ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما: به حل بحران سوریه چندان خوشبین نیستم

در حاشیه اجلاس سران کشورهای آسیا پاسیفیک رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه با هم دیدار کردند. این اجلاس با صدور قطعنامه‌ای در حمایت از بازارهای آزاد پایان یافت.

در حاشیه اجلاس سران کشورهای آسیا پاسیفیک رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه با هم دیدار کردند. این اجلاس با صدور قطعنامه‌ای در حمایت از بازارهای آزاد پایان یافت.

اوباما در اجلاس آسیا پاسیفیک همراه با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن و نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی

باراک اوباما چندان خوشبین نیست که بحران سوریه را بتوان به سرعت پایان داد. رییس جمهوری آمریکا در آخرین نشست خبری‌اش در یک سفر خارجی، در حاشیه برگزاری اجلاس سران کشورهای آسیا پاسیفیک درباره بحران سوریه گفت: «من به چشم‌انداز پروسه‌ای که در پیش روی داریم، چندان خوشبین نیستم.»

اوباما از بمباران حلب توسط جنگنده‌های روسی به تندی انتقاد کرد. او گفت در این بمباران‌ها کودکان به قتل می‌رسند و مدارس ویران می‌شوند.

اوباما و پوتین، رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه در حاشیه اجلاس لیما به مدت ۴ دقیقه با یکدیگر ملاقات کردند. پوتین درباره این دیدار گفت که دیدار او با رییس جمهوری آمریکا توأم با احترام متقابل بوده و از اوباما دعوت کرده که بعد از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش هرگاه که مایل بود به روسیه سفر کند.

۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ ریاست جمهوری دونالد ترامپ رسماً آغاز می‌شود. رییس جمهوری منتخب آمریکا قصد دارد در گفت‌و‌گو با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه راه‌حلی برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه بیابد. باراک اوباما در ماه‌های گذشته همواره از بشار اسد، رییس جمهوری مادام‌العمر سوریه انتقاد کرده و گفته بود که او کشورش را به نابودی و تباهی کشانده است.

بازار آزاد به جای حمایتگری اقتصادی

نشست کشورهای آسیا پاسیفیک که ۴۰ درصد کشورهای جهان را تشکیل می‌دهند و ۶۰ درصد از تجارت جهانی را به عهده دارند با صدور قطعنامه‌ای در دفاع از تجارت آزاد جهانی در لیما، پایتخت پرو به پایان رسید. قطعنامه ۲۱ کشور جهان، پیامی‌ست خطاب به دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا که اعلام کرده بود که برای ایجاد اشتغال، بازارهای آمریکا را به روی کالاهای خارجی می‌بندد.

در لیما سران ۲۱ کشور آسیا پاسیفیک اعلام کردند که قصد دارند بازارهای جهانی را حفظ کنند و از هرگونه «حمایتگری» به نفع بازارهای داخلی بپرهیزند و با آن مقابله کنند.

اوباما در آخرین نشست خبری‌اش در لیما تلویحاً به دونالد ترامپ هشدار داد که در حفظ پیمان ترانس پاسیفیک بکوشد. او گفت: «این پیمان باعث تقویت اقتصاد آمریکا شده، ایجاد اشتغال کرده و حقوق کارگران را تقویت کرده است.»

پیمان ترانس پاسیفیک در سال ۲۰۱۵ منعقد شد و بزرگ‌ترین پیمان تجاری جهان به شمار می‌آید. در این پیمان، کشورهای آمریکا، استرالیا، کانادا، شیلی، ژاپن، مالزی، مکزیک، پرو، برونئی، سنگاپور، ویتنام و نیوزلند عضویت دارند.

حجم تجارت خارجی ایالات متحده آمریکا با کشورهای عضو پیمان آسیا پاسیفیک معادل ۱۶۰۰ میلیارد دلار است و برابر با ۴۰ درصد کل تجارت خارجی آمریکاست.

ترامپ قصد دارد این پیمان را نقض کند. ولادیمیر پوتین در نشست لیما پیش‌بینی کرد که رییس جمهوری منتخب آمریکا به وعده‌های انتخاباتی‌اش مبنی بر نقض پیمان آسیا پاسیفیک نتواند عمل کند. پوتین گفت: «شعارهای انتخاباتی با سیاست واقعی فرق دارند. در همه کشورها چنین است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.