ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کانال‌های خبری با دست‌کم پنج‌هزار کاربر در ایران باید مجوز بگیرند

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ایران اعلام کرد که شورای عالی فضای مجازی در نظر دارد برای کانال‌های خبری شبکه‌های اجتماعی که دست‌کم پنج هزار کاربر دارند شرط کسب مجوز بگذارد.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ایران اعلام کرد که شورای عالی فضای مجازی در نظر دارد برای کانال‌های خبری شبکه‌های اجتماعی که دست‌کم پنج هزار کاربر دارند شرط کسب مجوز بگذارد.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ایران: مردم باید به اخبار اعتماد کنند

به‌گزارش خبرگزاری دانشجو، محمود واعظی روز دوشنبه ۱۵ آذر گفت: «طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی وزارت ارشاد موظف به تشکیل کمیته و تهیه آیین‌نامه‌ای برای کانال‌های خبری و اطلاع‌رسانی با تعداد کاربر زیاد شده است.»

به‌گفته وزیر ارتباطات ایران بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، کانال‌های خبری و اطلاع‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی ساماندهی می‌شوند.

واعظی افزود طبق پیشنهادی که به تصویب اعضای شورای عالی رسیده است کانال‌های مختلف خبری و اطلاع‌رسانی که بیش از تعداد مشخصی عضو دارند باید مجوز بگیرند.

او دلیل این اقدام را چنین بیان کرد: «مردم باید به  این اخبار اعتماد کنند.»

وزیر ارتباطات گفت این کمیته‌ و تدوین آیین‌نامه مربوطه ظرف یک ماه انجام خواهد شد و در این آیین‌نامه جزئیات مجوز و تعداد اعضای کانال به‌طور دقیق مشخص می‌شود.

به‌گفته او «در صحبت‌های اولیه حداقل پنج هزار کاربر در کانال‌های خبری برای شرط الزام اخذ مجوز مطرح شده است.»

موضوع شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های پیام‌رسان از دغدغه‌های همیشگی مسئولان جمهوری اسلامی است و میزان سانسور و کنترل آن‌ها مورد اختلاف جناح‌های مختلف است. جناح اصول‌گرا و مخالف دولت خواهان قطع و فیلترینگ این شبکه‌هاست در حالی‌که دولت خواهان کنترل و فیلترینگ هوشمند و ایجاد محدودیت در این زمینه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.