ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شیرابه‌ زباله‌های بابلسر به دریای خزر می‌ریزد

ولی الله نانواکناری، نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس ایران می‌گوید شیرابه‌ زباله‌های انبارشده شهر بابلسر در کنار شهرک گل‌ها و ساحل این شهر به دریای خزر می‌ریزد.

ولی الله نانواکناری، نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس ایران می‌گوید شیرابه‌ زباله‌های انبارشده شهر بابلسر در کنار شهرک گل‌ها و ساحل این شهر به دریای خزر می‌ریزد.

سواحل دریای خزر

نانواکناری گفته که حدود ۱۰ سال است زباله‌ها به شکل نادرست و ناهنجاری در کنار این شهرک مسکونی و در نزدیکی ساحل خزر انبار می‌شود.

او با بیان این‌که این مشکل به معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست، وزارت کشور و وزارتخانه‌های مربوطه اعلام شده، افزود که بارها برای این موضوع در مجلس به مسئولان ذیربط تذکر کتبی داده‌ است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دلیل انباشت زباله‌های شهر بابلسر را «سؤمدیریت، کمبود زمین مناسب دپوی زباله، کمبود بودجه و اقتصادی نبودن سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای نصب زباله‌سوز و یا ایجاد نیروگاه تولید برق از زباله» دانسته و نوشته است زباله‌ها در ناحیه ساحلی بابلسر و در کنار پارکینگ‌های ۸ و ۹ بابلسر و در کنار شهرک‌های مسکونی و در حال ساخت انبار می‌شود و بوی تعفن آن، ساکنان مجتمع شهرک گل‌ها در نزدیکی ساحل را آزار می‌دهد.

فاضلاب‌های وابسته به صنایع نفت و نیز پسآب‌های سمی کشاورزی که از طریق رودخانه‌ها به دریای خزر ریخته می‌شود نیز بر اکوسیستم این دریا تأثیر منفی می‌گذارند.

ایران از عمده آلوده‌کننده‌های خزر به فلزات سنگین و سموم کشاورزی است. افزون بر این، سرازیر کردن زباله‌های بیمارستانی به رودخانه‌های منتهی به دریا، در سواحل ایران هم گزارش شده است.

در اسناد بین‌المللی موجود پیرامون دریای خزر که در برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد UNDP منتشر شده است وضعیت این اکوسیستم بسیار نگران‌کننده توصیف می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.