ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران استفاده از هواپیماهای غیرنظامی برای ارسال سلاح به لبنان را تکذیب کرد

نماینده دائم ایران در سازمان ملل می‌گوید ادعاهای سفیر اسرائیل در سازمان ملل مبنی بر استفاده ایران از پروازهای غیرنظامی به لبنان جهت ارسال سلاح و مهمات برای حزب‌الله «پوچ» است.

غلامحسین دهقانی، سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل این ادعای نماینده اسرائیل را که ایران از طریق شرکت هواپیمایی ماهان سلاح و تجهیزات به دست حزب‌الله لبنان می‌رساند، تکذیب کرد.

پیش از این نیز رسانه‌های جهان خبرهایی از ارسال تسلیحات به سوریه از طریق عراق و توسط شرکت هواپیمایی ماهان منتشر کرده بودند اما ایران این اتهامات را رد کرده است.

غلامحسین دهقانی اظهارات سفیر اسرائیل در سازمان ملل «ادعاهای پوچ و سراسر کذب تکراری» اسرائیل علیه جمهوری اسلامی دانست و گفت «هیچ شاهدی» برای اثبات آن ارائه نشده است.

دنی دانن، سفیر اسرائیل در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت نوشته بود کشورش شواهد تازه‌ای به‌دست آورده که نشان از دخالت ایران در منطقه می‌دهند. او افزوده بود ایران با استفاده از پروازهای غیرنظامی به لبنان سلاح و مهمات برای حزب‌الله ارسال کرده است.

دنی دانن نیروهای سپاه قدس را مسئول عملیات برون مرزی سپاه پاسداران عنوان کرده و گفته بود این ارگان با استفاده از خطوط هوایی مانند هواپیمایی ماهان به حزب‌الله لبنان کمک می‌کند تا توان موشکی خود را افزایش دهد.

او در نامه خود این عمل ایران را نقض آشکار قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت دانسته بود.

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل متهم ساختن ایران به تروریسم و دخالت در اوضاع منطقه را «نهایت عوام فریبی و ریاکاری» عنوان کرد و در نامه خود به بان کی مون نوشت: «[اسرائیل] با طرح این‌گونه ادعاها و اتهام‌زنی علیه سایر کشورها و از جمله ایران در واقع از الگوی رفتاری معمول خود برای فرافکنی و پوشاندن جنایات خود علیه شهروندان بی‌گناه فلسطینی پیروی می‌کند.»

تایمز اسرائیل نیز چندی پیش از ارسال چمدان‌هایی بسته‌بندی شده سلاح و مهمات توسط سپاه پاسداران به لبنان خبر داده بود.

اسرائیل می‌گوید شمار موشک‌های حزب‌الله لبنان در یک دهه اخیر به میزان زیادی افزایش یافته است. این موشک‌ها شامل موشک‌های زمین به دریا، موشک‌های ضدهوایی و موشک‌های ضد تانک می‌شوند.

پیش از این نیز رسانه‌های جهان خبرهایی از ارسال تسلیحات به سوریه از طریق عراق و توسط شرکت هواپیمایی ماهان منتشر کرده بودند اما ایران این اتهامات را رد کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.