ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه سه کوهنورد آمريکايی برگزار شد

<p>&nbsp;دادگاه رسيدگی به اتهامات سه کوهنوردآمريکايی، امروز به&zwnj;شکل غيرعلنی و بدون حضور سارا شورد صبح امروز برگزار شد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران، دادگاه شين بائر، جاش فتال و سارا شورد، سه متهم به جاسوسی و ورود غير قانونی به خاک ايران، ساعت ۱۰ صبح امروز به رياست قاضی صلواتی برگزار شد.</p> <p><br /> ليويا لئو اگوستی، سفير کشور سوئيس که در نبود سفارت آمريکا در ايران حافظ منافع اين کشور در جمهوری اسلامی است در اين دادگاه شرکت کرد.</p> <p><br /> سفير سوئيس به ايرنا گفت: &laquo;مرا به دادگاه دعوت نکرده بودند و خودم برای حضور در جلسه رسيدگی به اتهامات سه آمريکايی تصميم گرفتم که در دادگاه حضور يابم.&raquo;</p> <p><br /> ليويا لئو اگوستی افزود: &laquo;تا کنون مسئولان دادگاه اجازه حضور در جلسه رسيدگی به اتهامات سه آمريکايی را نداده&zwnj;اند و اکنون منتظر هستم که آيا اجازه ملاقات با سه آمريکايی را می دهند يا خير.&raquo;</p> <p><br /> بر اساس گزارش&zwnj;های منتشر شده سارا شورد، يکی از اين متهمان که ۲۳ شهريورماه امسال به قيد وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی آزاد شده بود، در اين دادگاه شرکت نکرد.</p> <p><br /> غلام&zwnj;حسين محسنی اژه&zwnj;ای، دادستان کل ايران و سخنگوی قوه قضائيه روز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه جاری اعلام کرده بود سارا شورد به دادگاه انقلاب احضار شده است و محاکمه او ۱۷ بهمن (ششم فوريه) برگزار خواهد شد.<br /> &nbsp;</p> <p>پيش از اين، عباس جعفری دولت&zwnj;آبادی، دادستان تهران در روز چهارم آبان&zwnj;ماه سال جاری گفته بود در صورتی که سارا شورد برای جلسه دادگاه حضور نيابد وثيقه&zwnj;ای که سپرده است، ضبط می&zwnj;شود. <br /> &nbsp;</p> <p>سفير سوئيس در رابطه با شرکت نکردن شورد در دادگاه گفت: &laquo;اين تصميم شخصی شورد بود و من از علت حاضر نشدن وی در دادگاه اطلاعی ندارم.&raquo;</p> <p><br /> غلام&zwnj;حسين محسنی اژه&zwnj;ای هفته گذشته گفته بود سعی بر اين است که محاکمه اين سه نفر به&zwnj;شکل علنی برگزار شود اما تشخيص اين امر با قاضی است.</p> <p><br /> شين بائر، سارا شورد و جاش فاتال، سه کوهنورد آمريکايی هشتم مرداد ماه سال ٨٨ در منطقه مرزی ايران و عراق به اتهام &laquo;عبور غير قانونی از خط مرزی ايران با عراق&raquo; بازداشت شدند. <br /> &nbsp;</p> <p>به گفته مقام&zwnj;های ايرانی اين سه تبعه آمريکا برای &laquo;جاسوسی&raquo; وارد ايران شده&zwnj;اند، اين در حالی است که خانواده آن&zwnj;ها از &laquo;ورود اشتباهی&raquo; سخن می&zwnj;گويند و يکی از اين کوهنوردان، منکر ورود به خاک ايران شده &zwnj;است.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

 دادگاه رسيدگی به اتهامات سه کوهنوردآمريکايی، امروز به‌شکل غيرعلنی و بدون حضور سارا شورد صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران، دادگاه شين بائر، جاش فتال و سارا شورد، سه متهم به جاسوسی و ورود غير قانونی به خاک ايران، ساعت ۱۰ صبح امروز به رياست قاضی صلواتی برگزار شد.

ليويا لئو اگوستی، سفير کشور سوئيس که در نبود سفارت آمريکا در ايران حافظ منافع اين کشور در جمهوری اسلامی است در اين دادگاه شرکت کرد.

سفير سوئيس به ايرنا گفت: «مرا به دادگاه دعوت نکرده بودند و خودم برای حضور در جلسه رسيدگی به اتهامات سه آمريکايی تصميم گرفتم که در دادگاه حضور يابم.»

ليويا لئو اگوستی افزود: «تا کنون مسئولان دادگاه اجازه حضور در جلسه رسيدگی به اتهامات سه آمريکايی را نداده‌اند و اکنون منتظر هستم که آيا اجازه ملاقات با سه آمريکايی را می دهند يا خير.»

بر اساس گزارش‌های منتشر شده سارا شورد، يکی از اين متهمان که ۲۳ شهريورماه امسال به قيد وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی آزاد شده بود، در اين دادگاه شرکت نکرد.

غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، دادستان کل ايران و سخنگوی قوه قضائيه روز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه جاری اعلام کرده بود سارا شورد به دادگاه انقلاب احضار شده است و محاکمه او ۱۷ بهمن (ششم فوريه) برگزار خواهد شد.
 

پيش از اين، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در روز چهارم آبان‌ماه سال جاری گفته بود در صورتی که سارا شورد برای جلسه دادگاه حضور نيابد وثيقه‌ای که سپرده است، ضبط می‌شود.
 

سفير سوئيس در رابطه با شرکت نکردن شورد در دادگاه گفت: «اين تصميم شخصی شورد بود و من از علت حاضر نشدن وی در دادگاه اطلاعی ندارم.»

غلام‌حسين محسنی اژه‌ای هفته گذشته گفته بود سعی بر اين است که محاکمه اين سه نفر به‌شکل علنی برگزار شود اما تشخيص اين امر با قاضی است.

شين بائر، سارا شورد و جاش فاتال، سه کوهنورد آمريکايی هشتم مرداد ماه سال ٨٨ در منطقه مرزی ايران و عراق به اتهام «عبور غير قانونی از خط مرزی ايران با عراق» بازداشت شدند.
 

به گفته مقام‌های ايرانی اين سه تبعه آمريکا برای «جاسوسی» وارد ايران شده‌اند، اين در حالی است که خانواده آن‌ها از «ورود اشتباهی» سخن می‌گويند و يکی از اين کوهنوردان، منکر ورود به خاک ايران شده ‌است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.