ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هزاران نفر از مردم شرق حلب گریخته‌اند

در اثر پیشروی نیروهای دولتی سوریه در شرق حلب حدود ۱۰ هزار نفر از مردم تلاش می‌کنند شهر را ترک کنند. ۶ هزار نفر از آن‌ها موفق به فرار از این منطقه شده‌اند.

نیروهای رژیم سوریه در روزهای شنبه و یکشنبه به بخش شرقی شهر حلب که تحت کنترل شورشیان است بیشتر نفوذ کرده‌‌اند. هزاران نفر از ساکنان غیرنظامی این بخش در دو روز گذشته از محل زندگی خود گریخته‌اند.

شش هزار نفر موفق به فرار از منطقه شرق حلب شده‌اند

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید در این دو روز ۱۰ هزار نفر تلاش کرده‌اند که از منطقه شرق حلب بگریزند و شش هزار نفر موفق به این کار شده‌اند. چهار هزار نفر بقیه خانه و کاشانه خود را ترک کرده اما همچنان در این منطقه هستند.

بعد از ظهر یکشنبه ۲۷ نوامبر / ۷ آذر دیده‌بان حقوق بشر سوریه شمار کسانی را که گریخته‌اند چهار هزار نفر عنوان کرده بود.

این سازمان مستقر در بریتانیا اطلاعات خود را از شبکه‌های گسترده داخل سوریه دریافت می‌کند. اطلاعات این گروه از سوی منابع مستقل تأیید نشده اما به‌طور کلی در گذشته خبرهایی که دیده‌بان حقوق بشر منتشر کرده موثق بوده‌اند.

از سوی دیگر منابع دولتی سوریه نیز از خارج شدن بسیاری از ساکنان شرق حلب از این منطقه گزارش داده‌اند. بر اساس این خبرها، این بزرگترین گریز مردم در ماه‌های اخیر است.

نیروهای دولتی سوریه حدود دو هفته پیش حمله جدیدی را به برای تسخیر کامل حلب آغاز کرده‌اند. بنا به گزارش‌های دو طرف درگیری‌ها، این نیروها در روزهای شنبه و یکشنبه در بخش شرقی حلب چهار محله را به تصرف خود در آوردند، از جمله محله «مساکن هنانو» بزرگترین محله بخش شرقی حلب که در دست شورشیان قرار داشت.

نیروهای دولتی سوریه با این تصرفات تلاش دارند تا شکافی در منطقه شرق حلب ایجاد کنند تا به این طریق شورشیان تحت محاصره تقسیم شوند و شکست آن‌ها راحت‌تر صورت گیرد.

حلب یکی از مهم‌ترین مناطق استراتژیک مقاومت در برابر رژیم سوریه است. اگر نیروهای دولتی بخش شرقی حلب را فتح کنند بار دیگر کنترل تمامی شهرهای بزرگ سوریه را در اختیار خواهند گرفت.

استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در یکی از آخرین مصاحبه‌های خود گفته بود که اگر بمباران بخش شرقی حلب به همین شکل ادامه یابد «تا کریسمس [سال جاری] این منطقه دیگر وجود نخواهد داشت.»

بر اساس اطلاعات پزشکان بدون مرز در بمباران‌های اخیر منطقه شرق حلب توسط نیروهای سوریه و روسیه، هشت بیمارستان از ۹ بیمارستان این منطقه از کار افتاده‌اند. صلیب سرخ جهانی نیز گفته است در این منطقه مواد غذایی بسیار کم شده است.

بیش از ۲۵۰ هزار نفر در بخش شرقی حلب زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.