ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل بلندی‌های جولان را بمباران کرد

داعش از منطقه جولان سوریه به سوی سربازان اسرائیل شلیک کرد. جنگنده‌های اسرائیلی در پاسخ بلندی‌های جولان را بلافاصله بمباران کردند و چهار نفر از نیروهای داعش را کشتند.

در پی حمله داعش به سربازان اسرائیلی از منطقه جولان سوریه، نیروی هوایی اسرائیل یکشنبه شب ۲۷ نوامبر / ۷ آذر به این منطقه حمله کرد.

اسرائیل معمولاً در منطقه جولان علیه نیروهای شیعه حزب‌الله لبنان وارد عملیات می‌شود.

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از منابع نظامی اسرائیلی اعلام کرد که هدف جنگنده‌های این کشور یک ساختمان خالی سازمان ملل بود که جنگجویان وابسته به گروه «دولت اسلامی» (داعش) از آن محل به‌عنوان پناهگاه استفاده می‌کردند.

جنگجویان «تیپ شهدای یرموک»، وابسته به داعش یک واحد ارتش اسرائیل با مسلسل و خمپاره را روز یکشنبه مورد حمله قرار داده بودند.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل گفت سربازان اسرائیلی با شلیک به این حمله پاسخ دادند. در یک حمله هوایی به خودرو نظامی داعشی‌ها چهار نفر از آن‌ها کشته شدند. بنا به این گزارش به سربازان اسرائیلی آسیبی نرسیده است.

اسرائیل در جنگ شش روزه ۱۹۶۷ دو سوم بلندی‌های جولان را اشغال و در سال ۱۹۸۱ ضمیمه خود کرد. این الحاق از سوی جامعه بین‌المللی به‌رسمیت شناخته نشد و کل منطقه جولان همچنان به‌عنوان سرزمین سوریه محسوب می‌شود. سوریه و اسرائیل به‌طور رسمی تاکنون در وضعیت جنگی به‌سر می‌برند.

از پنج سال و نیم پیش تاکنون سوریه درگیر جنگ است. از آن زمان بارها جولان صحنه درگیری‌های نظامی بوده است. بیشتر این درگیری‌ها نبردهای بین نیروهای داعش و دیگر اسلام‌گرایان تندرو و نیروهای دولتی سوریه بوده است.

اسرائیل نیز در منطقه جولان علیه نیروهای شیعه حزب‌الله لبنان که از رژیم سوریه حمایت می‌کند، وارد عملیات می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.