ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اخبار متناقض درباره کناره‌گيری حسنی مبارک

<p>آژانس&zwnj;های خبری در چند ساعت گذشته خبرهای ضد و نقيضی درباره احتمال کناره&zwnj;گيری حسنی مبارک، رئيس&zwnj;جمهور مصر از قدرت مخابره کرده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>&laquo;ايمن نور&raquo;، رئيس حزب &laquo;الغد&raquo; مصر به &zwnj;بی&zwnj;بی&zwnj;سی عربی گفت حسنی مبارک، سوار بر هواپيما شد و به &zwnj;طرف نامعلومی رفت. این گزارش از سوی منابع دیگر هنوز تأیید نشده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز گفته است که مبارک احتمالاً امشب از قدرت کنار می&zwnj;&zwnj;رود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>احمد شفيق، نخست&zwnj;وزير مصر نیز در گفت&zwnj;وگو با بی&zwnj;بی&zwnj;سی گفت که هم اکنون موضوع کناره&zwnj;گيری مبارک در حال بررسی است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اعلام اين خبرها موجی از شادمانی مردم مصر را که در میدان تحریر و مقابل مجلس مصر تجمع کرده&zwnj;اند، به دنبال داشته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در همین حال باراک اوباما، رئیس&zwnj;جمهور آمریکا نیز گفته است باید منتظر ماند و دید چه پیش می&zwnj;آید.</p> <p>&nbsp;</p> <p>گزارش&zwnj;ها حاکی است که شورای عالی ارتش مصر امروز نشستی بدون حضور مبارک برگزار کرده اما نتیجه این نشست اعلام نشده است. ارتش همچنین اعلام کرده که از خواسته&zwnj;های &laquo;مشروع&raquo; مردم حمایت می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>هنوز مشخص نیست که در صورت کناره&zwnj;گیری مبارک، قدرت به عمر سلیمان، معاون رئیس&zwnj;جمهور واگذار می&zwnj;شود و یا به شورایی از ارتش.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنین برخی منابع خبری اعلام کرده&zwnj;اند که مبارک، امشب از تلویزیون مصر با مردم سخن خواهد گفت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>با این حال مشخص نیست که این گفت&zwnj;وگو به&zwnj;طور زنده پخش می&zwnj;شود و یا از پیش ضبط شده است. اما با این حال بنا بر برخی گزارش&zwnj;ها، گفت&zwnj;وگوی مبارک از پیش ضبط شده و او پس از ضبط این گفت&zwnj;وگو، مصر را ترک کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;معترضان مصری که امشب در میدان تحریر تجمع کرده&zwnj;اند، اعلام کرده&zwnj;اند که &laquo;نگران وقوع کودتا&raquo; در این کشور هستند. آن&zwnj;ها می&zwnj;گویند که خواهان روی کارآمدن یک حکومت غیرنظامی هستند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>این تحولات در حالی رخ داده که معترضان که از &laquo;نابسامانی اقتصادی و فساد و بیکاری&raquo; در مصر ناراضی هستند، فردا جمعه نیز در سومین هفته اعترضات، تجمع بزرگی برگزار خواهند کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

آژانس‌های خبری در چند ساعت گذشته خبرهای ضد و نقيضی درباره احتمال کناره‌گيری حسنی مبارک، رئيس‌جمهور مصر از قدرت مخابره کرده‌اند.

«ايمن نور»، رئيس حزب «الغد» مصر به ‌بی‌بی‌سی عربی گفت حسنی مبارک، سوار بر هواپيما شد و به ‌طرف نامعلومی رفت. این گزارش از سوی منابع دیگر هنوز تأیید نشده است.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز گفته است که مبارک احتمالاً امشب از قدرت کنار می‌‌رود.

احمد شفيق، نخست‌وزير مصر نیز در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفت که هم اکنون موضوع کناره‌گيری مبارک در حال بررسی است.

اعلام اين خبرها موجی از شادمانی مردم مصر را که در میدان تحریر و مقابل مجلس مصر تجمع کرده‌اند، به دنبال داشته است.

در همین حال باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نیز گفته است باید منتظر ماند و دید چه پیش می‌آید.

گزارش‌ها حاکی است که شورای عالی ارتش مصر امروز نشستی بدون حضور مبارک برگزار کرده اما نتیجه این نشست اعلام نشده است. ارتش همچنین اعلام کرده که از خواسته‌های «مشروع» مردم حمایت می‌کند.

هنوز مشخص نیست که در صورت کناره‌گیری مبارک، قدرت به عمر سلیمان، معاون رئیس‌جمهور واگذار می‌شود و یا به شورایی از ارتش.

همچنین برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که مبارک، امشب از تلویزیون مصر با مردم سخن خواهد گفت.

با این حال مشخص نیست که این گفت‌وگو به‌طور زنده پخش می‌شود و یا از پیش ضبط شده است. اما با این حال بنا بر برخی گزارش‌ها، گفت‌وگوی مبارک از پیش ضبط شده و او پس از ضبط این گفت‌وگو، مصر را ترک کرده است.

 معترضان مصری که امشب در میدان تحریر تجمع کرده‌اند، اعلام کرده‌اند که «نگران وقوع کودتا» در این کشور هستند. آن‌ها می‌گویند که خواهان روی کارآمدن یک حکومت غیرنظامی هستند.

این تحولات در حالی رخ داده که معترضان که از «نابسامانی اقتصادی و فساد و بیکاری» در مصر ناراضی هستند، فردا جمعه نیز در سومین هفته اعترضات، تجمع بزرگی برگزار خواهند کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمانmansour piry khanghah

    <p>اخبار متناقض در رابطه با استعفای مبارک صرفا به خاطر ایجاد هیجان در میان مخالفین دیکتاتوری در مصر بود و سازمان سیا بر این امید بود که مردم با شنیدن مضخرفات حسنی مبارک به خشم امده و ایجاد درگیری با نظامیان کنند و بدین وسیله بهانه ای برای سرکوب توسط ارتش مزدور مصر ایجاد گردد و از ادامه تظاهرات و برقراری نماز جمعه جلوگیری به عمل اید .خوشبختانه مردم رنج کشیده مصر در دام امریکائیان جنایت کار و انگل چسبیده به ان ،صهیونیزم و دمکراتهای متقلب غربی نیافتادند.<br /> امروز جمعه روز شرنوشت ساز مردم تحت ستم مصر است.پیروز باد مبارزه به حق مردم علیه جنایتکاران امریکائی و غربی و نوکر دست به سینه استعمار</p>