ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستانی مانع از سخنرانی صادق زیباکلام در قزوین شد

پس از جلوگیری از سخنرانی علی مطهری در مشهد، این بار نوبت صادق زیباکلام بود که سخنرانی‌اش به‌دستور دادستانی لغو شود. زیباکلام می‌گوید «مگر ما مسلح بودیم یا می‎خواهیم در برابر نظام بایستیم که سخنرانی‌هایمان لغو می‌شود؟»

در پی جلوگیری از سخنرانی علی مطهری در مشهد، این بار سخنرانی صادق زیباکلام در قزوین لغو شد.

صادق زیباکلام: «آیا قانون در مملکت ما معنا و مفهومی دارد؟ داستان لغو سخنرانی‎ها مانند لغو کنسرت‎ها شده است.»

سخنرانی صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران قرار بود ساعت ۱۶ دوشنبه یکم آذر با عنوان «نتیجه انتخابات آمریکا و تأثیر و تبعات آن بر روی برجام» در دانشگاه آزاد قزوین برگزار شود.

این سخنرانی به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه برگزار می‌شد اما در تماسی که مسئولان انجمن اسلامی دانشجویان با زیباکلام گرفتند، به او اطلاع دادند که سخنرانی‌اش به‌دستور دادستان قزوین لغو شده است.

زیباکلام در واکنش به این اقدام دادستانی قزوین به خبرگزاری آنا گفت: «مگر من، آقای مطهری یا دیگر افرادی که سخنرانی‎هایشان لغو شده است، مسلح بودیم یا می‎خواهیم در برابر نظام بایستیم؟ ضمن این‌که مجوزهای لازم برای سخنرانی‎های ما صادر شده بود و مشکل قانونی نداشتند.»

به‌گفته زیباکلام، دادستانی قزوین گفته بود سخنرانی‌اش ممکن است «تبعات امنیتی» به‌وجود آورد در حالی‎که شورای فرهنگی دانشگاه، متشکل از ریاست دانشگاه، نمایندگان رهبر جمهوری اسلامی در دانشگاه‌ها و وزیر علوم، موافقت خود را با سخنرانی او اعلام کرده بودند.

زیباکلام این احتمال را که لغو سخنرانی‌اش به مصاحبه اخیر او علیه احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ارتباط دارد رد کرد و گفت: «من در حد و حدودی نیستم که حرف‎هایم باعث تکدر خاطر آیت‌الله علم‎الهدی شود. اما اگرهم این دو موضوع با یکدیگر ارتباطی داشته باشند فقط می‎توانم افسوس بخورم!»

صادق زیباکلام پس از جلوگیری از سخنرانی علی مطهری، نائب‌رئیس مجلس ایران در مشهد، در مصاحبه‌ای احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی را مورد انتقاد قرار داده بود.

او در این مصاحبه احمد علم‌الهدی را «سلطان بی‌تاج و تخت خراسان» نامیده و گفته بود: «آقای علم‌الهدی به خوبی نشان داده‌اند که برایشان مهم نیست که قانون چه می‌گوید، مصوبات مجلس و دولت و استانداری و شورای عالی امنیت ملی و… چه می‌گوید. ایشان تنها کاری را انجام می‌دهند که به نظر خودشان صحیح است و کاری به قانون ندارند.»

روز یکشنبه ۳۰ آبان قرار بود علی مطهری در مشهد سخنرانی کند اما این مراسم با دستور دادستانی مشهد و دخالت نیروی انتظامی لغو شد. مطهری به‌طور تلویحی احمد علم‌الهدی را در لغو این سخنرانی مسئول شناخت اما پایگاه اطلاع‌رسانی علم‌الهدی این موضوع را رد و مطهری را تهدید به پیگرد قانونی کرد.

صادق زیباکلام درباره تبعات و پیامدهای لغو سخنرانی‌ها در کشور گفت: «لغو سخنرانی‎های مجوزدار باعث می‎شود تا حاکمیت قانون زیر سئوال برود. بنابراین، این پرسش مطرح می‎شود که آیا قانون در مملکت ما معنا و مفهومی دارد؟ داستان لغو سخنرانی‎ها مانند لغو کنسرت‎ها شده است.»

زیبا‌کلام در این‌باره نه دولت حسن روحانی که قوه قضائیه را مسئول دانست.

سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور روز دوشنبه از اعزام هیأتی به مشهد برای بررسی علت لغو سخنرانی علی مطهری در این شهر خبر داد.

سامانی گفت: «به محض مشخص شدن مسئله، نتیجه را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مرغابی

    معلوم نیست که اینها دقیقا "داد" را از چه کسی میخواهند بستانند این دادستان ها اون از دادستان تهران قاضی مرتضوی و دادستان مشهد قاضی صادقی این هم از دادستان قزوین قاضی .... دیگه راهی جز توسط به زور و تقابل نمونده و مردم باید خودشون دادشونو بستانند از این بیدادستان ها

  • واسلام

    دادستانی به دستور اطلاعات سپاه این کار را کرده