ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چنارهای خیابان ولی‌عصر تهران در حال انقراض‌اند

درختان چنار بزرگترین خیابان خاورمیانه در حال نابودی است. از «امیریه» به سمت انتهای خیابان ولی‌عصر چنارها تقریباً از بین رفته و دیگر درخت بلند در این منطقه دیده نمی‌شود.

پیروز حناچی، معاون وزیر راه و شهرسازی نسبت به از بین رفتن درختان چنار خیابان ولی‌عصر تهران هشدار داد.

درختان چنار خیابان ولی‌عصر تهران

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیروز حناچی گفت: «۱۸ هزار درخت چنار از میدان تجریش تا میدان راه آهن در معرض تهدید جدی قرار دارد.»

به‌گفته او از «امیریه» به سمت انتهای خیابان ولی‌عصر چنارها تقریباً از بین رفته و دیگر درخت بلند در این منطقه دیده نمی‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی دلیل این موضوع را فاضلاب خانه‌های شمال شهر دانست که وارد شریان‌های اصلی می‌شود و از دو طرف خیابان ولی‌عصر به طرف پایین می‌رود. این فاضلاب موجب آلودگی و بیماری درختان می‌شود و هیچ اقدامی نیز برای کنترل آن صورت نمی‌گیرد.

سابقه کاشت چنارهای خیابان ولی‌عصر به سال ۱۳۱۸ می‌رسد. در این سال ۲۴هزار چنار در این منطقه کاشته شد.

بر اساس آمار دو سال پیش، سرشماری درختان خیابان ولی‌عصر در مجموع ۶۱۹ اصله درخت کهنسال چنار شامل ۳۵۴ اصله در سمت غربی خیابان و ۲۶۵ اصله در سمت شرقی خیابان بود که با قطع‌ شدن ۷۵ اصله از آن‌ها، تعدادشان به ۵۴۴ اصله کاهش پیدا کرده بود.

تنها در سال ۹۲، ۷۵ اصله درخت چنار کهنسال با عمری بالای ۸۰ سال در حد فاصل چهارراه ولی‌عصر تا میدان ولی‌عصر به‌دلیل بی‌آبی ابتدا خشک و سپس قطع شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.