ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال لغو ویزای گردشگری بین ایران و روسیه

مقامات وزارت خارجه روسیه و ایران توافق کرده‌اند که صدور روادید بین دو کشور طبق شرایط خاصی از سال ۲۰۱۷ لغو شود.

رسانه‌های ایران به نقل از مقامات وزارت خارجه روسیه و ایران اعلام کردند که دو طرف توافق کرده‌اند صدور روادید بین دو کشور طبق شرایط خاصی از سال ۲۰۱۷ لغو شود. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته است این توافق هنوز امضا نشده است.

یوگنی ایوانف، رئیس بخش کنسولی وزارت خارجه روسیه در این‌باره گفت: «براساس توافق جدید میان تهران و مسکو که در پنجمین نشست کمیسیون همکاری کنسولی دو کشور به‌دست آمد، از این پس گروه‌های گردشگران ۵ تا ۵۰ نفره که قصد سفر بین دو کشور را داشته باشند، برای مدت ۱۵ روز اقامت، نیاز به اخذ ویزا نخواهند داشت.»

در همین حال بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: «قرار است ویزای تورهای گردشگری تحت شرایط خاصی، میان دو کشور لغو شود که هنوز امضا و اجرایی نشده است.»

‎ قاسمی روز دوشنبه ۸ آذر گفت: «تا انجام تفاهمات لازم برای لغو ویزای عادی برای شهروندان دو کشور هنوز گام‌های زیادی باقی است که باید در فرصت مقتضی بین مقامات ذیربط دو کشور مورد تفاهم قرار گرفته و به‌مرحله اجرا در آید.»

مایا لومیدز، رئیس اتحادیه مجریان تور روسیه نیز پیش از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران، ضمن تأیید این خبر چنین تصمیمی را موجب افزایش قابل ملاحظه سفر گردشگران میان دو کشور دانست.

لومیدز افزود که تنها تعداد محدودی از مجریان تور در دو کشور مجاز به ارائه این تورها هستند و آژانس‌های ارائه‌دهنده این خدمات باید به تأیید دو طرف برسند.

به‌گفته رئیس اتحادیه مجریان تور روسیه «تعداد گردشگرانی که از ایران به روسیه سفر می‌کنند، طی دو سال اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و توافق به‌دست آمده برای لغو ویزا، این روند را بهبود خواهد بخشید.»

در این مدت حضور گردشگران ایرانی در روسیه با راه‌اندازی پروازهای مستقیم به سن‌پترزبورگ، مسکو و سوچی ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش داشته است.

رسانه‌های ایران گفته‌اند توافق لغو ویزای گردشگری میان ایران و روسیه از سال ۲۰۱۷ اجرایی می‌شود.

ویزای گردشگری روسیه در حال حاضر از طریق سفارت این کشور در تهران صادر می‌شود. مدت اعتبار آن بر اساس مدت رزرو هتل و مطابق تاریخ پرواز تعیین می‌شود و حضور متقاضی الزامی نیست و وقتی برای مصاحبه تعیین نمی‌شود. دریافت ویزای تجاری اما مقررات متفاوتی دارد.

ایران و روسیه روابط تنگاتنگی دارند و در جنگ سوریه در جبهه مشترکی با رژیم بشار اسد به نیروهای سوری کمک می‌کنند. روسیه از پایگاه‌های ایران برای پرواز جنگنده‌های خود به سوریه و شلیک موشک به مناطق تحت کنترل شورشیان سوریه استفاده کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.