ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۱۲‌هزار نفر خواهان رسیدگی حسن روحانی به وضعیت زندانیان در اعتصاب غذا شدند

این نامه با اشاره به برخی مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر که ایران هم آن را امضا کرده، از حسن روحانی خواسته‌ است برای رسیدگی فوری به درخواست‌های زندانیان در اعتصاب غذا اقدام کند.

نامه‌ای با امضای بیش از ۱۲‌هزار نفر برای حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران فرستاده شده است که در آن امضا‌کنندگان خواهان رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی و عقیدتی در اعتصاب غذا شده‌اند.

زندانیان سیاسی‌ای که در روزهای گذشته در اعتصاب غذا بوده‌اند یا اعتصاب غذای‌شان ادامه دارد

این نامه در روزهای گذشته برای دفتر رییس جمهوری فرستاده شده است و رونوشتی از آن هم به مراجع قضایی (قوه قضاییه، دادستانی کل کشور، وزارت دادگستری، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، کمیسیون حقوقی مجلس) و مراجع بین‌المللی (کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و سازمان عفو بین‌الملل) ارسال شده است.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران که متن کامل نامه را منتشر کرده، از ۱۲‌هزار و ۴۰۰ امضا بر پای این نامه خبر داده و نوشته است که این امضاها متعلق به اقشار مختلف مردم است و در ۲۳۷ صفحه نزد این خبرگزاری محفوظ است.

این نامه با اشاره به برخی مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر درباره تأمین حقوق اولیه انسان‌ها که ایران هم آن را امضا کرده است، از حسن روحانی خواسته تا برای رسیدگی فوری به درخواست‌های زندانیان در اعتصاب غذا اقدام کند.

بر اساس آن‌چه که امضا‌کنندگان این نامه نوشته‌اند، چند تن از زندانیان سیاسی و عقیدتی محبوس در زندان‌های کشور به دلیل نواقص قانونی پرونده‌شان یا درخواست آزادی یا مرخصی، در اعتصاب غذا یا اعتصاب غذا و دارو به سر می‌برند و حال برخی از آن‌ها وخیم است: : «ما امضا‌کنندگان این نامه که جمعی از فعالان حقوق بشر، فعالان سیاسی، فعالان مدنی، شاگردان مکتب عرفان حلقه و دلسوزان جامعه هستیم، در خصوص نقض‌های صورت گرفته در پرونده‌های ایشان و جلوگیری از بروز فاجعه در خصوص سلامت جسمانی‌شان، درخواست رسیدگی فوری به خواسته‌های این عزیزان را داریم.»

از محمدعلی طاهری، آرش صادقی، مهدی و حسین رجبیان، وحید صیادی نصیری، مرتضی مرادپور، امیر امیرقلی و علی شریعتی به عنوان زندانیان در اعتصاب غذا نام برده شده است. در پی اعتصاب غذا اما مهدی رجبیان به مرخصی آمده و به اعتصاب غذای خود پایان داده است.

وضعیت بحرانی زندانیانِ در اعتصاب غذا در زندان‌های اوین و ندامتگاه کرج، موجب نگرانی شدید افراد، نهادها و سازمان‌های فعال در زمینه حقوق بشر شده و عفو بین‌الملل هم در این‌باره بیانیه صادر کرده است.

تا روز دوشنبه هشتم آذر ماه، ۴۳ روز از اعتصاب غذای وحید صیادی نصیری، ۳۵ روز از اعتصاب غذای آرش صادقی، ۳۱ روز از اعتصاب غذای حسین رجبیان، ۲۸ روز از اعتصاب غذای علی شریعتی و ۱۲ روز از اعتصاب غذای امیر (علی) امیرقلی می‌گذرد. این افراد همگی در زندان اوین در حبس هستند. مرتضی مرادپور هم که در سلول انفرادی در ندامتگاه مرکزی کرج زندانی‌ست، ۳۴ روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد. محمدعلی طاهری، دیگر زندانی سیاسی و عقیدتی‌ست که از سرنوشت او و این‌که آیا همچنان در اعتصاب غذاست یانه، اطلاعی در دست نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.