ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جلسه دادگاه هفت فعال اصلاح‌طلب غیرعلنی برگزار شد

هفت نفر از فعالان اصلاح‌طلب روز یکشنبه ۱۴ آذر به‌همرا وکلا و اعضای خانواده خود در دادگاه حاضر شدند.

هفت نفر از فعالان اصلاح‌طلب روز یکشنبه ۱۴ آذر به‌همرا وکلا و اعضای خانواده خود در دادگاه حاضر شدند.

هفت فعال اصلاح‌طلب متهم به «اجتماع و تبانی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه‌های غیرقانونی» شده‌اند.

به‌گزارش وب‌سایت کلمه، دادگاه اصلاح‌طلبان به‌شکل غیرعلنی برگزار و ادامه آن به‌دلیل طولانی شدن مباحث، به جلسه آینده موکول شد.

محمدرضا خاتمی، محمد نعیمی‌پور، محسن صفایی فراهانی، حمیدرضا جلایی‌پور، حسین کاشفی، علی شکوری‌راد و آذر منصوری، هفت فعال اصلاح‌طلبی هستند که متهم به «اجتماع و تبانی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه‌های غیرقانونی» شده‌اند.

پیش از این در آبان‌ماه سال جاری محمدرضا خاتمی، نایب‌رئیس مجلس ششم خواهان برگزاری علنی دادگاه اصلاح‌طلبان شده و گفته بود اگر دادگاه علنی برگزار شود به نفع همه است.

این هفت فعال اصلاح‌طلب روز دوشنبه ۱۷ آبان به همراه وکلای خود در جلسه نخست دادگاه حاضر شده بودند اما دادگاه بدون ورود و رسیدگی به پرونده‌ی آن‌ها، با درخواست استمهال وکلا و موکلان (مهلت برای رسیدگی به پرونده) موافقت کرد.

این اصلاح‌طلبان تاکنون در پیوند با محاکمه خود دو نامه نوشته‌اند که در آن‌ها از تخلفات قانونی در رسیدگی به پرونده و تضییع حقوق فعالان سیاسی انتقاد کرده و خواهان برگزاری جلسه‌ای با صاحب‌نظران درباره نحوه احضار فعالان سیاسی توسط ضابطان قضایی، اختیارات ضابطان قضایی و نظارت جدی بر رعایت آن‌ها، شده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.