ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«١٢١ نفر در شش هفته در ايران اعدام شده‌اند»

<p>کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ايران می&zwnj;گويد از تاريخ ۲۹ آذر ۸۹ تا ۱۱ بهمن ۸۹ در ايران دست&zwnj;کم ۱۲۱ نفر اعدام شده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش وب&zwnj;سايت کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ايران، در چند ماه گذشته ده&zwnj;ها نفر از متهمان مواد مخدر در زندان بيرجند و زندان وکيل&zwnj;آباد مشهد به&zwnj;طور &laquo;پنهانی&raquo; و بدون اطلاع وکلا و خانواده متهمان اعدام شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا بر اين گزارش آمار اعدام ۱۲۱ نفر شامل اعدام&zwnj; در زندان&zwnj; بيرجند، زندان&zwnj;های کارون و سپيدار شهر اهواز و زندان شهر تايباد نمی&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ايران چند هفته قبل و پس از افزایش شمار اعدام&zwnj;ها در ایران از اين وضعيت با نام &laquo;سونامی اعدام&raquo; ياد کرده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مقامات قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران چند ماه پیش خبر داده بودند که قصد دارند با متهمان &laquo;مواد مخدر، سرقت مسلحانه و ایجاد رعب و وحشت&raquo;، &laquo;قاطعانه&raquo; برخورد کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>غلام&zwnj;حسين محسنی اژه&zwnj;ای، دادستان کل ايران نیز هفته گذشته از صدور پنج حکم جديد اعدام درباره دو فعال اينترنتی، يک &laquo;جاسوس&raquo; و دو عضو شبکه&zwnj;های هرمی خبر داد.<br /> <br /> وی گفت حکم اعدام دو فعال سايت&zwnj;های &laquo;مستهجن&raquo; که به عنوان &laquo;مفسد فی&zwnj;الارض&raquo; شناخته شده&zwnj;اند، در دادگاه بدوی صادر شده است. محسنی اژه&zwnj;ای به هويت اين پنج نفر که به اعدام محکوم شده&zwnj;اند، اشاره&zwnj;ای نکرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در یکی از جنجالی&zwnj;ترین اعدام&zwnj;ها در هفته&zwnj;های اخیر، زهرا بهرامی، شهروند ایرانی-هلندی نهم بهمن جاری به اتهام &laquo;مواد مخدر&raquo; اعدام شد. دولت هلند پس از اعدام خانم بهرامی اعلام کرد که تماس&zwnj;های دیپلماتیک خود را با تهران به حال تعلیق در می&zwnj;آورد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنین شادی صدر، وکيل دادگستری و فعال حقوق زنان که در پی وقايع پس از انتخابات سال گذشته ايران را ترک کرد، در نامه&zwnj;ای به اوری روزنتال، وزير خارجه هلند، خواستار اعمال تحريم&lrm;های &laquo;موثر&raquo; اتحاديه اروپا عليه مقامات ايرانی شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شادی صادر که موسسه عدالت برای ايران را برای پيگيری نقض حقوق بشر در ايران راه&zwnj;اندازی کرده است، با اشاره به اعدام زهرا بهرامی نوشته است: &laquo;زمان آن فرا رسيده است که دولت هلند، به نمايندگی از خانواده تبعه خود، زهرا بهرامی و نيز در دفاع از حقوق همه قربانيان نقض حقوق بشر در ايران، ابتکار عمل را برای اينکه اتحاديه اروپا، تحريم&zwnj;های موثری عليه مقاماتی که در نقض گسترده و شديد حقوق بشر در ايران دست داشته&zwnj;اند اتخاذ کند را برعهده بگيرد.&raquo; <br /> <br /> هم اکنون دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل، يعنی ۱۳۰ کشور، حکم اعدام را کنار گذاشته&zwnj;اند، اما در ۶۲ کشور همچنان مجازات اعدام اجرا می&zwnj;شود که جمهوری اسلامی ايران يکی از اين کشور&zwnj;ها است.<br /> <br /> بنا به گزارش&zwnj;های سازمان&zwnj;های مدافع حقوق بشری بين&zwnj;المللی، ايران با جمعيت ٧٠ ميليون از نظر تعداد اعدام&zwnj;ها پس از کشور چين با جمعيت يک ميليارد و ٣٠٠ ميليون نفر قرار دارد اما با مبنا قرار دادن جمعيت در رتبه &laquo;نخست&raquo; قرار می&zwnj;گيرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران می‌گويد از تاريخ ۲۹ آذر ۸۹ تا ۱۱ بهمن ۸۹ در ايران دست‌کم ۱۲۱ نفر اعدام شده‌اند.

به گزارش وب‌سايت کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران، در چند ماه گذشته ده‌ها نفر از متهمان مواد مخدر در زندان بيرجند و زندان وکيل‌آباد مشهد به‌طور «پنهانی» و بدون اطلاع وکلا و خانواده متهمان اعدام شده‌اند.

بنا بر اين گزارش آمار اعدام ۱۲۱ نفر شامل اعدام‌ در زندان‌ بيرجند، زندان‌های کارون و سپيدار شهر اهواز و زندان شهر تايباد نمی‌شود.

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران چند هفته قبل و پس از افزایش شمار اعدام‌ها در ایران از اين وضعيت با نام «سونامی اعدام» ياد کرده بود.

مقامات قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران چند ماه پیش خبر داده بودند که قصد دارند با متهمان «مواد مخدر، سرقت مسلحانه و ایجاد رعب و وحشت»، «قاطعانه» برخورد کنند.

غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، دادستان کل ايران نیز هفته گذشته از صدور پنج حکم جديد اعدام درباره دو فعال اينترنتی، يک «جاسوس» و دو عضو شبکه‌های هرمی خبر داد.

وی گفت حکم اعدام دو فعال سايت‌های «مستهجن» که به عنوان «مفسد فی‌الارض» شناخته شده‌اند، در دادگاه بدوی صادر شده است. محسنی اژه‌ای به هويت اين پنج نفر که به اعدام محکوم شده‌اند، اشاره‌ای نکرده است.

در یکی از جنجالی‌ترین اعدام‌ها در هفته‌های اخیر، زهرا بهرامی، شهروند ایرانی-هلندی نهم بهمن جاری به اتهام «مواد مخدر» اعدام شد. دولت هلند پس از اعدام خانم بهرامی اعلام کرد که تماس‌های دیپلماتیک خود را با تهران به حال تعلیق در می‌آورد.

همچنین شادی صدر، وکيل دادگستری و فعال حقوق زنان که در پی وقايع پس از انتخابات سال گذشته ايران را ترک کرد، در نامه‌ای به اوری روزنتال، وزير خارجه هلند، خواستار اعمال تحريم‎های «موثر» اتحاديه اروپا عليه مقامات ايرانی شد.

شادی صادر که موسسه عدالت برای ايران را برای پيگيری نقض حقوق بشر در ايران راه‌اندازی کرده است، با اشاره به اعدام زهرا بهرامی نوشته است: «زمان آن فرا رسيده است که دولت هلند، به نمايندگی از خانواده تبعه خود، زهرا بهرامی و نيز در دفاع از حقوق همه قربانيان نقض حقوق بشر در ايران، ابتکار عمل را برای اينکه اتحاديه اروپا، تحريم‌های موثری عليه مقاماتی که در نقض گسترده و شديد حقوق بشر در ايران دست داشته‌اند اتخاذ کند را برعهده بگيرد.»

هم اکنون دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل، يعنی ۱۳۰ کشور، حکم اعدام را کنار گذاشته‌اند، اما در ۶۲ کشور همچنان مجازات اعدام اجرا می‌شود که جمهوری اسلامی ايران يکی از اين کشور‌ها است.

بنا به گزارش‌های سازمان‌های مدافع حقوق بشری بين‌المللی، ايران با جمعيت ٧٠ ميليون از نظر تعداد اعدام‌ها پس از کشور چين با جمعيت يک ميليارد و ٣٠٠ ميليون نفر قرار دارد اما با مبنا قرار دادن جمعيت در رتبه «نخست» قرار می‌گيرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.