ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای سوریه بخش‌های دیگری از حلب را تصرف کردند

ارتش سوریه با حمایت روسیه و ایران به پیشروی خود در حلب ادامه می‌دهد. شورشیان ۶۰ درصد از مناطق تحت کنترل خود را از دست داده‌اند.

با ادامه نبردها در شهر حلب، این شهر در آستانه تصرف کامل توسط نیروهای دولتی سوریه قرار دارد. ارتش سوریه موفق شده است که ۶۰ درصد مناطق تحت اختیار شورشیان در شرق حلب را تصرف کند.

درگیری‌های نظامی در شرق حلب ـ عکس از آرشیو

به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه شاهدان عینی از تیراندازی‌های متقابل، حملات هوایی، شلیک‌های توپخانه و خمپاره در روز شنبه ۳ دسامبر / ۱۳ آذر خبر داده‌اند.

نیروهای سوری مورد حمایت روسیه و ایران در روزهای گذشته پیروزی‌های قابل توجهی به‌دست آوردند و مناطق ارضی جدیدی را به تصرف خود در آوردند.

استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نسبت به تلفات سنگین ناشی از نبردهای خونین سرنوشت‌ساز در شرق حلب هشدار داده بود. او از «نبردهای وحشتناک تا کریسمس و سال نو میلادی» اظهار نگرانی کرده و از تمام طرف‌های درگیری خواسته بود تا برای دستیابی به راه‌حل مسالمت‌آمیز توافق کنند.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به نیروهای سوریه و روسیه هشدار داده بود که فتح کامل حلب به معنای پایان جنگ سوریه نیست.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته که مسکو حاضر است در ژنو با آمریکا درباره خروج شورشیان باقی‌مانده در حلب مذاکره کند. شرط این اقدام ترک همه افراد مسلح، «بدون استثناء»، از شرق حلب است. شورشیان این شرط را رد کرده‌اند.

در پیوند با وضعیت مردم غیرنظامی حلب، فشارهای جهانی بر دمشق و مسکو برای قطع حملات، دست‌کم به‌منظور ارسال کمک‌های انسانی، افزایش یافته است.

در این مورد نمایندگان روسیه و شورشیان در ترکیه در حال مذاکره‌اند. نمایندگان بلندپایه مخالفان رژیم سوریه، روسیه را متهم می‌کنند که به‌طور جدی مذاکره نمی‌کنند و به مدت دو هفته آن را طول داده‌اند و وقت تلف می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    مبارک باد اوباما!!...... تویی که چشم بستی از آلامی که مردم بدبخت سوریه بدان گرفتار شدند....چشم بستی به جنازه کودک بیگناهی بنام آیلان همان کودکی که امواج شرم کردند از هدایتش به ساحل.....چشم بستی تا تصویر جهانی کودک دیگر سوری بنام عمران که چگونه در آمبولاتس بهت زده ......تصویری که مردم امریکا راتکان داد وتو بیخیال برای خالی نبودن عریضه چند قطره اشک تمساح ریختی...... دیدی که چگونه دیکتاتور خونریز سوریه بعد از استفاده های مکرر از سلاح شیمیایی علیه مردم خودش به خط قرمزی که کشیده بودی سرپا...........)تو عمدا نیروهای امریکایی را از عراق بیرون کشیده ودر یک سینی طلایی به حکومتی دادی که از زمین وهوا و..... نفرات وسلاحهای مخرب به سوریه ارسال کتد تا آدمکشی بنام بشاراسد را درقدرت نگهدارد...... داعش از کجا پیدا شد?ودهها گروه تروریستی ضد سنی چگونه پا گرفت?پوتین چرا یاغی شد چون بی عملی ترا دید .... در یک کلام ریشه تروریسم جهانی که خودت خوب میدانی وشاخ وشانه هایی که حسن نصرالله میکشد و.............)همه از بی تفاوتی ومماشاتگری تو ست که باید به مردم امریکا تبریک گفت که درصحنه انتخابات ضربه محکمی به تو وهیلاری زدند