ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

● دیدگاه

چرا از حق حیات بابک زنجانی دفاع نمی‌کنید؟

سیامک اقبالی – این انسان، که اسمش بابک زنجانی است، دارد قربانی می‌شود، قربانی مافیا، قربانی یک نظام مافیایی. چرا ساکت نشسته‌اید؟

من، که در این مملکت کاره‌ای نیستم، در عالم رسانه‌ای به من "کاربر" می‌گویند و اگر لطف "زمانه" (کدام زمانه، رادیو زمانه، یا زمانه به معنی عصر؟) نبود، سر پیاز که هیچ، ته پیاز هم محسوب نمی‌شدم، با اجازه بزرگ‌ترها یک پرسش، در واقع یک اعتراض دارم:

چرا از حق حیات بابک زنجانی دفاع نمی‌کنید؟

پس از اطلاع از خبر تأیید حکم اعدام آقای بابک زنجانی، از طرف دیوان عالی کشور، دچار شوک شده‌ام. پس از گشتن در سایت‌های داخلی، انواع فیلترشکن‌ را چاق کردم، و به سایت‌های تحت فیلتر (= تحت نظارت استحرامی −  استحرام، که نمی‌دانم در عربی وجود دارد یانه، به پندار این جانب متضاد و مکمل استصواب است) سر زدم. همه خبر تأیید حکم اعدام بابک زنجانی را با آب و تاب شرح داده‌اند، بدون اینکه ذره‌ای احساس نشان دهند. آخر پای جان یک انسان در میان است؛ می‌فهمید؟
و این انسان، که اسمش بابک زنجانی است، دارد قربانی می‌شود، قربانی مافیا، قربانی یک نظام مافیایی. چرا ساکت نشسته‌اید؟


ایران را تحریم کرده‌اند، به خاطر غلط‌های زیادی اتمی و غیر اتمی یک مشت آخوند و پاسدار که نمی‌دانم سرشان به کجا بند است. آن مشت آخوند و پاسدار به دلار احتیاج داشتند. یک بچه‌زرنگ دوید این وسط و گفت من برایتان دلار می‌آورم، شما نفتش را بدهید. یک شبکه از دزدان و آخوندها و قالتاق‌ها درست شد و هر کس چیزی از این وسط خورد. آن بچه‌زرنگ مشغول خدمات ملی و مذهبی خود بود، اما نفهمیدم چه شد، که یک باره زرنگی‌اش کار دستش داد. از او زرنگ‌ترهایی پیدا شدند و برایش پرونده‌‌سازی کردند. حالا این بچه‌زرنگ ایرانی را شوخی‌شوخی (!؟) دارند، اعدام می‌کنند. ببینید از او زرنگ‌تر چه کسانی هستند! باید افتخار کنیم به هوش ایرانی!
اما! این طفلک چیزی نبوده است جز یک محصول ساده مافیای اتمی نظام مقدس ج.ا. . و بعلاوه، چیزی نبوده است جز یک محصول زرنگی و پدرسوخته‌بازی ملی. پس به فکر او باشید! ای همه کسانی که ایرانی را مظهر هوش و زرنگی می‌دانید! ای همه کسانی که حفظ نظام را اوجب واجبات می‌دانید؛ مگر او برای حفظ نظام مافیایی ج.‌ا. زرنگ‌بازی خود را به کار نبست؟
و ای حقو‌ق‌ بشری‌ها! او هم انسان است. چرا از حق حیات او دفاع نمی‌کنید؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ايوا

    چون هنوز فرهنگ غالب بر اخلاق و خرد ايراني، انتقام است. انتقام را راحتتر درك و هضم ميكند تا كشتن قباحت و بي حرمتي به هويت انسان بودن را.

  • منیژه حبشی

    انتقاد را درست میدانم. اعدام و کشتن انسان ها را باید نفی کرد و با سکوت در برابر این حکم ما هم مانند رژیم به جان و شرایط انسانی یا غیر انسانی افراد با قید «خودی است یا ناخودی» نگاه می کنیم. نه به اعدام برای همه انسانهاست. دراین مورد خاص که بخصوص به قصد پوشاندن فساد مالی وحشتناک سیستم حاکم صورت میگیرد. آنهم در شرایطی که پاسخ رانندگان اتوبوس و کارگران و معلمان و بازنشسته ها تماما با سرکوب آنان داده میشود.

  • ali

    چه اهمیتی داره اینقدر افر اد هر روزه به خاطر مسایل مختلف از قبیل تصادف ٍ، نزاع خیابانی،سرطان ،خودکشی و ... میمیرند که این توش گمه ، انگار که تا به حال چنین کسی نبوده. و مساله اصلی که حکومت ظالمانه و حماقت این مردم از حمایت این حکومت هست سر جاش باقیه .

  • shahram

    قطعا باید به اعدام بابک زنجانی اعتراض کرد، همانگونه که باید به اعدام هر انسان دیگری نیز اعتراض نمود. ولی استفاده از عبارت "طفلک" و "بچه زرنگ" برای یک دزد و غارتگر مال ملت بسیار بی‌انصافی است. زنجانی جنایتکار مالی است و باید همانند همدستانش مجازات شود (البته نه با اعدام). هزاران کودک، زن و مرد در ایران هستند که شب‌ها بر اثر گرسنگی خواب‌شان نمی‌برد، کودکانی هستند که بر اثر فقر از تحصیل می‌مانند، زنان و دخترانی که بر اثر فقر خودفروشی می‌کنند، انسان‌هایی که بر اثر فقر دست به خلاف می‌زنند و تا ابد تاوان آن را می‌پردازند، زندگی‌هایی که بر اثر فقر متلاشی می‌شود، بیمارانی که بدلیل نداشتن پول از درمان باز می‌مانند و جان می‌دهند، پول‌هایی که بابک زنجانی و دوستانش از بیت‌المال دزدیده‌اند متعلق به این افراد و دیگران است. پس زنجانی "طفلک" نیست، جنایتکار است.

  • حمید بارانی

    اعدام، به هر شکل و هر دلیل، قتل نفس است و جنایت.

  • حمید بارانی

    با اعدام بابک زنجانی، هیچ گرهی از کار فروبسته ی ملت باز نمی شود. فساد ذاتی نظام اسلامی است. بابک زنجانی فقط یکی از کارچاقکن های نظام بوده، به گفته ی خودش یک " بسیجی اقتصادی ". حالا در دعواهای بین جناحها چرا باید قربانی بشه؟ هیچکس نباید اعدام شود.

  • حمید بارانی

    با اعدام بابک زنجانی، هیچ گرهی از کار فروبسته ی ملت باز نمی شود. فساد ذاتی نظام اسلامی است. بابک زنجانی فقط یکی از کاروان کن های نظام بوده، به گفته ی خودش یک " بسیجی اقتصادی ". حالا در دعواهای بین جناحها بدشانسی آورده. چرا باید قربانی بشه؟ هیچکس نباید اعدام شود.

  • شمس علی میرزا

    1) بابک زنجانی اگه زرنگ بوده، از اولش هم میدونسته که با چه سیستم مافیایی سر و کار داره. اگه نمیدونسته پس زرنگ نبوده و یک احمق به تمام معنا بوده که این با واقعیت جور در نمیاد. 2) بابک زنجانی از زرنگ بازیش نه در جهت فروش نفت ایران بلکه برای پر کردن جیب خودش استفاده کرده. توی مصاحبه ها هم همه جا خودش رو سرباز انقلاب مینامید. خاوری هم چفیه مینداخت. صادق لاریجانی و مسئولین شهرداری تهران هم پاچه خواری نظام رو میکنن و خودشون رو سرباز انقلاب میدونن. پاشیم برای آنها هم کمپین پیشگیری از اعدام تشکیل بدیم؟ بابک زنجانی نوچه خود نظامه و از اول میدونست که وقتی مهره سوخته بشه، سرش زیر آبه. برای اعضای باند مافیای رژیم جایی برای دفاع نیست. خودشون افتادن به جون هم، به ما چه.

  • شیما

    فکر میکنم این آدم فهم اقتصادی داره و میشه ازش به نفع مردم استفاده کرد. از بین رفتنش چه نفعی داره جز از دست دادن یک مخ اقتصادی؟ حتما هم برای کم کردن منافع مردم و آسیب رساندن به منافع آنها میخواهند کمش کنند. بله باید برای حفظ او به نفع مردم تلاش کرد.

  • شهروند

    پرسش بسیار به جائی است. چرا از حق حیات دفاع نمیکنیم؟ پاسخ ساده است، ما هم بخشی از آن جامعه هستیم و همان فرهنگ. ما هم بخشی از آن روشنفکرانی هستیم که در روزهای اول پیروزی انقلاب چشممان را بر اعدام سران رزیم سایق در دادگاههای بدون ظابطه بستیم. این که من و یا شما از این حاکمیت خوشمان نمی آیئ به این معنی نیست که ما شیفته دموکراسی هستیم، ما هم اگر قدرت بگیریم، آن را فرصتی برای انتقام های شخصی خواهیم دانست. یک انسان آزادی خوااه زمانی میتواند آزادی خواه باشد که در عمل از حق آزادی مخالفش و دشمنش دفاع کند.

  • علی

    این بدبخت تحریمهارو دور زد وخودش رابخطر انداخت تامردم ایران گرسنه نمانندوبرای سپاه دلار اوردپولشویی کردودراخر همه برسرش ریختن.این سیستم فاسددیکتاتوریست که کاسه کوسه رو سریکی خراب کنند.این پاشو ازایران بزاره بیرون سیا گرفتش.برند صادق شیپیشو بگیرن که ۶۳حساب بانکی و۲۵۰میلیاردتومن سوددرسال گیرش میادویابرن خاوری رو بگیرن.بابک زنجانی زحمت کشیدوکشور رو ازقحطی نجات داد.هرچی ام خورد نوش جونش.

  • جاستین

    ... عوض دفا ع از این حیوان میتونی از انسانهای آزاده دفاع کنی ...

  • hamid

    انسان دارای حقوق برابر از هر جنسیت، قومیت، دین یا مرام به عنوان بشر و شهروند است. این حقوق ماورای دین یا مرام یا آداب و رسومی است که انسان اختیار میکند. دفاع از این حقوق وظیفه هر انسان آزاده است. بابک زنجانی هم به عنوان انسان دارای این حقوق است و دفاع از حقوق او، یعنی‌ دفاع از حقوق خودمان! نباید در عکس‌العمل شدن مقابل استبداد از جنس آن شویم و احیا و دفاع از این حقوق را فراموش کنیم که این یعنی‌ دائمی کردن عمر استبداد! مرگ بر استبداد، مرگ بر شکنجه و اعدام، مرگ بر وابستگی چه در شکل نوکری چه در شکل خارجی را به اسم "دشمن" محور تصمیم‌گیری کردن!. درود بر آزادی، درود بر استقلال درود بر ایرانی که در آن ایرانی به عنوان انسان و شهروند دارای حقوق برابر از هر جنسیت، قومیت، دین یا مرام است. شاد باشید. حمید

  • منطقی

    " چرا از حق حیات بابک زنجانی دفاع نمیکنم؟ " چون نویسنده , این سوال را به صورت عمومی پرسیده من نظر شخصی خودم را میگویم البته نظر دیگران هم برای من محترم است. من برای جان بابک زنجانی ارزش قایل نیستم. حقوق بشر در مورد او مصداق ندارد چون او ( و امثال او ) را انسان نمیدانم. و اگر "حقوق بشر" ایجاب میکند تا از حق حیات او دفاع کنم پس من با خود حقوق بشر هم مخالف خواهم بود. اگر برای او دل بسوزانیم, این کار محرکی برای تولید انبوه زنجانی های دیگر در آینده خواهد شد. مردم باید بدانند معامله با اهریمن چه نتیجه ای دارد. بگذارید فرصت طلبان بی وجدان, با نتیجه عملکرد خود رو به رو شوند. اینکه او جعبه سیاه یک فساد بزرگ است و با اعدامش , حقیقت دفن میشود درست است ولی این فقط از وجه پراگماتیستی اهمیت دارد نه از جنبه اخلاقی.

  • گورجه

    این آقا کاره ای نیست. مفسدان اصلی اکنون آزادند و دارن به ریش ملت میخندند.

  • گورجه

    با شيخ سخن از شراب نگو که شيخ----------تا خون خلق است ننوشد شراب را

  • ضد تجاهل!

    من مخاف اعدام به طور کل هستم، و فقط در شاریط ویژه علیه تروریستهای جانی که دست به قتل عام ملت میزنند و در موارد دیگر حبس ابد مثل اعدام است/ منتها حسنش در این است خطای قضاوت پوشش میدهد و اندکی فرصت جبران حطای قضاوت. اعدام همه چیز نابود میکند. اعدام این شخص که احتمالا سواستفاده از حفره اقتصادی تحریم کرده! ولی مقصر کسانی است که این حفره ایجاد کردند تا بابک زنجانی ها سواستافده کنند. اعدام او هیچ فایده ای برای استیفای حقوق ملت ندارد و به قول دولتی ها با مرگ او، جعبه سیاه اطلاعات فساد دوران احمدی نژاد از بین می رود. بیشترین سود مافیا فساد می برد.