ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه مطهری به روحانی: لغو سخنرانی «داعش‌گونه» بود

علی مطهری در واکنش به لغو سخنرانی‌اش در مشهد در نامه‌ای به حسن روحانی نوشت که «استان خراسان را از استبداد نجات دهید.» وزیر کشور در واکنش به این اتفاق ابراز تأسف کرد.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس در واکنش به لغو سخنرانی‌اش در مشهد در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی نوشت «حاکم در استان خراسان رضوی استاندار است یا دادستان و امام جمعه؟»

علی مطهری، نایب رئیس مجلس اقدامات دادستانی مشهد را داعش گونه خواند

مطهری در این نامه از رئیس‌جمهوری ایران پرسیده نیروی انتظامی زیر نظر استاندار است یا دادستان؟

یکشنبه ۳۰ آبان قرار بود علی مطهری به مناسبت اربعین در مشهد سخنرانی کند. اما این مراسم با دستور دادستانی مشهد و دخالت نیروی انتظامی لغو شد.

مطهری اقداماتی از این دست را «داعش گونه» نامیده است.

مطهری در ادامه نامه خود از رئیس‌ دولت یازدهم خواسته استان خراسان رضوی را از استبداد نجات دهد.

این نخستین بار نیست که سخنرانی‌های علی مطهری لغو می‌شود. ۱۸ اسفند سال ۱۳۹۳ نیز علی مطهری برای سخنرانی در دانشگاه به شیراز رفته بود که پس از ورود به فرودگاه با یورش موتورسوران روبه‌رو شد. آن‌ها او را با سنگ و گوجه مورد حمله قرار دادند. مطهری نزدیک به سه ساعت نیز در یکی از کلانتری‌های شیراز در محاصره مهاجمان قرار داشت.

وزیر کشور: متأسفم

نایب رئیس مجلس دهم در پایان نامه اعتراضی خود نوشت که موارد طرح شده علی‌رغم آگاهی به این نکته است که «برخی نهادهای حکومتی» در دوران دولت‌هایی با گرایش اصلاح‌طلب می‌کوشند تا هر چه بیشتر آزادی بیان را محدود کنند. سخنرانی مطهری در مشهد به دعوت مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی ترتیب داده شده بود.

موضوع سخنرانی علی مطهری «امام حسین و اصلاح حکومت» عنوان شده بود.

واکنش برخی نمایندگان به لغو سخنرانی مطهری:

  • عارف، رئیس فراکسیون امید در مجلس: «تبعیض بین مسئولین برای ایراد سخنرانی در اماکن عمومی پذیرفته نیست».
  • محمود صادقی، دیگر نماینده تهران در واکنش به این اتفاق از عملکرد وزارت کشور در مشهد انتقاد کرده است و گفته وزارت کشور باید به مجلس پاسخگو باشد.
  • فاطمه سعیدی، عضو هیات رییسه فراکسیون امید: «وزیر کشور و مسئولان استان خراسان رضوی باید توضیح دهند چه اتفاقی در این استان افتاده که دولت این چنین تسلیم فشارها در مشهد می شود»
  • عبدالکریم حسین‌زاده، نایب رییس فراکسیون امید در توئیتر: «آیا سخنرانی نایب رییس مجلس هم حکم کنسرت دارد که در مشهد لغو شد؟»
  • دبیر مجمع نمایندگان استان خراسان، جلیل رحیمی جهان‌آبادی: «در خراسان وقتی به فرزند شهید مطهری، معلم انقلاب و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اجازه صحبت نمی دهند ببینید مردم چه می‌کشند»

به دنبال واکنش‌ نمایندگان عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با ابراز تأسف نسبت به لغو این سخنرانی به معاون سیاسی خود دستور داد تا مسئله را بررسی کند. او خواسته در صورت روشن شدن تخلف با عوامل مرتبط برخورد قاطع شود.

به گفته وزیر کشور مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی تمامی مجوزهای لازم قانونی برای برگزاری این مراسم را کسب کرده بودند.

قرار است رحمانی فضلی در این رابطه نامه‌ای به رئیس قوه‌قضائیه بنویسد.

پیش از این نیز خراسان رضوی به دلیل لغو پیاپی کنسرت‌های موسیقی خبرساز شده‌بود. در آن زمان وزارت ارشاد در این زمینه تسلیم فشارهای علم‌الهدی، امام جمعه مشهد شد و گفت که به هیچ کنسرت موسیقی‌ای برای اجرا در استان خراسان رضوی مجوز نخواهد داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مرغابی

    تصمیم گیرنده اصلی سپاه بوده ظاهرا بعد هم میگن ما توی سیاست دخالت نمیکنیم

  • ارژنگ

    این یکی از نشانه های کوچک دیکتاتوری نعلین هست که سالها پیش هشدار داده شده بود اما گوش شنوایی وجود نداشت

  • گيتي

    داعش از نوع شیعه اس دیگه.

  • واسلام

    نتخابات و پارلمان در ایران فقط پوششی برای فریب جامعه جهانی و دنیاست تا بگن ما با داعش فرق داریم ما انتخابات داریم اما داعش ندارند در حالیکه همه میدونن انتخابات در ایران ملعبه ای بیش نیست واقعا شباهت عجیبی بین داعش و نظام وجود داره داعش خودشو دولت اسلامی میدانه نظام هم میگه من دولت اسلامی هستم در راس داعش یک نفر برای بقیه تصمیم میگیره و خودشو خلیفه و ولی امر مسلمین جهان خوانده در نظام هم دقیقا همین قاعده وجود داره و خلیفه خود خوانده خامنه ای خودش را ولی امر مسلمین جهان معرفی کرده در داعش خلیفه خود خوانده خودش را نایب بر حق پیامبر میدونه و در نظام هم خامنه ای همینطوره و تمام اختیارات پیامبر را از آن خودش میدونه و خودش را نایب پیامبر میدونه در داعش هیچ نوع پارلمان و انتخابات و دموکراسی وجود نداره در نظام هم در عمل نه پارلمان وجود داره و نه ا