ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان تهران: صادقی خود را تسلیم مراجع قضایی کند

دادستان تهران محمود صادقی را به «اخلال در نظام» عمومی متهم کرد و گفت که او باید خود را به مراجع قضائی معرفی کند، در غیر این صورت ماموران این نماینده را جلب می‌کنند.

دادستان تهران از «پابرجا بودن» حکم جلب محمود صادقی نماینده تهران در مجلس خبر داد و گفت که در صورت عدم مراجعه، ماموران «موظف به جلب او هستند».

عباس جعفری‌دولت‌آبادی دادستان تهران شامگاه دوشنبه هشتم آذر از محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خواست که خود را به مراجع قضائی معرفی کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران با صدور اطلاعیه‌ای به نقل از دادستان تهران گزارش کرد که این حکم «مطابق با موازین قانونی بوده و کماکان به قوت خود باقی است.»

جعفری دولت‌آبادی نماینده تهران در مجلس را به دلیل آنچه که «مقاومت در قبال مامورین و تحریک افراد برای حضور و اجتماع در مقابل منزل» خواند، به «اخلال در نظم عمومی» متهم کرد.

او گفت که اقدامات صادقی «جرم محسوب و بر اتهامات قبلی وی افزوده خواهد شد و او باید به آن پاسخگو باشد.»

دادستان تهران صدور حکم جلب محمود صادقی را «مطابق با رویه جاری قضایی» خواند و گفت که «دادستانی برای حفظ شان و منزلت نمایندگان مجلس از اذن ورود به منزل متهم خودداری کرده است».

او از محمود صادقی خواست که «خود را به مراجع قضایی معرفی کند». جعفری‌دولت‌آبادی گفت که «در غیر این‌صورت مامورین موظفند متهم را جلب و به دادسرا معرفی نمایند».

این مقام قضایی از طرح «هشت فقره شکایت خصوصی و سه فقره اعلام جرم عمومی» علیه نماینده تهران خبر داد و گفت که به دلیل امتناع صادقی از حضور در دادسرا، «بازپرس دادسرا دستور جلب وی را صادر کرده است.»

دادستان تهران اتهام‌های طرح شده علیه نماینده تهران را «شامل مفاد مصونیت نمایندگان مجلس» ندانست و افزود: « تشخیص جرم بودن موضوع مورد شکایت با مراجع قضایی است، نه با هیات نظارت بر نمایندگان مجلس.»

رسانه‌های خبری ایران شامگاه یک‌شنبه هفتم آذر گزارش کردند که ماموران امنیتی برای دستگیری محمود صادقی نماینده مجلس به محل سکونت او رفتند اما حضور مردم مانع دستگیری او شد. صادقی عصر دوشنبه هشتم آذر اعلام کرد که با پیگیری مسئولان حکم جلب‌اش «منتفی شده است».

در همین زمینه

صادقی: حکم بازداشتم منتفی شد؛ مخالفان: حکم پا برجاست

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • واسلام

    بالاخره هم که رفت خودشو تسلیم کرد خاک بر سرش

  • Farid

    احمد منتظری به اقدام علیه امنیت ملی و افشای فایل صوتی دارای طبقه بندی سری و تبلیغ علیه نظام متهم شده است. او می‌گوید: «در دادگاه فقط فایل صوتی مطرح بود و اینکه کار من افشای اسرار نظام بوده یا نه و در حالی که آیت الله منتظری در خاطرات‌شان مطالب این فایل را گفته‌اند آیا این کار من افشا محسوب می‌شود یا نه. اما در متن حکم مسائل خیلی نامربوطی ابلاغ شده مثلا اقای نوری زاد با دوستان‌اش آمدند اینجا خانه ما و تشکر کردند؛ در متن حکم یکی از جرم‌های من همین ذکر شده که آنان عکس گرفته و منتشر کرده‌اند. مصاحبه‌های من با شما و دیگران در متن حکم آمده. همه را ردیف کرده و نتیجه گرفته‌اند که بله ایشان پشیمان نشده و و در سالروز پدرش در نجف آباد هم از انتشار فایل صوتی دفاع کرده و هم از سران فتنه دفاع کرده است. چیزهایی که اصلا در دادگاه مطرح نبود در متن حکم است و متن حکم دقیقا مثل مقاله‌های کیهان است.» «من فکر می‌کنم بیشتر می‌خواهند فشار باشد که فایل‌های بعدی منتشر نشود. وگرنه ما یک فایل منتشر کرده ایم گفته‌اند هم اقدام علیه امنیت ملی است هم افشای اسناد است!.