ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قانون تمدید تحریم‌های ایران در مجلس نمایندگان آمریکا؛ واکنش‌ها و پیامدها

ایرج ادیب زاده – گفت‌گو باامیر طاهری، روزنامه نگار در لندن، و منصور فرهنگ، کارشناس سیاسی در نیویورک، درباره قانون تمدید تحریم‌های ایران و پیامدهای آن برای اجرای برجام.

مجلس نمایندگان آمریکا قانون تمدید تحریم‌های ایران به مدت ده سال دیگر را با ۴۱۹ رأی مثبت و تنها یک رأی مخالف تصویب کرد. تمدید این قانون با واکنش‌های تند رهبر جمهوری اسلامی همراه شده است. خامنه‌ای که پس از تمدید قانون تحریم‌های ده ساله در مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود: « در صورت اجرایی شدن آن به تندی واکنش نشان می‌دهد » روز یکشنبه هفتم آذر در دیدار با مسئولان نیروی دریایی به نحوه پیشبرد مذاکرات هسته‌ای از طرف دولت روحانی انتقاد کرد و گفت: «وقتی عجله داریم که کار را زودتر تمام کنیم و به جایی برسانیم، از جزئیات غفلت می‌کنیم و گاهی غفلت از یک امر جزیی، موجب ایجاد رخنه در آن کار می‌شود.»

قانون تحریم‌های ایران که سرمایه گذاری در بخش انرژی را نیز شامل می‌شود، ده سال پیش در دولت بیل کلینتون به تصویب کنگره رسید. اد رویس رییس کمیته‌ی خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت : « تمدید نشدن این قانون - که ۳۱ دسامبربه پایان می‌رسد - می‌تواند این پیام را ارسال کند که آمریکا دیگربا نقش مخرب ایران در خاور میانه کاری ندارد.»

گفت‌وگو با امیر طاهری و منصور فرهنگ

"زمانه" برای بررسی قانون تمدید تحریم‌های ایران و پیامدهای آن در اجرای برجام، پرسش‌هایی را با امیر طاهری روزنامه نگار در لندن و منصور فرهنگ کارشناس سیاسی در نیویورک، در میان می‌گذارد.

  • آیا تمدید قانون داماتو- تحریم‌های ایران - به مدت ده سال دیگر، با تعهدات آمریکا در برجام مغایر است؟
  • خامنه‌ای گفته: « این تمدید اگر اجرایی و عملی شود نقض برجام است و در برابرآن واکنش نشان خواهد داد.» این واکنش ممکن است چگونه باشد؟
  • دونالد ترامپ رییس جمهوری منتخب آمریکا توافق اتمی با ایران را « بسیار بد» توصیف کرده و گفته آن را پاره می‌کند. آیا این کار را خواهد کرد؟
  • باراک اوباما توافق هسته‌ای با ایران راکه جنبه‌های کلیدی برنامه‌ی اتمی ایران را محدود کرد، دستاورد مهم دیپلماتیک دوران ریاست جمهوری اش توصیف کرده است. آیا او قانون تمدید تحریم‌های ایران را امضا خواهد کرد یا آن را وتو می‌کند؟

بشنوید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • س ب ا

    این بازی زشت غرب و نظام، بازی دو سر باخت ملت ایران است.

  • naseem

    مبارک باد اوباما!!...... تویی که چشم بستی از آلامی که مردم بدبخت سوریه بدان گرفتار شدند....چشم بستی به جنازه کودک بیگناهی بنام آیلان همان کودکی که امواج شرم کردند از هدایتش به ساحل.....چشم بستی تا تصویر جهانی کودک دیگر سوری بنام عمران که چگونه در آمبولاتس بهت زده ......تصویری که مردم امریکا راتکان داد وتو بیخیال برای خالی نبودن عریضه چند قطره اشک تمساح ریختی...... دیدی که چگونه دیکتاتور خونریز سوریه بعد از استفاده های مکرر از سلاح شیمیایی علیه مردم خودش به خط قرمزی که کشیده بودی سرپا...........)تو عمدا نیروهای امریکایی را از عراق بیرون کشیده ودر یک سینی طلایی به حکومتی دادی که از زمین وهوا و..... نفرات وسلاحهای مخرب به سوریه ارسال کتد تا آدمکشی بنام بشاراسد را درقدرت نگهدارد...... داعش از کجا پیدا شد?ودهها گروه تروریستی ضد سنی چگونه پا گرفت?پوتین چرا یاغی شد چون بی عملی ترا دید .... در یک کلام ریشه تروریسم جهانی که خودت خوب میدانی وشاخ وشانه هایی که حسن نصرالله میکشد و.............)همه از بی تفاوتی ومماشاتگری تو ست که باید به مردم امریکا تبریک گفت که درصحنه انتخابات ضربه محکمی به تو وهیلاری زدند