ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جهانگیری: مقصران حادثه سمنان برکنار می‌شوند

سه مسئول راه‌آهن به اتهام «قصور» در حادثه برخورد دو قطار در سمنان بازداشت شدند. معاون اول رئیس جمهوری ایران می‌گوید که ممکن است برخی از مسئولان استعفاء دهند و یا برکنار شوند.

رهبر جمهوری اسلامی ایران «بی‌تدبیری برخی از مسئولان» را عامل حادثه سمنان دانست. معاون اول رئیس جمهوری از برکناری و استعفای برخی از «مقصران حادثه» خبر داد.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای «قصور و بی‌تدبیری برخی از مسئولان» را عامل کشته شدن تعدادی از «شهروندان» در حادثه برخورد دو قطار مسافربری در مسیر سمنان و دامغان دانست.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، خامنه‌ای از مسئولان دولتی خواست که «حل ریشه‌ئی این مصائب و امثال آن از مسائل مردم» را در اولویت خود قرار دهند.

در این حادثه که صبح روز گذشته رخ داد، دست‌کم ۳۶ تن کشته و بیش از ۱۰۰ تن مجروح شدند. گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز صبح شنبه ششم آذر اعلام کردند که استیضاح وزیر مسکن و شهرسازی را پیگیری خواهند کرد.

خامنه‌ای در این پیام که به صورت مکتوب در اختیار رسانه‌های داخلی ایران قرار گرفته، خواستار پیگیری کشته شدن تعدادی از ایرانیان در عراق شده است.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران عصر شنبه ششم آذر از تشکیل یک «کمیته فنی» برای بررسی این حادثه خبر داد.

او گفت که پس از بررسی و ارائه گزارش از سوی کمیته ویژه با عاملان حادثه در «هر سطح و در هر پستی که باشند حتما برخورد خواهیم کرد».

به گفته جهانگیری مقصران این حادثه «علاوه بر برکناری به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند».

معاون اول رئیس دولت همچنین به صورت تلویحی خواستار استعفای برخی از مسئولان پس از این حادثه شد.

او گفت که در برخی از کشورها «‌وقتی حادثه‌ای به این بزرگی روی می‌دهد حتی اگر مسئول آن دستگاه قصوری هم نکرده باشد صرف اینکه در حوزه مسئولیتش این حادثه روی داده استعفا می‌دهد».

جهانگیری از آمادگی برخی از مسئولان دولتی برای استعفا پس از برگزاری جلسه رسیدگی به حادثه قطار سمنان خبر داد.

در همین رابطه استاندار سمنان  گفته است که سه نفر از عوامل این حادثه بازداشت شدند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.