ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسنی مبارک از قدرت کناره‌گیری نکرد

<p>حسنی مبارک، رئيس&zwnj;جمهور مصر گفت قصد ندارد از قدرت کناره&zwnj;گيری کند و در مصر خواهد ماند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>با اين حال عصر روز پنج&zwnj;شنبه ٢١ بهمن &laquo;ايمن نور&raquo;، رئيس حزب &laquo;الغد&raquo; مصر به &zwnj;بی&zwnj;بی&zwnj;سی عربی گفت حسنی مبارک، سوار بر هواپيما شده و به &zwnj;طرف نامعلومی رفته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا (سيا) نيز گفته بود مبارک احتمالاً امشب از قدرت کنار می&zwnj;&zwnj;رود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اعلام این خبرها موجی از شادمانی مردم مصر را که در ميدان تحرير و مقابل مجلس مصر تجمع کرده&zwnj;اند، به دنبال داشت.<br /> <br /> با اين حال مبارک ساعتی پيش در يک سخنرانی تلويزيونی که به صورت ضبط شده، پخش شد، اعلام کرد بهترين راه&zwnj;حل برای خروج از بحران کنونی، انتقال قدرت بر اساس زمان تعيين شده در ماه سپتامبر است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مبارک گفت که اختیارات رئیس&zwnj;جمهور را به عمر سلیمان، معاونش واگذار می&nbsp;کند اما خود همچنان رئیس&zwnj;جمهور باقی می&zwnj;ماند تا دوره انتقالی به نتیجه برسد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی افزود من قبلا&zwj;ً به&zwnj;صورت واضح گفتم که ديگر کانديدای رياست&zwnj;جمهوری نخواهم شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مبارک همچنین گفت به جوانان می&zwnj;گويم که به خواسته&zwnj;های آن&zwnj;ها پاسخ می&zwnj;دهم و به تعهداتی که قبلا&zwj;ً دادم پايبندم و آن را انجام خواهم داد، به نظر من خواسته&zwnj;های شما عادلانه و مشروع است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>رئیس&zwnj;جمهور مصر در بخش دیگری از این سخنرانی از اصلاح موادی از قانون اساسی خبر داد تا زمینه برای حضور آسان&zwnj;تر افراد در انتخابات فراهم شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>عمر سلیمان، معاون رئیس&zwnj;جمهور مصر نیز پس از سخنان مبارک گفت ما با گروه&zwnj;های مختلف گفت&zwnj;وگو کرده و به توافق&zwnj;هايی دست يافتيم.</p> <p>&nbsp;</p> <p>چند روز پیش نمايندگان نيروهای اپوزيسيون و چهره&zwnj;های مستقل مصر، از جمله اخوان&zwnj;المسلمين حاضر شدند با عمر سليمان، معاون رئيس جمهور اين کشور مذاکره کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در چارچوب طرح مذاکرات ملی که معاون رئيس جمهور به گروه&zwnj;های مخالف پيشنهاد داده بود، نمايندگان گروه اسلامی اخوان&zwnj;المسلمين، حزب وفد، دارای گرايش&zwnj;های ليبرالی و حزب تجمع با گرايش&zwnj;های چپ به همراه محمد البرادعی، چهره&zwnj;های مستقل و تجار با عمر سليمان به توافق رسيدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>عمر سلیمان افزود طرحی برای انتقال مسالمت&zwnj;آ&zwnj;ميز قدرت بر اساس قانون اساسی تصويب کرديم و من تعهد کردم که شرايط اين انتقال را فراهم کنم. <br /> <br /> اين تحولات در حالی رخ داده که معترضان جمعه ٢٢ بهمن در سومين هفته اعتراضات، تجمع بزرگی برگزار خواهند کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مردم معترض مصر از ١٧ روز پیش، ضمن درخواست برکناری حسنی مبارک، عليه &laquo;فقر، بيکاری، فساد و سرکوب&raquo; تظاهرات کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حسنی مبارک، رئیس جمهور ۸۲ ساله مصر که پس از ترور انور سادات به حکومت رسید، ۳۰ سال است که در قدرت است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

حسنی مبارک، رئيس‌جمهور مصر گفت قصد ندارد از قدرت کناره‌گيری کند و در مصر خواهد ماند.

با اين حال عصر روز پنج‌شنبه ٢١ بهمن «ايمن نور»، رئيس حزب «الغد» مصر به ‌بی‌بی‌سی عربی گفت حسنی مبارک، سوار بر هواپيما شده و به ‌طرف نامعلومی رفته است.

سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا (سيا) نيز گفته بود مبارک احتمالاً امشب از قدرت کنار می‌‌رود.

اعلام این خبرها موجی از شادمانی مردم مصر را که در ميدان تحرير و مقابل مجلس مصر تجمع کرده‌اند، به دنبال داشت.

با اين حال مبارک ساعتی پيش در يک سخنرانی تلويزيونی که به صورت ضبط شده، پخش شد، اعلام کرد بهترين راه‌حل برای خروج از بحران کنونی، انتقال قدرت بر اساس زمان تعيين شده در ماه سپتامبر است.

مبارک گفت که اختیارات رئیس‌جمهور را به عمر سلیمان، معاونش واگذار می کند اما خود همچنان رئیس‌جمهور باقی می‌ماند تا دوره انتقالی به نتیجه برسد.

وی افزود من قبلا‍ً به‌صورت واضح گفتم که ديگر کانديدای رياست‌جمهوری نخواهم شد.

مبارک همچنین گفت به جوانان می‌گويم که به خواسته‌های آن‌ها پاسخ می‌دهم و به تعهداتی که قبلا‍ً دادم پايبندم و آن را انجام خواهم داد، به نظر من خواسته‌های شما عادلانه و مشروع است.

رئیس‌جمهور مصر در بخش دیگری از این سخنرانی از اصلاح موادی از قانون اساسی خبر داد تا زمینه برای حضور آسان‌تر افراد در انتخابات فراهم شود.

عمر سلیمان، معاون رئیس‌جمهور مصر نیز پس از سخنان مبارک گفت ما با گروه‌های مختلف گفت‌وگو کرده و به توافق‌هايی دست يافتيم.

چند روز پیش نمايندگان نيروهای اپوزيسيون و چهره‌های مستقل مصر، از جمله اخوان‌المسلمين حاضر شدند با عمر سليمان، معاون رئيس جمهور اين کشور مذاکره کنند.

در چارچوب طرح مذاکرات ملی که معاون رئيس جمهور به گروه‌های مخالف پيشنهاد داده بود، نمايندگان گروه اسلامی اخوان‌المسلمين، حزب وفد، دارای گرايش‌های ليبرالی و حزب تجمع با گرايش‌های چپ به همراه محمد البرادعی، چهره‌های مستقل و تجار با عمر سليمان به توافق رسيدند.

عمر سلیمان افزود طرحی برای انتقال مسالمت‌آ‌ميز قدرت بر اساس قانون اساسی تصويب کرديم و من تعهد کردم که شرايط اين انتقال را فراهم کنم.

اين تحولات در حالی رخ داده که معترضان جمعه ٢٢ بهمن در سومين هفته اعتراضات، تجمع بزرگی برگزار خواهند کرد.

مردم معترض مصر از ١٧ روز پیش، ضمن درخواست برکناری حسنی مبارک، عليه «فقر، بيکاری، فساد و سرکوب» تظاهرات کرده‌اند.

حسنی مبارک، رئیس جمهور ۸۲ ساله مصر که پس از ترور انور سادات به حکومت رسید، ۳۰ سال است که در قدرت است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اورینب

    <p>تقلب! آی تقلب! نطقشو از رو سس آغا نوشته بود. چقدرم بد. چارتا قطره اشکی بابا مصبتتو مبارک! "تن علیلی دارم، ...نِ گشادی و عقل ناقصی و اما سرکار میمانم و سرکارتان میگذارم ..."<br /> چرا دوستان به کوچه بهمن 57 میزنن؟ تابسسسون 88و عشقه! آغا خامنه ای هواپیماشونم حاضر بود به مقصد دمشق! اما سپاه فاسقان و توابع با توحش تمام مردمو سرکوب کرد و آغا ورنپرید.<br /> اما بشنوین از مبارک که یه ور لنگو انداخت: پسرش در رفت لندن. اما تهرون خودمون حاج مجتبی خامنه ای هنوز نشسسسسسسه و مامانجونش واسش سرکتاب وامیکنه! هاپیش؟</p>