ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران: گزینه‌های خود را برای هر وضعیتی درباره توافق هسته‌ای مهیا کرده‌ایم

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهار امیدواری کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آینده آمریکا مواضع خود در رقابت‌های انتخاباتی را به‌ویژه درباره توافق هسته‌ای تعدیل کند. او گفت در غیر این صورت ایران آمادگی لازم را برای هر وضعیتی دارد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهار امیدواری کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آینده آمریکا مواضع خود در رقابت‌های انتخاباتی را به‌ویژه درباره توافق هسته‌ای تعدیل کند. او گفت در غیر این صورت ایران آمادگی لازم را برای هر وضعیتی دارد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران: کاری ساده نیست که یک طرف بخواهد توافق هسته‌ای را زیر پا بگذارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست رسانه‌ای روز دوشنبه یکم آذرماه خود قضاوت درباره دونالد ترامپ را هنوز زود دانست و گفت باید صبر کرد.

قاسمی گفت: «آن‌چه که پیداست رفته رفته هر چه که آقای ترامپ به آغاز ریاست جمهوری خود نزدیکتر می‌شود، مواضعش براساس قوانین آمریکا باید تعدیل شود و فکر می‌کنم آنقدر خردگرایی در جامعه آمریکا وجود دارد که در نهایت با خردمندی و در نظر گرفتن منافع جهانی، منافع آمریکا و منافع بین‌المللی را به خطر نیندازد.»

او تأکید کرد که جمهوری اسلامی «آمادگی همه چیز را دارد و گزینه‌های خود را از پیش برای هر وضعیتی مهیا کرده» و «اگر احساس کند طرف آمریکایی می‌تواند و می‌‌خواهد در این زمینه اقدامی بکند، اقدامات لازم را به عمل می‌آورد.»

دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی خود بارها گفته بود که با توافق هسته‌ای آمریکا و کشورهای قدرتمند با ایران موافق نیست و آن را لغو خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران توافق هسته‌ای را یک توافق دوجانبه بین ایران و آمریکا ندانست و گفت این تفاهم بین ایران، اروپا، چین و روسیه نیز بوده و به تأیید سازمان ملل و شورای امنیت نیز رسیده است.

قاسمی گفت: «تصور من این نیست که کاری ساده باشد که یک طرف بخواهد این موضوع را زیر پا بگذارد یا بخواهد طرح بازنگری مجدد آن را مطرح کند.»

با روی کار آمدن ترامپ موضوع چگونگی پیشبرد توافق هسته‌ای با ایران نیز با مشکل روبه‌رو شده است. اروپا خواهان حفظ و ادامه این توافق است و از آمریکا نیز خواسته است تا پایبندی به آن با ریاست جمهوری ترامپ نیز ادامه یابد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.