ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعطیلی طلافروشی‌های تهران و زنجان در اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده

طلا فروشان حاضر به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیستند. خواست آنان کاهش شش درصدی مالیات است.

طلافروشان تهران و زنجان در اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

بازار طلای تبریز (عکس از آرشیو)

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، طلا‌فروشان در تهران و زنجان پنجشنبه چهارم آذر مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

محمد صفایی رئیس اتحادیه طلا و جواهر زنجان بالا بودن مالیات بر ارزش افزوده را دلیل تعطیلی طلافروشی‌ها در این استان اعلام کرده و گفته است که در روزهای گذشته هشت برگه مالیاتی به ارزش ۲۰۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومان به طلافروشان بازار زنجان تحویل داده شده است.

به گفته او طلافروشان در اعتراض به این وضعیت مغازه‌های خود را در روزهای گذشته تعطیل کرده‌اند. اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال‌های گذشته به محل جدال دولت و مجلس با اصناف و بازاریان تبدیل شده است.

صفایی گفت که بعد از پیگیری‌هایی که از طریق معاونت سیاسی و امنیتی استانداری و مدیرکل دارایی زنجان صورت گرفت، طلافروشان تصمیم گرفتند که از امروز – پنجشنبه چهارم آذر- « فعالیت‌شان را ادامه دهند».

همچنین اتحادیه صنف طلا فروشان تهران نیز خبر تعطیلی مغازه‌های طلا فروشی در اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده را تکذیب نکرده است.

براساس قانون جامع مالیات، طلا‌فروشان می‌بایست ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بپردازند. اجرای این قانون در سال‌های گذشته نیز اعتراض جمعی طلافروشان را به دنبال داشت.

به دنبال تعطیلی مغازه‌های طلا‌فروشی، محمد ولی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا از مکاتبه این اتحادیه با مجلس شورای اسلامی به منظور کاهش مالیات بر ارزش افزوده طلا فروشان خبر داد.

او گفت که بر اساس مذاکرات صورت گرفته میان اتحادیه و مجلس، ممکن است که مالیات بر ارزش افزوده صنف طلا و جواهر شش درصد کاهش یابد.

بر این اساس در صورتی که مجلس خواسته اتحادیه طلا و جواهر مبنی بر کاهش شش درصدی مالیات بر ارزش افزوده را بپذیرد، مالیات بر ارزش افزوده این صنف به سه درصد کاهش خواهد یافت.

طلا فروشان ایران پیش از این نیز در در سالهای ۹۰ تا  ۹۳ نیز در اعتراض به اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده مغازه‌های خود را تعطیل کردند. دولت به دنبال این اعتراض اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده را به آینده واگذار کرد.

سابقه موضوع

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.