ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار یوروپُل نسبت به حملات جدید داعش در اروپا

سازمان پلیس اتحادیه اروپا (یوروپُل) می‌گوید با عقب‌نشینی‌های داعش در سوریه و عراق خطر حملات تروریستی در اروپای غربی بیشتر شده و در آینده نزدیک این حملات آغاز خواهد شد.

بر اساس اطلاعات سازمان پلیس اتحادیه اروپا (یوروپُل) گروه «دولت اسلامی» (داعش) در آینده نزدیک نقشه حملات جدید ترورریستی در اروپا را دارد.

کارشناسان یوروپُل خطرناک‌ترین کشور در حملات آینده تروریستی را فرانسه عنوان کرده‌اند.

گزارش تازه یوروپل، روز جمعه ۲ دسامبر / ۱۲ آذر در «دن هاخ» (لاهه) هلند منتشر شد.

بر اساس برآوردهای سازمان‌های اطلاعاتی، ده‌ها نیروی بالقوه تروریستی داعش در حال حاضر در اروپا هستند.

یوروپل در تحلیل خود می‌گوید از منظر داعش حملات تروریستی سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در بلژیک و فرانسه «موفقیت‌آمیز» بوده‌اند.

سازمان پلیس اتحادیه اروپا افزوده است: «حملات دیگر در اتحادیه اروپا، چه به‌شکل فردی و چه شبکه‌ای و گروهی احتمالاً در آینده نزدیک آغاز خواهند شد.»

به‌گفته یوروپل، داعش ممکن است تاکتیک‌های تازه‌ای را برای حملات خود به غرب به‌کار ببرد.

کارشناسان خطرناک‌ترین کشور در این زمینه را فرانسه عنوان کرده و از کشورهای دیگری همچون بلژیک، آلمان، هلند و بریتانیا به‌عنوان اهداف دیگر تروریست‌ها نام برده‌اند.

همچنین مواد احتمالی مورد استفاده تروریست‌ها مواد منفجره، سلاح‌های خودکار، چاقو، تَبَر و خودرو نامیده شده‌اند. کارشناسان تروریسم خطر استفاده از خودروهای بمب‌گذاری‌شده را نیز بالا دانسته‌اند. آن‌ها گفته‌اند: «داعش ثابت کرده است که در برانگیختن مردم برای اقدامات تروریستی و شرکت در آن‌ها ماهر است.»

در پی شکست‌های پی در پی داعش در سوریه و عراق بسیاری از جنگجویان خارجی این گروه به اروپا بازمی‌گردند. بیشترین خطر از جانب آن‌ها وجود دارد. ژیل دو کرکف، هماهنگ‌کننده مبارزه علیه تروریسم در اتحادیه اروپا می‌گوید: «این افراد برای عملیات انفجاری و استفاده از سلاح دوره دیده‌اند و ایدئولوژی جهادگرایان اسلامی به آن‌ها تلقین شده است.»

کارشناسان همچنین یکی دیگر از گروه‌های خطرناک را پناهجویان سوری عنوان کرده و گفته‌اند تندروها تلاش می‌کنند آن‌ها را به خود نزدیک و رادیکالیزه کنند. از سوی دیگر احتمال می‌رود که جنگجویان داعش به اردوگاه‌های پناهجویی نفوذ کنند. داعش می‌خواهد بحران پناهجویی در اروپا را تحریک کند و به قطبی کردن شهروندان اتحادیه اروپا و تحریک علیه پناهجویان دامن بزند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.