ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نرماندی در پی فتح بازار ایران: با شیرخشک و ظروف مسی

هیأتی از بازرگانان، مدیران و صاحبان صنایع منطقه نرماندی برای عقد قراردادهای اقتصادی به ایران سفر کردند. به زودی از هر سه نوزاد ایرانی، یکی شیرخشک گاوهای نرماندی را خواهد خورد.

هیأتی متشکل از بازرگانان، مدیران شرکت و صاحبان صنایع منطقه نرماندی به همراه اوره مورن، استاندار این ایالت، از ۱۳ تا ۱۸ نوامبر برای بستن قراردادهای اقتصادی به ایران سفر کردند. این سفر  بلافاصه پس از دیدار مورن، استاندار نرماندی از روسیه اتفاق افتاد.

سفر هیأت فرانسوی به ایران

پس از توافق هسته‌ای ایران با غرب در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵، این امیدواری به وجود آمد که تحریم‌های اقتصادی که برای یک دهه ایران را فلج کرده بودند، لغو شوند. ژانویه ۲۰۱۶، در وین، تحریم‌ها بالاخره به طور رسمی لغو شد.

ورود ایران به اقتصادی جهانی برای شرکت‌های تجاری اروپایی به منزله گشایش بازاری ۸۰ میلیونی آماده برای مصرف است و حالا شرکت‌ها و گروه‌های اقتصادی در سرتاسر جهان در پی فتح این بازار‌ند.

رقابت اقتصادی، نزد فرانسوی‌ها در بالاترین سطح میان دو شرکت بزرگ خودروسازی رنو و گروه پ س آ (پژوه-سیتروئن) در تابستان گذشته رسماً کلید خورد؛ و هردو گروه توانستند قراردادهایی را با شرکت‌های خودروسازی ایران منعقد کنند.

فرانسوی‌ها در فتح بازار پسا-برجام ایران از رقبای چینی و آلمانی‌شان موفق‌تر بوده‌اند. آخرین و بزرگ‌ترین دستاورد اقتصادی آنها، فروش ۱۰۶ هواپیمای ایرباس به ایران است که وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز آن را صادر کرده است.

از هر سه نوزاد ایرانی، یکی شیرخشک گاوهای نرماندی را خواهد خورد

حضور نرماندی در بازار ایران به دوران پیش از برجام برمی‌گردد. علی‌رغم تحریم‌های اقتصادی، بسیاری از شرکت‌های منطقه نرماندی از اوایل قرن دربازار ایران حضور داشتند.

یکی از آنها شرکت «موویل»، متخصص تولید ظروف مسی آشپزخانه است که محصولاتش را در بیش از ۳۰ مرکز عمده در سراسر کشور پخش می‌کند.

«ایزنی سنت مر»، تولیدکننده شیرخشک «بیومیل» نیز یکی از شرکت‌هایی است که در سال‌های گذشته حضوری فعال در بازار ایران داشته است. به نقل از مدیر فروش «ایزنی سنت مر» که همراه استاندار نرماندی به ایران سفر کرده، این شرکت امیدوار است شیرخشک بیش از یک‌سوم نوزادهای ایرانی را فراهم کند.

علاوه بر شیرخشک، انواع محصولات لبنی و البته تکنولوژی‌های مربوط به صنایع پتروشیمی از دیگر اقلام بسته پیشنهادی نرماندی برای فروش در ایران است.

اصفهان زیر نگین نرماندی

یکی از مقصدهای اصلی سفر نمایندگان صنعت و تجارت نرماندی، شهر اصفهان بود.

مهم‌ترین دستاورد این سفر، تفاهم‌نامه‌ای بود در خصوص فناوری اطلاعات شهری که میان استاندار اصفهان و استاندار نرماندی منعقد شد.

شرکت‌های فعال حوزه دیجیتال و آی تی در نرماندی در سال ۲۰۱۰ درآمدی بالغ بر ۴۲ میلیون دلار داشته‌اند. درآمد این شرکت‌ها بیشتر از طریق راه‌اندازی سیستم‌های دیجتالی برای حل مشکلات زیرساختهای تکنولوژیک، و طراحی و نصب نرم‌افزارها و پلت‌فرم‌های خدماتی به دست آمده است.

در سفر نمایندگان صنعت و تجارت نرماندی همچنین قراردادی میان دانشگاه اصفهان و دانشگاه نرماندی بسته شد.

نرماندی نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌هایی نیز در حوزه پرداخت بانکی، صنعت توریسم و... برای فروش به ایران آورده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • neda

    ریچارد رتکلیف٬ همسر نازنین زاغری رتکلیف گفت که مقامات امنیتی ایران برای آزادی همسرش ۶۵۰ میلیون دلار پول می خواهند.!! نازنین زاغری رتکلیف، که تابعیت دو کشور بریتانیا و ایران را دارد، در نوروز سال جاری برای دیدار خانواده خود به همراه فرزندش به ایران سفر کرد. هنگام خروج از ایران مقامات امنیتی ایران نازنین را در فرودگاه دستگیر و پاسپورت فرزندش را نیز ضبط کردند. نازنین زاغری ابتدا به بازداشتگاهی در کرمان و سپس به اوین برده شد. !! به پنج سال زندان محکوم شده است. آقای رتکلیف، همسر نازنین زاغری که ساکن بریتانیاست گفت که همسرش از پنج روز پیش در اعتراض به وضعیت نامعلوم خود اعتصاب غذا کرده و وضعیت جسمی و روحی "بسیار بدی" دارد. او با استناد به صحبت‌های مقام‌های امنیتی ایران این‌طور نتیجه گرفته که تا زمانی که ۶۵۰ میلیون دلار (معادل حدود ۵۰۰ میلیون پوند) پرداخت نشود٬ همسرش آزاد نخواهد شد

  • faryad

    نرماندی کجا است ؟! ماشین پژوو رنو بی کیفیت و بدون تقاضا در کشورهای غربی را با گرفتن رشوه بخورد مردم ایران داده اند...

  • a b c

    سیستم اقتصاد بازار ازاد با مکمل هایی چون دمکراسی و حقوق بشر و ازادبیان ورسانه، بهترین رژیم برای یک کشور است بنابرتجربه موفقیت نسبی ان به استبدادی. اما یم چاشنی دیگر رژیم موفق فوق باید داشته باشد، و آن اخلاق سیستمی است. اخلاق البته ماهیت عمومی داردو مکمل قانون است. منظور اخلاق سیستمی، از نظر اعتقادی-قانونی یک اخلاقی باید باشد که شاید انرا سوسیال دمکراسی گفت. اگر سوسیال دمکراسی نباشد، کاپیتالسیم لجام گسیخته، با سواستفاده از دمکراسی، با عواملی چون پول و سرمایه و تبلیغات، اقلیت سرمایه دار اکثریت مردم به بردگی و فقر و محرومیت و فلاکت خواهد کشید. /// مشکل از جذب سرمایه خارجی نیست. نبود ان سوسیال دمکراسی است. سوسیال دمکراسی نه کمونیسم است که مالیکت فردی و ارث را مردود کند و نه کاپیتالیسم که همه چیز به نفع سرمایه دار تمام کند. سوسیال دمکراسی مد نظر من، مردم سالاری اجتماعی اس ضمن احترام به فردیت و مالیکت فردی و حق سرمایه دار از سودمنصفانه سرمایه گذاری اش، استانداردهای حداقلی برای یک زندگی انسانی نرمال برای همگان فراهم میکند.