ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفیر ایران در سازمان ملل: ۴۰۰ هزار افغان در ایران تحصیل می‌کنند

سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی به منظور بررسی وضعیت افغانستان از عملکرد کشورش در برخورد با پناهجویان افغانستان دفاع کرد.

سفیر ایران در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی گفت که ایران به پناهجویان افغان خدمات آموزشی و پزشکی ارائه می‌دهد و از تحصیل ۴۰۰ هزار دانش‌آموز و دانشجوی افغان در ایران خبر داد.

چهارصدهزار دانش‌آموز و دانشجوی تبعه افغانستان در ایران تحصیل می‌کنند

غلامحسین دهقانی، سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی به منظور بررسی وضعیت افغانستان از عملکرد کشورش در برخورد با پناهجویان افغانستان دفاع کرد. او گفت که ایران «برای تسهیل بازگشت داوطلبانه، تدریجی، توام با امنیت و با احترام» این پناهجویان به افغانستان با کمیسیون سه‌جانبه مربوط به این موضوع همکاری می‌کند.

کمیسیون سه‌جانبه «برنامه مشترک بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغان» شامل ایران، افغانستان و کمیساریای عالی سازمان  ملل متحدد در امور پناهندگان است.

دهقانی با اشاره به ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی به آوارگان جنگی افغانستان گفت که در سال جاری ۴۰۰ هزار افغان در مدارس و دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیلند. سفیر ایران در سازمان ملل همچنین ادعا کرد که در برخی مناطق این کشور، تعداد افغان‌های دریافت‌کننده خدمات بهداشتی از ایرانیان بیشتر است.

دهقانی در شرایطی این ادعاها را مطرح کرد که در بهار سال جاری، سازمان سنجش و آموزش ایران اقامت آن دسته از متقاضیان ورود به دانشگاه‌های ایران را که تبعه افغانستان هستند در سطح ۱۹ استان ممنوع اعلام کرد. این دانشجویان همچنین اجازه ندارند که در رشته‌های مرتبط با فیزیک و هواپیما در ایران تحصیل کنند.

در ایران نزدیک به سه میلیون تبعه افغانستانی زندگی می‌کنند که برای آن‌ها اجازه اقامت در تعداد محدودی از شهرهای ایران صادر می‌شود.  آن‌ها تنها اجازه دارند در شمار محدودی از مشاغل پرخطر کار کنند و از شرایط مناسب برای تحصیل در مقاطع ابتدایی و تحصیلات تکمیلی برخوردار نیستند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.