ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لاوروف: حمله به نیروهای ترکیه در خاک سوریه، کار روسیه نبوده است

وزیر خارجه روسیه در پایان پنجمین نشست شورای برنامه‌ریزی همکاری های راهبردی ترکیه و روسیه در آنالیا مشارکت روسیه در کشته شدن چهار سرباز ترکیه‌ای را رد کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در پایان پنجمین نشست شورای برنامه‌ریزی همکاری های راهبردی ترکیه و روسیه در آنالیا در یک نشست خبری شرکت کرد. مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای‌اش هم او را در این نشست خبری همراهی می‌کرد.

سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو، وزاری خارجه روسیه و ترکیه

به گزارش خبرگزاری فرانسه در نشست خبری آنالیا که پنجشنبه ۱ دسامبر برگزار شد لاوروف گفت: «نه روسیه و نه سوریه، هیچکدام مسئولیتی در برابر قتل چهار تن از نظامیان ارتش ترکیه ندارند.»

۲۴ نوامبر  سال جاری به نیروهای ترکیه در حومه الباب حمله شد و طی آن چهار تن از نظامیان ترکیه کشته و ۹ تن دیگر زخمی شدند.  این حمله هم‌زمان بود با سالروز سقوط جنگنده روسی توسط جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه. به همین جهت این گمان پیش آمده بود که روسیه به قصد هشداردهی به ترکیه در حمله به نیروهای نظامی ترکیه در ۲۴ نوامبر سال جاری نقش داشته است. لاوروف اما هرگونه مسئولیت روسیه در این عملیات را رد کرد.  او گفت: «در مبارزه با تروریسم، روسیه و ترکیه می‌بایست هماهنگی بیشتری با هم داشته باشند.»

رسانه‌های ترکیه اعلام کرده بودند که گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئول حمله ۲۴ نوامبر به نظامیان ترکیه بوده است.

بعد از حمله ۲۴ نوامبر به نیروهای نظامی ترکیه در سوریه، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در طی یک هفته سه بار تلفنی به رایزنی و گفت‌وگو پرداخت. وزیر خارجه ترکیه هم همراه با رئیس سازمان اطلاعات این کشور به ایران سفر کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.