ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«۷۰ درصد از مبتلایان به ایدز در ایران از ابتلای خود آگاهی ندارند»

رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت ایران می‌گوید ابتلا به ایدز در کشور از طریق روابط جنسی بسیار افزایش یافته واز ۱۸.۵ درصد به ۴۱ درصد رسیده است.

رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت ایران می‌گوید ابتلا به ایدز در کشور از طریق روابط جنسی بسیار افزایش یافته و از ۱۸.۵ درصد به ۴۱ درصد رسیده است.

پروین افسر کازرونی، رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت به‌مناسبت یکم دسامبر/ ۱۱ آذر، روز جهانی ایدز، به «جام‌جم آنلاین» گفت ناآگاه بودن نسبت به ابتلا به ایدز و افزایش این بیماری از طریق روابط جنسی دو عامل اصلی در سرایت بیماری به دیگران هستند.

به‌گفته کازرونی حدود ۷۰ درصد از مبتلایان به ایدز در ایران از ابتلای خود به این بیماری آگاهی ندارند.

طبق آماری که رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی ارائه داد، تا خردادماه سال جاری ۳۲ هزار و ۶۷۰ نفر در ایران به ایدز مبتلا بودند که ۸۴ درصد آن‌ها مرد و ۱۶ درصد زن بوده‌اند.

همچنین ۶۸.۲ درصد این افراد از طریق اعتیاد تزریقی، ۱۸.۵ درصد از طریق روابط جنسی و ۱.۵ درصد از مادر به فرزند مبتلا شده‌اند.

این آمار اما در یک سال گذشته تغییر کرده و ویروس ایدز ۳۹ درصد از طریق اعتیاد تزریقی، ۴۱ درصد از طریق روابط جنسی و بالای سه درصد از مادر به فرزند منتقل شده است. ترکیب مبتلایان نیز در یک سال اخیر تغییر کرده و ۶۶ درصد مرد و ۳۴ درصد زن بوده‌اند.

رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت آمار زنان خیابانی مبتلا به ایدز را کمتر از پنج درصد عنوان کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • IRAN

    از خامنه ای تا پایین همه تا خرخره داخل کثافت هستند،بشکلی که خودشون متوجه بوی تعفن نمیشند..دزدی واختلاس و ربا، فساد و لواط وزتجاوز به زنان و دختران، شیادی و ریا ودروغ، جنایت و قتل مردم بیگناه، و کلا هر چه خدا گفته حرام است توسط این قوم یاجوج و ماجوج انجام میشه البته همه باسم امام زمان و 14 معصوم.یکعده فاسد هم باسم سازمان گزینش درست کردند تا فقط به دزدان و مفسدین سمت داده بشه تا نتونه از رهبر و سایر فاسد ایراد بگیره. متاسفانه این فجایع برای مردم عادی شده و این بدترین فاجعه است. مقصر اصلی نادانی و زودباوری مردم است که دنباله رو خرافاتند. مردم شاهد دزدی و فساد و اختلاس و لواط و جنایت رهبر و سایر آیات شیطان و مداحهای فاسد و بیسواد هستند ولی باز در مساجد و حسینیه ها پشت سر همین مفسدین دزد جنایتکار نماز میخونند و سینه میزنند و روز بروز فقیرتر و بدبختتر میشند.هدف این حکومت فاسد رواج فقر و بدبختی و بیماری و اعتیاد و خرافات در بین مردمه ولیمردم نمیفهمند. مرگ و لعنت و نفرین خدا بر همشون. وعده خدا در رسوایی ونابودی همه اینها حق و حتمیست.

  • شوسیانتی

    عامل ترس از عواقب، موجب می شود کمتر افراد رد معرض خطر، اقدام انجام آزمایش کنند: 1- ترس از محدود شدن توسط نهادهای حاکمتی 2- ترس از رسوایی و برخورد منفی مردم

  • Omid

    اینم یکی از افتخارات جمهوری ولایت فقیه !!!