ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محرومیت مطلق‌ ٦٥٠ خانوار دهستان «مارز» کرمان

٦٥٠ خانوار در دهستان مارز شهر قلعه‌گنج در جنوب کرمان در محرومیت مطلق هستند. این روستاها فاقد آب آشامیدنی سالم، آب برای دست‌شویی و حمام و جاده هموار هستند.

٦٥٠ خانوار در دهستان «مارز» از توابع شهر قلعه‌گنج در جنوب کرمان در محرومیت مطلق هستند.

مارز از نقاط محروم قلعه‌گنج است که حدود ۱۵ کیلومتر جاده آن خاکی و صعب‌العبوراست.

به گزارش روزنامه شرق، در روستاهای دهستان مارز آب آشامیدنی سالم، آب برای دست‌شویی و حمام و جاده هموار وجود ندارد. از ٦٥٠ خانوار در مارز تنها ١٥٠ خانوار امکان و شرایط تحت پوشش قرار گرفته شدن توسط کمیته امداد را دارند.

طبق تعریف وزارت کشور از مناطق محروم، تعداد بسیاری از روستاها در ضریب محرومیت هفت تا ٩ که اوج محرومیت است، قرار دارند. این در حالی است که اکثر روستاهای جنوب استان کرمان عموما این‌گونه‌اند. روستاهای دهستان مارز نیز همگی در ضریب ٩ یعنی اوج محرومیت هستند.

بر اساس آماری که مسئولان فرمانداری این منطقه از درآمدهای اقتصادی شهرستان‌های محروم جنوب استان می‌دهند، بیشتر مردم در شهرستان قلعه‌گنج، روستانشین هستند. صنعت اصلی در آنجا کشاورزی است. صیفی‌جات در این شهرستان‌ها کیفیت و تولید بسیار بالایی دارد اما تاکنون برای بسته‌بندی و فراوری و فروش و صادرات آنها کاری انجام نشده است.

دهستان «مارز» جنوبی‌ترین نقطه کرمان و با استان سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان هم‌مرز است.

برابر آمارهای موجود، بااینکه این گونه شهرستان‌ها بخش صنعتی چندانی ندارند، از درآمدهای دولتی ازجمله مالیات بر ارزش افزوده نیز سهمی نمی‌برند.

مسئولان محلی این شهرستان‌ها علاوه بر مشکلات اقتصادی مناطق جنوبی کرمان، ‌تخصیص‌نيافتن عادلانه اعتبارات در بخش شمالی و جنوبی کرمان را از دیگر مشکلات این مناطق می‌دانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.