ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: اگر تحریم‌های ۱۰ ساله اجرا شود قطعاً نقض برجام است

رهبر جمهوری اسلامی در سخنان تازه‌ای به آمریکا حمله کرد و گفت دولت کنونیِ این کشور به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل نکرده و از این توافق برای اعمال فشار بر ایران استفاده می‌کند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در تازه‌ترین سخنان خود دولت باراک اوباما به «تخلفات متعدد» در توافق هسته‌ای متهم کرد و گفت در صورت تمدید تحریم‌های آمریکا به‌طور قطع توافق هسته‌ای نقض شده است.

علی خامنه‌ای در دیدار با بسیجیان ـ چهارشنبه ۳ آذر

خامنه‌ای روز چهارشنبه ۳ آذر در دیدار با بسیجیان با بیان این‌که «دولت کنونی آمریکا در قضیه توافق هسته‌ای تخلف‌های متعددی را انجام داده است»، گفت: «تازه‌ترین آن تمدید تحریم ۱۰ ساله است، اگر این تحریم اجرا بشود قطعاً نقض برجام است و بدانند قطعاً جمهوری اسلامی در برابر آن واکنش نشان خواهد داد.»

مجلس نمایندگان آمریکا ۱۵ نوامبر / ۲۵ آبان تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را که در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون به تصویب رسید و می‌بایست هر ۱۰ سال یک بار تمدید شود، بار دیگر تمدید کرد.

به موجب این قانون، هر شرکت یا دولتی که بیش از ۴۰ میلیون دلار در صنایع نفت وگاز ایران سرمایه‌گذاری کند، دچار مجازات اقتصادی آمریکا خواهد شد.

به‌گفته خامنه‌ای توافق هسته‌ای نباید به وسیله‌ای برای فشار بر ایران تبدیل شود.

او گفت امکان قضاوت درباره رئیس جمهوری و دولت جدید آمریکا فعلاً وجود ندارد اما «دولت کنونی، برخلاف آن‌چه در موضوع برجام تعهد کردند و تصمیم‌گیری‌های مشترک انجام شده، که آن زمان مسئولان به ما اعلام کردند، عمل می‌کند و تخلفات متعددی را مرتکب شده است.»

روز گذشته، سه‌شنبه ۲ آذر، بیش از ۲۲۰ نفر از نمایندگان مجلس ایران نیز با انتشار بیانیه‌ای اقدام مجلس نمایندگان آمریکا در تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم جمهوری اسلامی را محکوم کردند.

علی‌اکبر ولایتی، مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌المللی و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز روز سه‌شنبه گفت هر اقدامی که موجب ادامه تحریم‌ها به هر عنوان دیگری علیه ایران شود، نقض برجام است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • واسلام

    تمدید تحریم های موشکی و تروریسم و حقوق بشر چه ربطی داره به تحریم های مربوط به هسته ای ؟ قانون داماتو یک قانون ده ساله است که مربوط به حمایت ایران از تروریسم - نقض حقوق بشر - موشک میشه که هر ده سال یک بار تمدید شده این قانون الآن سه دوره است که تمدید شده قضیه هسته ای که همش 7-8 سال بیشتر نیست

  • naseem

    تلویزیون اورینت 2 آذر 95 در این گزارش بر روی شهر حلب متمرکز می‌شویم، جایی که نمونه کاملاً روشنی از دخالتهای شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در کشور سوریه است. این شبه‌نظامیان در کنار نظامیان رژیم اسد می‌جنگند. شبه‌نظامیان عراقی موسوم به نجباء در جنوب حلب متمرکز هستند. شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان در حومه جنوبی حلب مستقر هستند. تیپ قدس که از فلسطینیهای وابسته به اسد تشکیل شده در اطراف شهر حلب مستقر هستند. شبه‌نظامیان موسوم به گردان 47 که تحت‌امر سپاه پاسداران بوده و در محله‌های صلاح‌الدین و لیرمون layramoon در حلب متمرکز شده‌اند. عناصر تیپ باقر که از سوریها و مزدوران لبنانی تشکیل شده، در منطقه حلب جدید متمرکز هستند. عناصر دیگری از شبه‌نظامیان عراقی در منطقه الزهراء و شهرک زیتان zeetan و شهر نبل nob- bol مستقر هستند.!!

  • nader

    موحدی کرمانی امام جمعه موقت خامنه‌ای در تهران در عکس‌العمل نسبت به ممانعت از سخنرانی مطهری در مشهد با بیان این‌که «سخنان علی مطهری به مصلحت کشور نیست!?» گفت: «متأسفانه مطهری مراعات نمی‌کند. در مورد این سخنرانی حرف دادستانی باید پذیرفته شود.. ما باید در برابر.. رهبری و برای رضای خدا دهانها را ببندیم!! موحدي تو ليست اميد بوده!!

  • nader

    گلمرادی نماینده ماهشهر افزود: آقای رئیس جمهور جنوب خوزستان با ظرفیت‌های بی‌بدیل نفت و گاز پسوند جهانی دارد اما شامل تحریم‌های مدیریتی در داخل شده است. وی تأکید کرد: در جنوب خوستان مدیران متخصص بومی را نادیده می‌گیرند و مدیر پروازی می‌فرستند، همچنین دود نفت و گاز به چشم مردم منطقه رفته و پول آن در جیب عده‌ای محدود می‌رود!. نماینده ماهشهر در پایان خاطر نشان کرد: مردم جنوب خوزستان از امکانات بهداشتی، جاده استاندارد، تعطیلی سید صیادان و... رنج می‌برند و در انتظار برجام داخلی شما هستند که این موضوع جز اقدام و عمل انقلابی محقق نمی‌شود....

  • Farid

    دنی دنون نماینده دائم اسرائیل در سازمان ملل متحد نامه ای فوری به اعضای شورای امنیت فرستاده و در آن مسیر قاچاق اسلحه از سوی سپاه پاسداران به حزب الله را شرح داده است. جروزالم پست می نویسد: «سپاه قدس ایران اسلحه و مهمات و تکنولوژی موشکی را بسته بندی کرده و با پروازهای هواپیمایی ماهان به حزب الله میرساند.» دنون در این نامه می افزاید: «این پروازها مستقیم به فرودگاه های لبنان و دمشق می رود و سلاح از آنجا به حزب الله می رسد.» نماینده اسرائیل در سازمان ملل متحد گفت: «ایران به نقض قطعنامه های شورای امنیت از جمله قطعنامه های ۱۷۰۱ و ۲۲۳۱ ادامه می دهد.» او گفت ایران سازمان های تروریستی خاورمیانه را مسلح و برای بی ثبات سازی تمامی منطقه فعالیت می کند. قطعنامه ۲۲۳۱ درباره اعمال محدودیت های آبیشتر بر ایران به دلیل برنامه اتمی تهران است و قطعنامه ۱۷۰۱ موجب آتش بس میان اسرائیل و حزب الله پس از جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ شد. جروزالم پست می نویسد آژانس بین المللی انرژی اتمی حدود دو هفته پیش گفت که ایران شروط لحاظ شده در توافق اتمی با قدرت های جهانی را نقض کرده است. در ماه ژوئیه دنون به شورای امنیت گفته بود که شمار موشک های حزب الله نسبت به ده سال پیش ۱۷ برابر شده است. دنون در یک گزارش اطلاعاتی جدید درباره گروه حزب الله که بازوی نظامی جمهوری اسلامی ایران در لبنان به شمار می رود نوشت: «شمار موشک هایی که حزب الله زیر زمین نگاه می دارد از موشک های ناتو در روی زمین بیشتر است.» او در این گزارش عکس های هوایی از مواضع حزب الله و آمار و ارقام زرادخانه های تسلیحاتی آن را آورده است!

  • جمشید

    شایعاتی است که هواپیماهای روسی بار دیگر به پایگاه نوژه می آیند. این چند روزه هم هواپیماهای روسی در کیش و خلیج فارس پروازهای نمایشی کردند . پس از 250 سال پیگیری و تلاش ، روسها به خلیج فارس و از آنجا به اقیانوس هند دست می یابند. سیاست نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی و ولی امر مسلمیم جهان (!) نتیجه داد و برادران روس به آرزوی حدود 250 ساله میرسند. ولی با پافشاری ولی امر مسلمین جهان (!) امریکا ستیزی باید همچنان ادامه یابد ، زیرا این آخوند حاکم اگر دشمن نباشد حرفی ندارد که بزند و سپاهش هم بیکار و بی موضوع میماند . ایران با جمعیتش و با همه سرمایه و موقعیت بی مانندش فدای چنین ادمی شده . حفظ حکومت اوجب واجبات است ! دشمن در واقع همین ملت ایران است.

  • hami

    خامنه ای کشور را نابود کردی. تو کلت چی هست بجای مغز؟