ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع گسترده دستیاران پزشکی بیمارستان‌های دولتی در تهران

رزیدنت‌های بیمارستان‌های تهران در بخش‌های مختلف در اعتراض به عدم پرداخت ۹ ماه کارانه و حقوق خود به تجمع پرداختند. وزارت بهداشت در واکنش می‌گوید که بیمه‌ها ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بدهکارند.

دستیاران پزشکی تعداد زیادی از بیمارستان‌های تهران، به‌ویژه بیمارستان‌های تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی بهشتی در اعتراض به معوقات حقوقی دست به اعتراض زدند.

اعتراض رزیدنت‌ها (عکس آرشیوی است)

به گزارش رسانه‌های ایران، صبح شنبه ششم آذرماه، دستیاران پزشکی (رزیدنت‌های) بیمارستان‌های تهران در اعتراض به عدم پرداخت ۹ ماه کارانه و حقوق خود در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها دست از کار کشیدند و به تجمع پرداختند.

بدهی بیمه‌ها، تعویق حقوق کارکنان

به گزارش خبرگزاری «فارس»، دانشگاه‌های علوم پزشکی ۱۰ هزار میلیارد تومان از بیمه‌ها طلبکار هستند و این مسئله به عدم پرداخت معوقات کارانه و حقوق منجر شده‌است.

بر اساس این گزارش، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وعده پرداخت بدهی بیمه‌ها را به طور کامل داده‌است. تا کنون بخشی از این بدهی‌ها پرداخت شده و بخش دیگر به صورت اوراق قرضه منتشر خواهد شد.

همچنین محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با فارس گفت که بیمه‌ها ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این وزارت بدهکارند.

دستیاران پزشکی (رزیدنت‌ها) در کنار کارآموزان (انترن‌ها) بیمارستان‌ها در قسمت تکمیلی تحصیلات خود، به کسب تجربه عملی می‌‌پردازند و در عین حال، بدنه نیروی کار ارزان‌قیمت بیمارستان‌ها را تشکیل می‌دهند. استفاده از این نیروها که حقوق بسیار کمتری نسبت به پزشکان رسمی دریافت می‌کنند، هم به لحاظ آموزشی و هم به لحاظ اقتصادی منفعت‌زا است، اما بحث عدم توجه دولت و وزارت بهداشت به این بخش از نیروهای خود از دیرباز وجود داشته‌است.

محمد حسین طریقت‌منفرد، وزیر بهداشت سابق ایران وضعیت معیشتی انترن‌ها و رزیدنت‌های بیمارستان‌های ایران را «شرم‌آور» خوانده بود و حسن هاشمی، وزیر فعلی نیز بارها وعده پرداختن به وضعیت آنها را داده‌است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.