ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چهار نفر در قشم در ملاء عام اعدام شدند

با وجود اعتراض‌های بین‌المللی به ایران در مورد اجرای اعدام و اعدام در ملاء عام، چهار نفر در جزیره قشم در ملاءعام اعدام شدند. جرم این افراد تجاوز به عنف اعلام شده است.

با وجود اعتراض‌های بین‌المللی به ایران در مورد اجرای اعدام و اعدام در ملاء عام، روز چهارشنبه سوم آذر ماه، چهار نفر در بلوار ساحلی جزیره قشم در ملاءعام اعدام شدند. جرم این افراد تجاوز به عنف اعلام شده است.

اعدام در ملاء عام/ جزیره قشم

پایگاه خبری قشم آزاد با انتشار این خبر و عکس‌هایی از بر دار کردن این افراد در حضور مردم نوشته است که متهمان در ماه رمضان سال ۹۳، یکی از دختران روستایی جزیره قشم را با ماشین ربوده‌اند، او را با سلاح سرد تهدید کرده‌اند، تجاوز به عنف کرده‌اند و از اعمال مجرمانه خود هم فیلم گرفته‌اند و این فیلم را وسیله تهدید قرار داده‌اند تا رابطه نامشروع ادامه یابد.

بر اساس این خبر با شکایت شاکی و پس از سیر مراحل قضایی، متهمان به جرم تجاوز به عنف به اعدام با چوبه دار محکوم شدند این حکم پس تأیید دیوان عالی کشور صبح روز چهارشنبه سوم آذر به اجرا گذاشته شد.

در مراسم حلق آویز کردن و اعدام در ملاء عام این چهار نفر اما ده‌ها نفر از اهالی قشم حاضر شده‌اند و به تماشای این مراسم پرداخته‌‌اند.

اعدام افراد در ملاء عام از جمله مواردی‌ست که انتقادهای تند نهادها و سازمان‌های حقوق بشری را علیه ایران به دنبال دارد. در تازه‌ترین قطعنامه سازمان ملل متحد درباره نقض حقوق بشر در ایران هم به اعدام‌های در ملاء عام اشاره شده است: سازمان ملل قطعنامه نقض حقوق بشر علیه ایران را تصویب کرد

تأثیر روحی و روانی شدید نظاره‌گر بودن مراسم اعدام به‌خصوص در کودکانی که ممکن است شاهد این اعدام‌ها باشند، از جمله نکاتی‌ست که در این انتقادها مورد اشاره قرار می‌گیرد.

    صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه ایران اما در طول سال‌های گذشته مخالفت با اعدام در ملاء عام را مخالفت با اسلام خوانده است.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • مهدی رحیمی

      دمتون گرم هر چقدر می توانید حدود و اجرای احکام مثل همین اعدام و شلاق زدن را در ملاء عام انجام بدین تا عبرتی بشه برای سایرین این جماعت تا زور بالاسرشون نباشه ادم نمیشن سازمان حقوق بشر هم غلط زیادی کرده این دا نقض دانسته . سازمان حقوق بشر بره به وضع کودکان مظلوم یمن سوریه و سایر کشور ها برسه . دمت گرم اقای لاریجانی خدا حفظت کنه .