ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرانسوا فیون نامزد ریاست جمهوری فرانسه شد

پیروزی قاطع فیون بر ژوپه. در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری فرانسه رقابت تنگاتنگی بین نامزد حزب جمهوری‌خواه فرانسه و ماری لوپن، رییس جبهه ملی درمی‌گیرد.

فرانسوا فیون، نخست‌وزیر پیشین فرانسه در دوران ریاست جمهوری نیکلای سرکوزی در دور دوم انتخابات جناح میانه و راست فرانسه از رقیبش، آلن ژوپه پیشی گرفت. ژوپه، شهردار بوردو پیروزی فیون را به او تبریک گفت. در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری فرانسه، فیون به عنوان نامزد جناح میانه و راست شرکت می‌کند.

فرانسوا فیون، نامرد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

فیون در سخنرانی‌اش به مناسبت پیروزی‌اش، احزاب راست فرانسه را به همبستگی و یکپارچگی فراخواند. او گفت رأی‌دهندگان فرانسوی با انتخاب او به عنوان نامزد جناح میانه و راست به «ارزش‌های فرانسه» رأی داده‌اند.

بعد از شمارش دو سوم آرا، مشخص شد که فرانسوا فیون ۶۸ درصد آرا را به دست آورده است. خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که میزان مشارکت فرانسوی‌ها در دور نهایی انتخابات جناح راست و میانه به نسبت هفته گذشته بیش از چهار درصد افزایش داشته است.

در دور نخست انتخابات جناح راست و میانه که یکشنبه هفته گذشته برگزار شد، چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شرکت کرده بودند. در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۱ فقط دو میلیون و ۶۶۰ هزار نفر.

این نخستین بار در تاریخ فرانسه است که پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مردم می‌توانند بین نامزدهای یک جناح، فردی را انتخاب کنند. در انتخابات جناح میانه و راست، همه شهروندان فرانسوی، صرف‌نظر از تعلق حزبی‌شان می‌توانستند شرکت کنند.

انتظار می‌رود که در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال ۲۰۱۷ رقابت تنگاتنگی بین فرانسوا فیون و ماری لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه دربگیرد. فیون بخت زیادی برای احراز مقام ریاست جمهوری فرانسه در سال آینده دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.