ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیانیه نمایندگان مجلس علیه تمدید تحریم‌های ایران در آمریکا

بیش از ۲۲۰ نفر از نمایندگان مجلس ایران با انتشار بیانیه‌ای اقدام مجلس نمایندگان آمریکا در تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم جمهوری اسلامی را محکوم کردند.

بیش از ۲۲۰ نفر از نمایندگان مجلس ایران با انتشار بیانیه‌ای اقدام مجلس نمایندگان آمریکا در تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم جمهوری اسلامی را محکوم کردند.

این بیانیه که هم تمدید تحریم‌ها و هم جلوگیری از فروش هواپیما به ایران را محکوم کرده، در نشست علنی سه‌شنبه ۲ آذر مجلس خوانده شد.

نمایندگان امضاکننده بیانیه از دولت حسن روحانی خواسته‌اند تا بر اساس قانون مصوب مجلس در مورد برجام «اقدامات متقابل و جدی» انجام دهد.

آن‌ها گفته‌اند مجلس نیز در این زمینه آمادگی دارد تا از «دستاوردهای هسته‌ای» صیانت کند.

مجلس ایران مهرماه ۱۳۹۴، در دوره نهم خود، طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» را به اتفاق آرا تصویب کرد. در آن زمان بیشتر نمایندگان مجلس را مخالفان دولت تشکیل می‌دادند و مخالفان توافق هسته‌ای نیز قدرت بیشتری داشتند.

در بند سه این قانون دولت موظف شده است که در صورت «هرگونه عدم‌پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو مؤثر تحریم‌ها یا بازگرداندن تحریم‌های لغوشده و یا وضع تحریم تحت هرعنوان دیگر» همکاری داوطلبانه را متوقف کند و «ظرف مدت دو سال ظرفیت غنی‌سازی کشور را به ۱۹۰ هزار سو افزایش دهد.»

مجلس نمایندگان آمریکا ۱۵ نوامبر / ۲۵ آبان تحریم‌ها علیه ایران را تمدید و دو روز بعد از آن نیز طرح منع فروش هواپیما به ایران را تصویب کرد.

علی‌اکبر ولایتی، مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌المللی و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز روز سه‌شنبه گفت هر اقدامی که موجب ادامه تحریم‌ها به هر عنوان دیگری علیه ایران شود، نقض برجام است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    فرانک والتر شتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان از دولت عراق خواست تا به توافق قبلی با جامعه بین المللی، مبنی بر عدم مشارکت نیروهای «حشد الشعبی» مورد حمایت ایران در جنگ موصل پایبند بماند. دولت آلمان از مقامات بغداد خواسته است که از مشارکت نیروها و شبه نظامیان فرقه گرا به ویژه «حشد الشعبی» ( بسیج مردمی عراق) در جنگ موصل جلوگیری کنند. وزیر خارجه آلمان افزود:«از دولت عراق می خواهیم، به شبه نظامیانی که تحت نفوذ یک کشور خارجی در عراق عمل می کنند، را در جنگ موصل راه ندهند». وزیر خارجه آلمان این سخنان را در یک کنفرانس مشترک خبری با ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق بیان کرده است. ابراهیم جعفری و حیدر عبادی همیشه از مشروعیت حشد الشعبی مورد حمایت ایران دفاع می کنند. گفتنی است که حیدر عبادی در پیام اعلام آغاز عملیات آزاد سازی موصل گفت که تنها ارتش و پلیس در عملیات شرکت می کنند اما بعدها مشخص شد که حشد الشعبی هم در این جنگ شرکت دارد. نیروهای حشد الشعبی که فرماندهان آنها اغلب به سپاه قدس ایران وابسته هستند از سوی دیدبان حقوق بشر به ارتکاب جنایت ضد بشری در مناطق سنی نشین عراق مانند فلوجه و رمادی متهم‌اند.

  • ابوالحسن

    با سلام بفرمایید نمایندگان دولت نه ملت که از این نمایندگان ابی برای مردم نه گرم شده و میشود خدوند به نمایندگان مادامالعمر مجلس و مجلس نشینان عمر طولانی و باعزت عنایت بفرمایند انشاله