ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ممانعت مأموران امنیتی از برگزاری مراسم بزرگداشت داریوش فروهر و پروانه اسکندری

مأموران امنیتی در تهران با بستن کوچه منتهی به خانه فروهرها، مانع از حضور افراد در مراسم بزرگذاشت داریوش فروهر و پروانه اسکندری، از کشته‌شدگان قتل‌های زنجیره‌ای شدند.

مأموران امنیتی در تهران با بستن کوچه منتهی به خانه فروهرها، مانع از حضور افراد در مراسم بزرگداشت داریوش فروهر و پروانه اسکندری، از کشته‌شدگان قتل‌های زنجیره‌ای شدند. قرار بود این مراسم از ساعت ۱۶ تا ۱۸ امروز (دوشنبه) اول آذر ماه برگزار شود.

داریوش فروهر و پروانه اسکندری

پرستو فروهر، نویسنده، هنرمند و فعال حقوق بشر مقیم فرانکفورت که برای برگزار کردن مراسم بزرگداشت پدر و مادر فقیدش، با وجود تهدیدهای امنیتی و احضار به شعبه‌ دوم بازپرسی دادسرای شهید مقدس، مستقر در زندان اوین، به تهران رفته است، به دلیل حاکم شدن شرایط امنیتی از عدم امکان برگزاری مراسم هجدهمین سال کشته شدن پدر و مادرش خبر داد.

پرستو فروهر

او به رادیو زمانه گفت: «متاسفانه از ساعت ۱۰ صبح امروز کوچه منتهی به خانه ما را بسته‌اند و به کسانی که علاقه‌مند به شرکت در مراسم هستند اجازه ورود نمی‌دهند. به هر صورت این اعمال ممنوعیت است و اگر این شرایط ادامه پیدا کند عملا امکان برگزار کردن مراسم وجود نخواهد داشت چرا که قرار نیست مراسم یادبود در خانه خالی برگزار شود.»

پرستو فروهر با اعتراض شدید به اقدام صورت گرفته و منع افراد از حضور در این مراسم یادبود گفت: «تأسف می‌خورم و بسیار هم معترضم به این‌که بعد از ۱۸ سال هنوز ما حتی حق برگزار کردن مراسم بزرگداشت را هم نداریم.»

آگهی بر.گزاری مراسم سالگرد قتل فروهرها در روزنامه اطلاعات
آگهی برگزاری مراسم سالگرد قتل فروهرها در روزنامه اطلاعات

جمهوری اسلامی در طول نزدیک به دو دهه گذشته، همواره مانع از برگزار شدن مراسم بزرگداشت برای داریوش و پروانه فروهر شده است.

پرستو فروهر، سال گذشته و به دنبال ایجاد ممنوعیت مشابه برای برگزاری این مراسم، متن گفتارش برای این آیین بزرگداشت را منتشر کرد. او نوشته بود که  این بار هم «مأموران معذور» از گردهم‌آیی ما جلوگیری کردند:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    با سلام یادشان گرامی وروحشان شاد انها فقط پدر و مادر پروانه نبودند بلکه انها رهبران ما بودند. انها به ما راه مبارزه را یاد دادند. به امید روزی که در ایران بر سر مزار انها از فروهرها یاد کنیم.

  • پرویز

    روحشان شاد و همچنان افکار و اهدافشون ادامه داره و خوشبختانه ناکارامدی رژیم برهمه عیان گشته روزی خواهد رسید که از این عزیزان در خور شان شون تجلیل شود

  • ali

    خداوند قاتلین شان را لعنت کند _روحشان شاد ویادشان گرامی باد//همین که حرکتی صورت گرفته خودش مراسم بوده است

  • ارژنگ

    گیرم که بر سر این بام بنشسته در کمین پرنده ای،پرواز را علامت ممنوع میزنی با جوجه های نشسته در آشیانه چه میکنی؟