها از سال ۱۳۹۴ به صورت محدود اجرایی شد. اردیبهشت سال ۱۳۹۴ تعدادی از دکه‌های خیابان انقلاب به همین دلیل پلمپ شدند.

 بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.