ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازگشت برتری‌طلبان سفیدپوست به فضای عمومی آمریکا

برتری‌طلبان سفیدپوست مسلح به پرده‌برداری از «یادبود تاریخ آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار تگزاس» اعتراض کردند. در واشنگتن هم آنها انتخاب ترامپ به رئیس‌جمهوری را جشن گرفتند.

برتری‌طلبان سفیدپوست آمریکایی با ترتیب‌دادن تجمع‌هایی در آمریکا آشکارا به فضای عمومی این کشور بازگشتند.

برتری‌طلبان سفیدپوست انتخاب ترامپ را جشن گرفتند

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، برتری‌طلبان سفیدپوست و نژادپرست آمریکایی شنبه ۱۹ نوامبر/۲۹ آبان در تجمعی به پرده‌برداری از «یادبود تاریخ آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار تگزاس» اعتراض کردند. این نژادپرستان آمریکایی با شعار «وایت لایوز متر» (زندگی سفیدها اهمیت دارد) در تقابل با شعار جنبش اعتراضی سیاهپوستان، «بلک لایوز متر» (زندگی سیاهان اهمیت دارد) به این تجمع دست زدند. برخی از این برتری‌طلبان سفیدپوست مسلح بودند.

در همین حال، تظاهرکنندگان مخالف نژادپرستی به سرعت به تجمعی علیه تجمع برتری‌طلبان سفیدپوست دست زدند. با افزایش جمعیت پلیس ضد شورش تگزاس به صحنه وارد شد و هشت نفر را دستگیر کرد.

یادبود آفریقایی‌تبارهای تگزاس که در برابر ساختمان کاپیتول، متعلق به کنگره نصب شده، حاصل دو دهه تلاش گروه‌های مختلف حقوق بشری و ضدتبعیض است. تگزاس ایالتی است که به لحاظ تاریخی در جنگ داخلی از برده‌داری دفاع می‌کرد و در زمینه مسائل نژادی و اقلیتی نیز با مشکلات زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

پایکوبی «آلت‌رایت» برای انتخاب ترامپ

در همین حال، خبرگزاری «رویترز» نیز گزارش داد که صدها معترض خشمگین در واشنگتن، پایتخت ایالات متحده شنبه ۱۹ نوامبر علیه مراسم جشن برتری‌‌طلبان سفیدپوست به مناسبت انتخاب دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا تظاهرات کردند.

به گزارش روزنامه «نیویورک‌تایمز»، «انستیتوی سیاست‌گذاری ملی»، یک گروه راست‌گرای افراطی از جریان موسوم به «راست آلترناتیو» (آلت‌رایت) سازمان‌دهنده جشن انتخاب ترامپ بود. راست آلترناتیو جریانی افراطی و ضدچندفرهنگ‌گرایی و ضدمهاجرت است که به نژادپرستی و سکسیسم و بیگانه‌هراسی متهم می‌شود. استیو بنن، مدیر ارشد اجرایی کارزار انتخابات ترامپ و مشاور ارشد و استراتژیست اصلی رئیس‌جمهوری منتخب، از چهره‌های معروف راست آلترناتیو است.

جشن برتری‌طلبان سفیدپوست در ساختمان «رونالد ریگان»، در فاصله تنها سه بلوک با کاخ سفید که سکونتگاه نخستین رئیس‌جمهوری سیاه‌پوست آمریکا است، برگزار شد. معترضان در برابر این ساختمان شعار می‌دادند که «فاشیست‌ها، خاموش‌تان می‌کنیم».

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گزارش داد که در درگیری‌های رخ‌داده در برابر ساختمان ریگان دست‌کم یک نفر مجروح شده‌است.

ریچارد اسپنسر، رئیس و مدیر انستیتوی سیاست‌گذاری ملی در مراسم جشن در سخنانی گفت که پیروزی ترامپ در انتخابات «یک بیداری ملی» است. فراخواندن به «بیداری» شعاری است که برتری‌طلبان سفیدپوست از آن استفاده می‌کردند.

در دوران کارزار انتخاباتی ترامپ، اعضای جنبش آلت‌رایت از وعده‌های او برای ساختن دیوار بین آمریکا و مکزیک و منع موقف ورود مسلمانان به خاک آمریکا به شدت حمایت کردند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.