ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار سازمان ملل نسبت به وقوع «رواندای دوم» در سودان جنوبی

در جوان‌ترین کشور جهان تصفیه نژادی به‌شکل منظم در جریان است: گروه‌های قومیِ خاص گرسنه نگه داشته می‌شوند و مورد تجاوز قرار می‌گیرند. روستاها هم به آتش کشیده می‌شوند.

سازمان ملل می‌گوید نسل‌کشی مشابه آن‌چه در سال ۱۹۹۴ در رواندا رخ داد، سودان جنوبی را تهدید می‌کند.

در سه سال جنگ داخلی سودان جنوبی بیش از یک میلیون نفر از ساکنان این کشور مجبور به ترک سرزمین خود شده‌اند.

یاسمین سوکا، رئیس یک کمیسیون تحقیق که به نمایندگی از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل به مدت ۱۰ روز به سودان جنوبی سفر کرده بود، نسبت به خطر نسل‌کشی در سودان جنوبی هشدار داد.

از نسل‌کشی رواندا به‌‌عنوان تاریک‌ترین فاجعه انسانی نیم‌قرن گذشته یاد می‌شود. در این نسل‌کشی ۸۰۰ هزار مرد، زن و کودک کشته شدند و به ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار زن تجاوز جنسی شد.

به‌گفته یاسمین سوکا در حال حاضر در بخش‌هایی از این کشور تصفیه نژادی به‌شکل منظم در جریان است. بر این اساس گروه‌های قومیِ خاص گرسنه نگه داشته می‌شوند و مورد تجاوز قرار می‌گیرند.همچنین روستاها به‌طور کامل به آتش کشیده می‌شوند.

یاسمین سوکا می‌گوید افزون بر این، گروه‌های شبه‌نظامی قومی بیشتر و بیشتر تشکیل می‌شوند.

سازمان ملل در تابستان سال جاری اعلام کرد که در سه سال جنگ داخلی سودان جنوبی بیش از یک میلیون نفر از ساکنان این کشور مجبور به ترک سرزمین خود شده‌اند.

سودان جنوبی که به‌طور عمده مردم آن مسیحی هستند پس از ۲۰ سال‌ جنگ داخلی از بخش شمالی آن که مردمش بیشتر مسلمان هستند استقلال یافته است. این کشور به‌طور رسمی از ۹ ژوئیه ۲۰۱۱ (۱۸ تیر ۱۳۹۰) شکل گرفت اما از دسامبر ۲۰۱۳ بار دیگر وارد یک جنگ خونین داخلی شد.

این جنگ زمانی آغاز شد که سالوا کاییر مایاردیت، رئیس جمهوری سودان جنوبی ریک ماچار، رهبر مخالفان را از معاونت رئیس‌جمهوری برکنار کرد.

تاکنون در نبردهای داخلی سودان جنوبی بیش از ۵۰ هزار نفر کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.