ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمایت از بسکتبال زنان با دعوت بازیکنان به کمیته انضباطی

زنان ایرانی به دلیل حجاب اجازه شرکت در مسابقات بین‌المللی بسکتبال را ندارند. سه بسکتبالیست زنی که با هزینه خود به تورنمنتی در ترکمنستان رفته‌اند به کمیته انضباطی احضار شده‌اند.

سه زن ایرانی با هزینه شخصی در یک تورنمنت بسکتبال در ترکمنستان شرکت کردند. سفرشان حاشیه ساز شد و مسوولان فدراسیون بسکتبال آنها را تهدید به برخورد کردند.

 در حالی که روز شنبه ۲۹ آبان محمود مشحون، رییس فدراسیون بسکتبال با وزیر ورزش مسعود سلطانی فر جلسه داشت و اعلام کرد که وزیر ورزش خواسته سریع‌تر فکری درباره زنان بسکتبالیست شود، کمپیته انظباتی این زنان را احضار کرده تا از آنها بازپرسی کند. این جلسه قرار است روز سه شنبه برگزار شود.

سفر زنان ایرانی برای شرکت در تورنمنت بسکتبال در ترکمنستان حاشیه‌ساز شد

رعایت حجاب یکی از چالش‌های اساسی ورزشکاران زن ایرانی در مسابقات جهانی است. بر اساس قوانین ایران، ورزشکاران زن تنها در صورت رعایت حجاب اجازه شرکت در مسابقات جهانی را دارند اما فدراسیون جهانی بسکتبال تاکنون با شرکت زنان با حجاب در مسابقات بسکتبال موافقت نکرده است. فدراسیون جهانی بسکتبال اما یک مهلت دو ساله به کشورهای مسلمان داده تا در این فرصت زنان این کشورها در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند و  مجوز قطعی حجاب را به دست بیاورند.

رییس فدراسیون بسکتبال اما اساسا وجود این مهلت دو ساله را رد می‌کند: «فیبا هیچ مهلت دو ساله‌ای در مورد لباس بانوان به ما نداده. با این حال ما در عرض چهار ماه، چند طرح از لباس‌های پیشنهادی، فیلم بازی با این لباس‌ها و مستندات لازم را برای فیبا ارسال و البته پیگیری کردیم. گزارشی هم از المپیک ۲۰۱۶ ریو فرستادیم که فیبا توجه داشته باشد هر تیمی در المپیک با لباسی که خودش طراحی کرده بود در مسابقات حضور داشت.»

اما مربی این تیم می‌گوید که شرکت در این مسابقات ارتباطی به تیم ملی نداشته: «مسئول بسکتبال دانشگاه آزاد در تماسی به من اعلام کرد که چنین مسابقاتی در ترکمنستان قرار است برگزار شود و چند دانشجو را که صلاح می‌دانم برای حضور در این تورنمنت معرفی می‌کنم. من نیز چهار بازیکن را که دانشجو بودند، معرفی کردم و بعد در سایت این مسابقات ثبت‌نام کردیم.»

حالا رییس فدراسیون بسکتبال می‌گوید که در ورزش کشور خودمختاری وجود ندارد و زنان بسکتبالیست نباید به ترکمنستان سفر می‌کردند، اما اعلام کرده که «با حضور رئیس فیبای آسیا، جلسه‌ای در بیروت خواهیم داشت و وزیر ورزش هم در صورت ضرورت مکاتبه‌ای را با رئیس فیبا در آسیا خواهد داشت و من حامل نامه وزیر خواهم بود تا بتوانیم برای بانوان بسکتبالیست فکری اساسی کنیم تا بانوان از وضعیت کنونی خارج شوند.»

اما پیش از آن زنان بسکتبالیست باید در کمیته انظباطی درباره ماجرای ترکمنستان توضیح بدهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.