ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرانسوا فیون پیروز انتخابات مقدماتی راست میانه فرانسه

تحلیل‌گران معتقدند که پیروز رقابت‌های مقدماتی ۲۰ نوامبر فرانسه به احتمال زیاد رئیس‌جمهوری اینده این کشور است. با این حال، پس از پیروزی دونالد ترامپ و برگزیت، نگرانی‌ها از قدرت‌گرفتن جبهه ملی در فرانسه جدی‌تر می‌شود.

فرانسوا فیون، نخست‌وزیر سابق دوران سارکوزی توانست با شکست دیگر رقبای خود در نخستین انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری بهار آینده احزاب راست میانه فرانسه، به دور دوم راه یابد. سارکوزی با قبول شکست از نامزدی فیون حمایت کرده است.

راست میانه نامزد خود برای ریاست‌جمهوری فرانسه را انتخاب می‌کند

به گزارش خبرگزاری رویترز، رأی‌دهندگان فرانسوی یک‌شنبه ۲۰ نوامبر برای نخستین بار در این کشور برای انتخاب نامزد محافظه‌کار حزب «جمهوری‌خواهان» و متحدان راست میانه آن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۷ پای صندوق‌های رأی رفتند.

رقابت‌های مقدماتی جریان راست میانه فرانسه بین «آلن ژوپه» نخست‌وزیر سابق در دوران ژاک شیراک، «نیکولا سارکوزی» رئیس‌جمهور سابق و «فرانسوا فیون» نخست‌وزیر سابق در دوران سارکوزی برگزار شد.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری کنونی از حزب سوسیالیست پس از مواجهه با بحران‌های اقتصادی و امنیتی پیاپی به نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهوری تاریخ فرانسه بدل شده‌است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حزب سوسیالیست و اولاند از شانس چندانی برای انتخاب مجدد برخوردار نیستند و احتمالاً نامزد محافظه‌کاران در دور دوم رویاروی مارین لو پن، رهبر جبهه ملی قرار خواهد گرفت.

یک رقابت سرنوشت‌ساز

تا دو هفته پیش به نظر می‌رسید که آلن ژوپه نامزد حزب جمهوری‌خواهان و متحدان آن باشد. اما نظرسنجی‌ها از تنگاتنگ‌شدن رقابت‌ او با دو نامزد دیگر حکایت دارد که مواضع راست‌گرایانه‌تری نسبت به ژوپه اتخاذ کرده‌اند. سارکوزی با وعده‌های پوپولیستی از جمله سختگیرانه‌ترکردن قوانین مهاجرت و ممنوعیت حجاب و بورکینی (لباس شنای زنانه اسلامی) و فیون با وعده تمهیدات انقباضی برای بهبود اقتصاد به انتخابات وارد شدند.

اهمیت این انتخابات مقدماتی به حدی است که تا ظهر روز یکشنبه بیش از یک‌میلیون نفر پای صندوق‌های رأی رفته بودند. تحلیل‌گران معتقدند نامزد محافظه‌کاران به احتمال قوی به کاخ «الیزه» نیز خواهد رسید، چرا که می‌تواند لو پن را در دور دوم انتخابات به لطف حمایت طرفداران تمام دیگر احزاب از هراس قدرت گرفتن جبهه ملی شکست دهد.

بر اساس نظرسنجی‌ها، شانس آلن ژوپه در رقابت با مارین لو پن بیش از دو نامزد دیگر راست میانه بود. هرچند نتایج فعلی بر خلاف نظرسنجی‌ها پیش رفت.

مارین لو پن که جانشین پدر خود ژان‌ـ‌ماری لو پن شد، یک پوپولیست راست‌گرا و ضدمهاجرت است و توانسته محبوبیت جبهه ملی را به طور چشم‌گیری افزایش دهد. او همواره از تمایل خود برای خروج از اتحادیه اروپا سخن گفته و حامی برگزیت و دونالد ترامپ نیز بوده است. او پیروزی ترامپ را عاملی در بالارفتن شانس خود در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه توصیف می‌کند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.