ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران: گفته بودیم تمدید تحریم‌ها نقض برجام است

در نخستین واکنش مقامات ایرانی به موافقت مجلس سنای آمریکا با تمدید ۱۰ ساله تحریم‌ها علیه ایران، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی بار دیگر تمدید تحریم‌ها را مخالف تعهدات بین‌المللی آمریکا دانست.

در نخستین واکنش مقامات ایرانی به موافقت مجلس سنای آمریکا با تمدید ۱۰ ساله تحریم‌ها علیه ایران، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی بار دیگر تمدید تحریم‌ها را مخالف تعهدات بین‌المللی آمریکا دانست.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران دولت آمریکا را مسئول اجرای تعهدات بین‌المللی آن کشور دانست

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز جمعه ۲ دسامبر / ۱۲ آذر درباره تصویب ادامه تحریم‌ها در مجلس سنای آمریکا گفت: «همانگونه که مکرراً توسط مقامات عالی‌رتبه کشور اعلام شده است، مصوبه اخیر مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای تمدید تحریم‌ها علیه ایران مخالف برجام و تعهدات آمریکا در حقوق بین‌الملل مبنی بر عدم مداخله در روابط داخلی و بین المللی سایر کشورهاست.»

مجلس سنای آمریکا، عصر روز پنج‌شبه یکم دسامبر / ۱۱ آذر، «قانون تحریم ایران» را که قرار بود در پایان سال ۲۰۱۶ لغو شود، با اتفاق آرا برای ۱۰ سال دیگر تمدید کرد.

پیش از آن، مجلس نمایندگان ایالات متحده در روز سه‌شنبه ۱۵ نوامبر / ۲۵ آبان با تمدید تحریم‌ها علیه ایران موافقت کرده بود. اکنون با تصویب مجلس سنا، اگر این قطعنامه به امضای رئیس جمهوری آمریکا برسد جنبه قانونی خواهد یافت.

بهرام قاسمی دولت آمریکا را مسئول اجرای تعهدات بین‌المللی آن کشور دانست و گفت: «تحولات سیاسی داخل آمریکا و ارتباطات میان قوای مقننه و مجریه آن کشور نمی‌تواند توجیهی برای اهمال و یا استنکاف از اجرای تعهدات بین‌المللی آن کشور محسوب شود.»

به‌گفته سخنگوی وزارت خارجه ایران، رئیس جمهوری آمریکا در توافق هسته‌ای پذیرفته است که با استفاده از کلیه اختیارات خود، از قانونی و اجرایی شدن موارد مخالف آن، از جمله مصوبه اخیر کنگره، جلوگیری کند.

او گفت جمهوری اسلامی برای کلیه شرایط «پیش‌بینی‌های متناسب» را به عمل آورده است.

تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون در سال ۱۹۹۶ به تصویب رسید و در متن آن آمده بود که باید هر ۱۰ سال یک بار تمدید شود.

پیش از این، در روز ۲۳ نوامبر / ۳ آذر، آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز تمدید تحریم‌ها علیه ایران را نقض توافق هسته‌ای دانسته و گفته بود این اقدام به‌طور قطع با واکنش ایران مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مرغابی

    قانون داماتو هیچ ربطی به برجام نداره و از 20 سال پیش تا حالا برقرار هست مربوط به فعالیت های موشکی و حمایت ایران از تروریسم و نقض حقوق بشر توسط ایران میشه الآن اگر برجام نبود نمیتونستیم یک قطره نفت بفروشیم ولی داریم میفروشیم روشن هست که برای رفع کامل تحریم های غیر مرتبط با موضوع هسته ای باید موانع آنها برطرف شود

  • کوروش در خوابه!

    هیچ توجیه عقلانی و اخلاقی در این غرب ستیزی نیست، دلیلی ندارد یک حکومت و کشور و ملتی برای بقیه کشورها و ملتها تصمی بگیرند، چه برسد به کشور ایران که نه صلاحیتش دارد و نه توانش را! فقط ایدئولوزی ممکن است چنین توهم جنون امیز و پرخسارتی را در فکر حاکیتی به اندازد که خودش مامور نجات بقیه جهان بداند! ولی منتفعان قدرت و متوهمان ایدئلوژی، کرای عقل و اخلاق ندارند. امکان خود دلیل حرکت است. وقتی می شود حکومت ایدئلوژیک کرد و جاه حکومت جهانی داشت چرا نکرد؟ بحث تایید تحریم ها از سوی غرب نیست. بدیهی است انها حق ندارند ملتی به بهانه حاکمیتش به جنی فلاکتی بکشانند. امریکا و غرب مثل چین وروسیه...به اندازه کافی کارنامه ننگینی از جنایت عیله بشریت دارند. رفتار دگانه آنها در راطه دمرکاسی و حقوق بشر سند است. اینها همه حرف درددل گونه است. ترس دنیا غرب و دنیای عرب از همین واقعیت است که حاکمیت ایدئلوژیک این اصرار و کش دادن داستان هسته و هدید به از سرگیری برنامه گذشته، انها بیشتر به یقین میدارد پشت این هسته ای هدف نظامی است. هیچ توجهی ندارد کشوری مثل ایران ابدا به دنبال برنامه بورد. بهترین موقعیت برای تولدی انرژی به صرفه گاز و باد و خورشیدی رها کرده و صدها میلیارد دلار هرینه و خسارت متقبل شود! اما چی میشود کرد، این حاکمیت بر منبع عظیم رانت ها نشسته. ملتی نامنسجم در باتلاق ضربات قوم گرایی و خرافات و بدفرهنگی و عادات زشت روزمرگی و نان به رنخ روز خوری. نفاق رایج و بی مسئولییت و حرافی همیشگی. حاکمیت غم چندانی ندارد، اموراتش بگذرد کافیست. ملت همین قدر بخور و نمیر باشند و ارتش 25 ملیوینی داوطلب ایدئلوژی، چه غمی دارند. وسایل راحتی مقاما براه، پول و جا و غذا و می ویار به راه، چه غم، موشکها هم تضمین بقا، سفره عطیم رانت و مگسان در شیرینی، چینی و روسی هم وسایل راه انداز فراهم میکنند پراید لکنته و وانت نیسان 20 لیتر مصرف کند چه باک؟ انها کاخ هایشان در پرده تزویر دارند و کوخ نشینان منفعل سیاهی لشگر. کمی دون پاشیدن هنگامه نمایش انتخابات کافیست برای به تور انداختن.

  • کوروش در خوابه!

    افشای فسادهای عظیم مالی در رزیم ولایی حاکم بر ایران، (که مثل نوک کوه یخ است)، برخی به این تصور انداخته، کل این داستان مهدویت و حکومت جهانی شیعه ولایی، شعار است یا بازی ابرقدتها برای عقب ماندگی ایران ! شاید سویه های درستی باشد از انگاره های بالا، ولی نشانه های یدگری است، که این گمان تقویت میکند که واقعا اعتقاد به ایدئولوژی مهدویت و حکومت جهانی شیعه ولایی در بخش مهمی از حاکمیت وجود دارد. 38 سال اصرار بر غرب ستیز یو نابودی اسرائیل، علی رغم هزینه ها و خسارت سنگین، که بهیا چند سنل فرصت سوزی و بیچارگی ملت ایران تمام شده، اینکه بحران چرخه سوخت-غنی سازی را 12 سال کش میدهند تا به برجامی برسند که براحتی در همان سال 2003 م هم قابل دست یابی بود با هزینه و خسارت کمتر! این نشانه ها، حکایت از این دارم حاکمیت بی رخمی از ایدئولوژی است که حاضرست با بهای نابودی یک ملت، پایش به ایستد!

  • کوروش در خوابه!

    منم بارها گفتم عاقبت ملت ایران چی میشود؟ آیا فلاکت از این ملت بر میدارد؟ هر بار سوالها طرح یم شود تنها نا امیدی است. وعده های اپوزیسیون و اعتدالی-اصلاح طلب داخلی، تنها سراب است. حقیقت تلخی است، ملتی عقب مانده و پراشتباه. این میراث عقب ماندگی نسلها است. از بد حادثه، ایرانیان اکثرا شیعه بودند و حکومت شیعی بر آنها حکومت میکند که خود ملت باعث اصلی اش هستند. ایرانی عادات زشتی دارند و یکی اش همین تقصیر را به گردن دیگران انداختن و فرار از مسئولیت خرابکاری هایشان است! این خود ملت ایران باعث شدند شاه سکولار و تجددخواه و البته خودکامه رابرکنار و حکومتی اخوندی و حالا اخوندی-سپاهی-بازاری-نوکیسه و رانتخوارن ریز و ردشت…! این خود ملت ایران بودند. بله اقلیتی همیشه هشدار داده اند و مخالف. ملتی برای اندکی اغوا و تبلیغات، میورد ۲۵ میلیون ثبت نام در بسیج یمک ند! (اگر ادعای رژیم درست باشد). ملتی که برای نذری مراسم شیعی سر و ست می شکنند! این ملت حتی ده درصد این چنی باشند به اندازه کافی رژیم یم تواند با رانت نفت و دیگر مزایا اقتصاد حکومتی ۸۰ درصدی اش ماشین قدرتش تا نسل ها ادامه دهد. تنها شبه معجزه می تواند ایران نجات دهد. این رژیم هویتش را بر مبنای اخرالزمانی مهدویت و نمادش بارزه اش هم غرب است! در حالت خوشبینانه ابزاری است در این صورت اندک امیدی است که مصالحه کند با غرب، ولی اگر واقعا معتقد باشد دیگر امید نیست. رانتها عظیم این رژیم بی نیاز از حمایت مردیم میکند. مردم اندکی برایش کاغیست. میلیون ها مذهبی منتفع از خان یغما اقتصاد رانتی و صف های طولانی گداگشنگان ، تامین نیروی انسانی برایش آسان کرده. تجربه تاریخ نشان می دهد چنین رژیم هایی یا آن قدر نسل های حاکمانش تدوام میابد تا تغییر هویت دهند یا مورد تهاجم خارجی شوند که بعید است که فعلا ابرقدرتها حاضر به چنین هزینه بشوند. اعتراض و مبارزه مدنی باید باشد تا عمال رژیم هارتر نشوند، ولی خیلی نباید امید بست. واقعا اکنون خداوند نیاز است برای کمک!