ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش ۶۳ درصدی سهم سپاه از بودجه ۹۶

بودجه نظامی ایران در دولت روحانی ۸۶,۱ افزایش یافته است. بیشترین سهم را در این افزایش سپاه پاسداران و ستاد مشترک کل نیروهای مسلح با دو برابر شدن بودجه برده‌اند.

سهم سپاه پاسداران از بودجه سال آینده بیش از هفت هزار میلیارد تومان بیشتر از بودجه ۹۵ است. بودجه نهادهای نظامی در دولت یازدهم بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است.

تابستان امسال هنگامی که دولت حسن روحانی لایحه اصلاح بودجه ۹۵ را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد،  با مخالفت نمایندگان منتقد دولت و مقام‌های نظامی روبرو شد.

دولت در اصلاحیه بودجه پیشنهاد کرد که اختصاص ۱,۷ میلیارد دلار از درآمد دولت از محل دعوای بین‌المللی به نهادهای نظامی، حذف شود.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس دولت «محدود بودن منابع مالی دولت» را علت حذف این بخش از بودجه نهادهای نظامی دانست.

کاهش پنج هزار میلیارد تومانی بودجه نظامی اما با واکنش تند مقام‌های نظامی روبرو شد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این اقدام دولت را به زیان توان دفاعی کشور دانست.

دولت در لایحه بودجه سال آینده برای در امان ماندن از اعتراض نظامیان و نمایندگان همسو با این نهادها، بودجه سپاه پاسداران، ارتش، بسیج و ستاد مشترک کل نیروهای مسلح را افزایش داده است.

بیشترین سهم از بودجه نهادهای نظامی به سپاه پاسداران اختصاص دارد. بودجه ستاد مشترک سپاه ۲۲ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان اعلام شده که هفت هزار میلیارد تومان بیشتر از بودجه امسال و دو برابر بودجه سال ۹۳ این نهاد نظامی است.

بودجه ستاد مشترک کل نیروهای مسلح برای سال آینده نیز حدود ۵۰ درصد افزایش یافته و از ۲ هزار و ۵۰ میلیارد تومان به سه هزار و ۲۱ میلیارد تومان رسیده است. بودجه این نهاد در نخستین قانون بودجه دولت روحانی ۱۴۵۷ میلیارد تومان بود. سهم ستاد مشترک کل نیروهای مسلح به نسبت سال ۹۳ بیش از ۱۰۷ درصد افزایش یافته است.

دولت همچنین ۱.۶ هزار میلیارد تومان بودجه ارتش را به نسبت سال قبل افزایش داده است. سهم ستاد مشترک ارتش از بودجه امسال ۷ هزار و ۷۷۲ میلیارد تومان اعلام شده که نشان دهنده رشد ۵۲.۱ درصدی به نسبت سال ۹۳ است.

بودجه سازمان بسیج مستضعفین نیز در مقایسه با سال ۹۳ که دولت یازدهم برای نخستین بار لایحه بودجه را تدوین کرد ۸۴,۲ درصد بیشتر شده است. اعتبار پیش‌بینی شده برای بسیج در لایحه امسال یک هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان است. بودجه بسیج سال گذشته یک هزار و ۷۰ میلیارد تومان و سال ۹۳، ۶۲۷ میلیارد تومان اعلام شد.

بررسی بودجه علنی نهادهای نظامی بیانگر افزایش ۸۶,۱ درصدی اعتبار اختصاص یافته به این چهار نهاد نظامی است. این در حالی است که دولت در ردیف کمک به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و همچنین اعتبارهای پژوهشی نیز اعتبار‌های ویژه‌ای را به نهادهای وابسته به سپاه پاسداران و بسیج اختصاص می‌دهد.

در همین زمینه

لایحه بودجه و وعده گرانی در سال ۹۶

افزایش ۱۵ درصدی سهم نظامیان در لایحه بودجه ۹۵

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رها

    اونوقت تو این شرایط میگن بچه بیارین هنوز نمی دونیم چه کلاهی گذاشتن سرمون دارن با آینده ی ما وفرزندامون چه کار می کنن والا نسل بعدی بیاد چه کار آخه

  • رها

    واقعا جالبه که هیچ راه حلی وجود نداره خیلی وحشتناکه خدا آخر عاقبتمون رو به خیر کنه

  • الکترونیکی

    ما بیچارگان ایرانی، به کودتا هم راضی هستیم اگر دست کم مثل کره جنوبی یا مصر، از شر کمونیست ها و بنیادگراها نجات یابیم. دست کم قرارا است مستعمره بشومیف مستعمره جهان آزاد و لیبرال و اقتاصد رقباتی بشویم کمی تمدن و مدرنیه در جامعه ما نفوذ کند و نه تحت سیطره مرتجع و مستعمره شرق بی رحم و ناجوانمرد! کودتا وطن پرستان کاشکی میشد. اخر برخی می گیوند سپاه کودتا کند!! آخر هم وطن گرامی، شما معنی کودتا می دانید، کودتا نوعی براندازی یمک نظام/حاکم است. سال 88 کودتا شد! مثلا خامنه ای برکنار شد؟ خاتمی که خودش گفت تدارکچی بوده 8 سال ماموریت تدارکچی بودنش تمام بود. احمدی نژاد همگی قبول داریم همان مهره و نقش تدارکچی داشت البته از نوع خیلی بذ بو د و حسن روحانی تدارکچی جندان خوب نبود با افتا ح رکود اقتصاد یو فیش های نجومی و سکوت ها و بی عملی در برابرفساد و تضیه حق مردم! کودتا وقتی کودتا است لاقل سپاه خودش حاکم واقعی شود و نه اینکه سپاهی هم ماموری بیش نیست!

  • مرغابی

    افزایش بودجه نظامی سپاه هیچ هدف و مقصودی جز سرکوب معترضان احتمالی به نتایج انتخابات دولت دوازدهم در سال آینده ندارد به نظر می رسد سپاه در تدارک کودتایی دیگر برای سال 96 می باشد

  • میر ز ا رضا

    شکی نیست مشتی پیر و پاتیل از کار افتاده که در صدر آن علی خامنه ای قرار دارد برای آنکه بجای استقرار در خانه سالمندان قدرتهای پوشالیشان را حفظ کنند ثروت مملکت را به حساب ملت به مشتی گماشته و سپاهی تقدیم میکنند. و اگر غیر از این بود جای شک باقی میگذاشت و بهانه ای از برای کش دادنش.

  • آسیب پذیر

    خواهشمندیم بودجه نهادها ، بنیادها و مجمع های بین المللی(!) حضرت علی اصغر ، غدیر ، شفقا ، تقریب مذاهب و اهل بیت و حوزه های علمیه و مراجع و بیت معظم ولی امر مسلمین جهان و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (مال مصباح یزدی) بسیج و ............. و ستاد اقامه نماز جمعه و هزینه های مرقد عسکریین در سامرا و هزینه ای نجف و کربالا و حکومت و ارتش و حرم مطهر بشار اسد و هزینه بالا نگهداشتن ارزش پول سوریه و هزینه های خرید از چین، هزینه لشکر کشی برادران روس به سوریه و جاهای دیگر را هم زیاد کنند

  • ح

    در منطقه ای که کلی تروریست با تفکرات عربستانی و سلاح های آمریکایی هستند که از حمایت این کشورها و رسانه هاشون برخوردارند باید بودجه نظامی برای دفاع از خود را افزایش داد

  • Farid

    پادگانی به نام «بحوث» واقع در حومه جنوب شرقى شهر حلب - که در 30 کیلومتری جنوب شرقی حلب (5 کیلومتری جنوب شهر السفیره) واقع است.-مقر فرماندهی نیروهاى سپاه پاسداران ایران در این منطقه است.! حضور نیروهاى سپاه پاسداران و شبه نظامیان وابسته به آن و انتقال سلاح به سوریه نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل منحد به شمار می آید. کمیته سوم سازمان ملل متحد نیز در قطعنامه 15 نوامبر گذاشته ادامه مداخله نظامى ایران در سوریه وحمایت از کشتار غیر نظامیان در این کشور را محکوم کرده بود. این مرکز به «پادگان حضرت رقیه» تغییر نام داده و تحت نظر پاسدار-سرتیپ سید جواد غفاری است که فرماندهى نیروهاى پاسداران در حلب را به عهده دارد. غفاری، از فرماندهان جنگ ایران و عراق، از سه سال پیش فرماندهی نظامی حلب و جبهه شمالی سوریه را به عهده داشت و به تازگی به فرماندهی میدانی کل نیروهای سپاه در سوریه منصوب شده است. او چند ماه قبل به همراه قاسم سلیمانی با بشار اسد ملاقات کرد و مورد تقدیر او قرار گرفت. در داخل این پادگان دو مرکز فرماندهی وجود دارد. یکی به سیستم فرماندهی سپاه اختصاص دارد و در محل دوم علاوه بر پاسداران، فرماندهان حزب الله لبنانى نیز حضور دارند و محل طراحی عملیات است. عده ای از افسران و فرماندهان ارتش سوریه نیز در این پادگان حضور داشته و با سپاه هماهنگی عملیاتی می کنند. این پادگان یکی از مراکز دائمی گردانهای موسوم به صابرین سپاه پاسداران (نیروهای تکاور) نیز هست. این نیروها به نفربرهای زرهی و مینی کاتیوشا مجهز هستند. هر کدام از گروههای شبه نظامیان وابسته به سپاه در این پادگان، مراکز جداگانه یی دارند. فرمانده فاطمیون (شبه نظامیان شیعه افغانی وابسته سپاه) در پادگان بحوث، پاسدار سرتیپ امیر پور است. محل استقرار فاطمیون در 500متری محل استقرار نیروهای سپاه پاسداران است

  • پارادوکس

    بخش بزرگی از آن یزی که فساد مالی می گویند در ایران، در واقع هیچ نوع خلاف قانون صورت نمی گیرد، بلکه حفره های قانونی و عدم توجه به استانداردهای کاری است. مثلا، یک بازرس دولتی برای ماموریتی به شهرستان می رود، وی مختار است هتل و رستوران و نوع غذای خود انتخاب کند و فاکتورها به ماقم بالاتر بدهد تا تسویه حساب شود. خب معلومست این مامور دولتی، می رود هتل گران شبی 300 هزار تومان (بجای شبی 100 ه.ت) و یک پرس ناهار 150 ه.ت (بجای 15 ه.ت) بخورد!! تاز فاکتورسازی و پورسانت گرفتن از مشتری ها/فروشنده هم افازوده می شود. اگر بشنویم فلان کارمند و مقام دولتی-حکومتی در پست موقعیت این چنینی داشته و استفاده نکرده باید تعجب کنمی از بس فساد رایج است. دیگر سخن از فساد سیستمی است. وقتی دهها سال این معضلات هست و کاری نمی شودف باید دانست سیستم خودش ذاتا فاسد و مبارهز با فساد صرفا شعار است و گاهی هم افراد فرعی قربانی می شوند برای دک و پز . این اسمش در ظاهر فساد نیست و معمولا می گونند حیف و میل بیت المال! اما در واقع فساد قانونی است! رانت ها، اختیارت مالی، مناقصات غیر واقعی، حساب سازی ها و گردش های مالی منفعت طلبانه، وام های کم بهره ترجیحی .تبعیض آمیز بدون وثیقه و کم ضمانت که راحت وام گیرنده از پرداختش شانه خالی میکند و دست قانون بسته است، چون ذی نفوذان از طریق وکلا قانون گذار قبلا بستر سوءاستفاده را فراهم کرده اند. نقش دولت ها، بسیار چشمگیر است در این نوع فسادها. پس این جنگ قدرت و بدست آوردند ریاست و وزارت و مدیریت و مقام و وکالت مجالش و شوراها برای هیمن منظور است. رانت ها و پورسانت های کلانی در میان است.