ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض به برخورد خشن پلیس با رانندگان شرکت واحد: حرکت اتوبوس‌ها با سرعت پایین و چراغ روشن

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به اعتراض مدنی رانندگان شرکت واحد از شهروندان مطلع خواسته‌اند تا علت سرعت پایین و چراغ روشن اتوبوس‌ها را برای دیگران توضیح دهند.

رانندگان شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه در اعتراض به برخورد خشن پلیس با تجمع روز یک‌شنبه ۱۴ آذر کارکنان و رانندگان این شرکت، در اعتراضی مدنی و مسالمت‌آمیز، روز دوشنبه  ۱۵ آذر، با حداکثر ۳۰ کیلومتر سرعت و چراغ‌های روشن حرکت می‌کنند.

حرکت قطاری اتوبوس‌های شرکت واحد در اعتراض به برخورد خشن پلیس با تجمع روز یک‌شنبه چهاردهم آذر ماه رانندگان اتوبوس

رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه روز یک‌شنبه ۱۴ آذر در اعتراض به کاستی‌های جدی در زمینه حق مسکن‌شان در مقابل شهرداری تجمعی اعتراضی برگزار کردند که این تجمع با برخورد شدید و خشن پلیس و نیروهای امنیتی روبه‌رو شد:‌ حمله به تجمع کارگران شرکت واحد و بازداشت معترضان

حمید جعفری، روزنامه‌نگار مقیم تهران شمار بازداشت‌شدگان را حدود ۲۰ نفر دانسته و در توییتر خود نوشته است که نیروهای امنیتی بازداشت‌شدگان را به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

به دنبال سرکوب حق تجمع این شهروندان، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از همه رانندگان خواست تا در راستای اعتراض به این برخورد و برای تحقق خواست عمومی مسکن، در روز دوشنبه ۱۵ آذر، با سرعت مطمئنه (حداکثر ۳۰ کیلومتر) و چراغ‌های روشن حرکت کنند.

به این ترتیب امروز در تهران، اتوبوس‌ها ضمن جابه‌جا کردن شهروندان اغلب به‌صورت قطاری حرکت می‌کنند.

سایت جوانه‌ها در گزارش خود از این ماجرا، حرکت رانندگان را «اعتراض به برخورد خشن و گاز انبری نیروی انتظامی تحت امر قالیباف و سرهنگ جعفری و بازداشت کارگران شرکت واحد در مقابل شهرداری تهران» خوانده است.

این حرکت واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را نیز به دنبال داشته است.

کاربری به نام میترا قربانی‌فر در توییتر خود نوشته است: «حرکت ‌های با و اعتراض است. کاش این چراغ های روشن نگاه‌ها را به خود بخواند. کاش امروز از حال‌شان بپرسیم.»

کاربر دیگری به نام ناهید مولوی هم نوشته است که اتوبوس‌های تهران امروز با چراغ‌های روشن و سرعت پایین حرکت می‌کنند تا شهر بداند اینجا حقی پایمال شده که صاحبش سکوت نکرده.

کسری نوری، فعال مدنی هم نوشته است: «اونایی که امروز سوار اتوبوس‌های #شرکت_واحد می‌شین اگر می‌شه به راننده‌هاشون بگین که برای اعتراض و مطالبه‌هاشون احترام قائلید.»

یک کاربر دیگر هم از شهروندان و مسافران سفرهای درون‌شهری خواسته است که اگر با اتوبوس رفت و آمد می‌کنند و در مسیرشان اتوبوس با چراغ روشن دیدیند، برای بقیه هم توضیح بدهند که علت این چراغ روشن و سرعت پایین، اعتراض به ضرب و شتم کارگران شرکت واحد است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.