ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهمان‌پرست: سخنان مقامات هلند «غیرمسئولانه» است

<p>رامين مهمان&zwnj;پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران، اظهارات مقامات دولت هلند را درباره پرونده زهرا بهرامی، شهروند ایرانی-هلندی &laquo;غيرمسئولانه&raquo; ناميد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مهمان&zwnj;پرست امروز در يک نشست خبری در تهران گفت &laquo;جای تأسف دارد کشورهايی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند و هميشه سعی می&zwnj;کنند خود را کشورهای متمدنی جلوه دهند از پرونده&zwnj;هايی حمايت می&zwnj;کنند که موضوع آن يا جنايت است يا خيانت و يا قاچاق مواد مخدر است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته مهمان&zwnj;پرست کشورهايی مانند هلند که اين گونه اقدامات را در دستور کار دارند در آينده به کشورهايی &laquo;مملو از قاچاقچيان، &zwnj;جنايتکاران و خيانتکاران&raquo; تبديل خواهند شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>هفته گذشته در پی اعدام زهرا بهرامی، اوری روزنتال وزير امور خارجه هلند ضمن &laquo;وحشيانه&raquo; و &laquo;شوک&zwnj;آور&raquo; خواندن اين اقدام، اعلام کرد که دولت اين کشور روابط ديپلماتيک خود را با جمهوری اسلامی ايران به حالت تعليق درآورده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين روز گذشته دولت هلند در اعتراض به اعدام و خاک&zwnj;سپاری &laquo;مخفيانه&raquo; زهرا بهرامی، سفير خود &laquo;کس جی&zwnj;کل&raquo; را از تهران فراخواند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>چند روز پيش وب&zwnj;سايت&zwnj;های حقوق بشری اعلام کردند که جسد زهرا بهرامی به&zwnj;طور &laquo;مخفيانه&raquo; در سمنان دفن شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا بر اين گزارش، مأموران وزارت اطلاعات همچنين خانواده بهرامی را &laquo;تهديد&raquo; کرده&zwnj;اند که نبايد سفارت هلند را از &laquo;دفن مخفيانه&raquo; مطلع کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دادسرای تهران پیش&zwnj;تر اعلام کرده بود زهرا بهرامی به اتهام &laquo;حمل و نگهداری&raquo; مواد مخدر اعدام شده است اما خانواده وی می&zwnj;گویند که زهرا بهرامی زیر &laquo;شکنجه&raquo; به چنین اتهامی اعتراف کرده است. به گفته خانواده بهرامی، اتهام اولیه وی سیاسی بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>با این که دادسرای تهران به زمان بازداشت خانم بهرامی اشاره نکرده اما برخی از منابع خبری اعلام کرده&zwnj;اند که وی در جریان حوادث پس از انتخابات جنجالی ریاست&zwnj;جمهوری بازداشت شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مهمان&zwnj;پرست پیش&zwnj;تر نیز گفته بود &laquo;بارها تأکيد کرده&zwnj;ايم تبعه ايرانی ـ هلندی نداريم. ما بر اساس قانون اساسی&zwnj;مان تابعيت مضاعف را به رسميت نمی&zwnj;شناسيم.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>زهرا بهرامی صبح روز شنبه نهم بهمن&zwnj;ماه ٨٩ به اتهام &laquo;فروش و نگه&zwnj;داری مواد مخدر&raquo; در تهران اعدام شد.<br /> <br /> در چند ماه گذشته شمار اعدام&zwnj;ها در ایران افزایش یافته است. دو روز پیش کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ايران اعلام کرد از تاريخ ۲۹ آذر ۸۹ تا ۱۱ بهمن ۸۹ در ايران دست&zwnj;کم ۱۲۱ نفر اعدام شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا به گزارش&zwnj;های سازمان&zwnj;های مدافع حقوق بشری بين&zwnj;المللی، ايران با جمعيت ٧٠ ميليون از نظر تعداد اعدام&zwnj;ها پس از کشور چين با جمعيت يک ميليارد و ٣٠٠ ميليون نفر قرار دارد اما با مبنا قرار دادن جمعيت در رتبه &laquo;نخست&raquo; قرار می&zwnj;گيرد.</p> <p><br /> &nbsp;</p>

رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران، اظهارات مقامات دولت هلند را درباره پرونده زهرا بهرامی، شهروند ایرانی-هلندی «غيرمسئولانه» ناميد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مهمان‌پرست امروز در يک نشست خبری در تهران گفت «جای تأسف دارد کشورهايی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند و هميشه سعی می‌کنند خود را کشورهای متمدنی جلوه دهند از پرونده‌هايی حمايت می‌کنند که موضوع آن يا جنايت است يا خيانت و يا قاچاق مواد مخدر است.»

به گفته مهمان‌پرست کشورهايی مانند هلند که اين گونه اقدامات را در دستور کار دارند در آينده به کشورهايی «مملو از قاچاقچيان، ‌جنايتکاران و خيانتکاران» تبديل خواهند شد.

هفته گذشته در پی اعدام زهرا بهرامی، اوری روزنتال وزير امور خارجه هلند ضمن «وحشيانه» و «شوک‌آور» خواندن اين اقدام، اعلام کرد که دولت اين کشور روابط ديپلماتيک خود را با جمهوری اسلامی ايران به حالت تعليق درآورده است.

همچنين روز گذشته دولت هلند در اعتراض به اعدام و خاک‌سپاری «مخفيانه» زهرا بهرامی، سفير خود «کس جی‌کل» را از تهران فراخواند.

چند روز پيش وب‌سايت‌های حقوق بشری اعلام کردند که جسد زهرا بهرامی به‌طور «مخفيانه» در سمنان دفن شده است.

بنا بر اين گزارش، مأموران وزارت اطلاعات همچنين خانواده بهرامی را «تهديد» کرده‌اند که نبايد سفارت هلند را از «دفن مخفيانه» مطلع کنند.

دادسرای تهران پیش‌تر اعلام کرده بود زهرا بهرامی به اتهام «حمل و نگهداری» مواد مخدر اعدام شده است اما خانواده وی می‌گویند که زهرا بهرامی زیر «شکنجه» به چنین اتهامی اعتراف کرده است. به گفته خانواده بهرامی، اتهام اولیه وی سیاسی بوده است.

با این که دادسرای تهران به زمان بازداشت خانم بهرامی اشاره نکرده اما برخی از منابع خبری اعلام کرده‌اند که وی در جریان حوادث پس از انتخابات جنجالی ریاست‌جمهوری بازداشت شده است.

مهمان‌پرست پیش‌تر نیز گفته بود «بارها تأکيد کرده‌ايم تبعه ايرانی ـ هلندی نداريم. ما بر اساس قانون اساسی‌مان تابعيت مضاعف را به رسميت نمی‌شناسيم.»

زهرا بهرامی صبح روز شنبه نهم بهمن‌ماه ٨٩ به اتهام «فروش و نگه‌داری مواد مخدر» در تهران اعدام شد.

در چند ماه گذشته شمار اعدام‌ها در ایران افزایش یافته است. دو روز پیش کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران اعلام کرد از تاريخ ۲۹ آذر ۸۹ تا ۱۱ بهمن ۸۹ در ايران دست‌کم ۱۲۱ نفر اعدام شده‌اند.

بنا به گزارش‌های سازمان‌های مدافع حقوق بشری بين‌المللی، ايران با جمعيت ٧٠ ميليون از نظر تعداد اعدام‌ها پس از کشور چين با جمعيت يک ميليارد و ٣٠٠ ميليون نفر قرار دارد اما با مبنا قرار دادن جمعيت در رتبه «نخست» قرار می‌گيرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>جسد زهرا بهرامی به‌طور «مخفيانه» در سمنان دفن کرده ايد بخاطر ترس از آثار شکنجه و بدروغ اورا قاچاقچی ميناميد؟ و خود را مسلمان ميدانيد؟!</p>

  • کاربر مهمان

    <p>مسئولیت؟! مگر در جمهوری اسلامی مسئولیت هم معنایی دارد؟!<br /> تهران - بابک</p>