ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل خواهان توقف فوری حملات به حلب شد

رژیم سوریه بخش بزرگی از شرق حلب را در اختیار خود گرفت. سازمان ملل نسبت به پیامدهای آن برای ساکنان شرق حلب هشدار داد و گفت آن‌ها در «شرایط وحشتناک» زندگی می‌کنند.

به‌گفته سازمان ملل با تشدید نبردها در شرق حلب شرایط این منطقه نگران‌کننده شده و «بمباران‌های اختیاری» بسیاری از غیرنظامیان را کشته و زخمی، و هزاران نفر را آواره کرده است.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل دوشنبه شب ۲۸ نوامبر / ۸ آذر در نیویورک گفت ۲۷۵ هزار نفر ساکن شرق حلب در «شرایط وحشتناک» به‌سر می‌برند و نیاز فوری به کمک دارند. امدادرسان از ماه ژوئیه به این سو نتوانسته‌اند وارد این منطقه شوند.

دوجاریک افزود، آخرین جیره‌های غذایی «برنامه جهانی غذا» برای مردم شرق حلب تا دو هفته پیش در نظر گرفته شده بود. همچنین موجودی سازمان‌های همکار نیز رو به پایان است.

او گفت سازمان ملل آماده است تا بلافاصله به مردم شرق حلب کمک برساند.

روز دوشنبه نیروهای دولتی سوریه و متحدانش بخش‌های دیگری از شرق حلب را به تصرف خود در آوردند. آن‌ها اکنون تمام منطقه شمال را که در دست شورشیان بود در اختیار گرفته‌اند.

بدین ترتیب نیروهای مخالف رژیم اسد در کمتر از چند روز بیش از یک سوم مناطق تحت کنترل خود را از دست داده‌اند. فتح کامل بخش شرقی حلب توسط نیروهای دولتی سوریه شکست سنگینی برای شورشیان به‌شمار می‌رود و آن‌ها مهم‌ترین سنگر خود را واگذار خواهند کرد.

جورج صبرا، عضو هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه و از رهبران جنبش چپ این کشور

جورج صبرا، عضو هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه و از رهبران جنبش چپ این کشور به شبکه بی‌بی‌سی جهانی گفت: «حلب مکان مهمی برای انقلاب است اما آخرین آن نیست.»

او نسبت به از بین رفتن امکان سیاسی برای حل بحران سوریه هشدار داد و گفت در چنین شرایطی کسی به راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز نمی‌تواند بیندیشد.

در بین ساکنان شرق حلب وحشت و ناامیدی حکومت می‌کند. هزاران غیرنظامی به‌دلیل نبردها و حملات هوایی مجبور به فرار شده‌اند. به گفته فعالان منطقه آن‌ها به محله‌های تحت کنترل رژیم و یا منطقه در اختیار کردها گریخته‌اند. برخی دیگر به سمت جنوب شرق حلب که همچنان در دست شورشیان است فرار کرده‌اند.

منابع خبری می‌گویند، مردم شرق حلب نیاز فوری به آتش‌بس و کمک‌های انسانی دارند و بسیاری از کسانی که گریخته‌اند زخمی هستند اما امکانات پزشکی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ح

    باز ارتش پیشروی کرده این سازمان ملل به فکر غیر نظامیان افتاده است جالبه که خیلی هاشون هم به مناطق تحت کنترل دولت فرار می کنند اما طوری وانمود می کنند غربی ها که انگار برعکس است این جماعت که مردم را آنجا برای حفظ جان خود به گروگان گرفته اند حرف از انقلاب می زنند اگر همین افراد در یمن بودند می شدند شورشی و بلک واتر و عربستان بمبارانشون می کردند در کل سوریه آبروی خیلی ها را در دنیا برد از جمله آمریکا و عربستان و رفقاشون که به نیابت اونها توی خاورمیانه هر جنایتی می کنند