ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشروی ارتش سوریه و لغو مذاکرات آمریکا و روسیه

ارتش سوریه دو سوم شرق حلب را از کنترل شورشیان خارج کرده‌. در همان حال روسیه و آمریکا یکدیگر را متهم می‌کنند که راهی برای پایان دادن به خشونت‌ها باقی نگذاشته‌اند.

ارتش سوریه با حمایت هم‌پیمان‌های خود، روسیه و ایران، موفق شد بخش‌های دیگری از شرق حلب را که در دست شورشیان بود تصرف کند. مذاکرات آمریکا و روسیه درباره خروج نیروهای شورشی از شرق حلب نیز لغو شد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای دولتی در حال حاضر ۷۵ درصد مناطق تحت کنترل شورشیان، از جمله بخش قدیمی شرق حلب را در اختیار خود گرفته‌اند.

به‌گفته این سازمان مستقر در لندن، نیروهای دولتی روز سه‌شنبه منطقه الشعار و هفت منطقه دیگر در مرکز شرق حلب را تصرف کردند.

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت منطقه مسکونی الشعار منطقه مهمی در شرق حلب است و با از دست دادن آن شورشیان به سمت جنوب عقب‌نشینی کردند.

با حملات هوایی، بمب‌های بشکه‌ای و گلوله‌باران مداوم نیروهای دولتی، شورشیان با هزاران نفر از مردم غیرنظامی در حال حاضر در منطقه جنوب شرق حلب مستقر و گرفتار هستند.

تصرف کامل حلب، دومین شهر مهم سوریه  توسط نیروهای دولتی بزرگترین موفقیت آن‌ها در طول جنگ شش ساله به‌شمار خواهد رفت که از سال ۲۰۱۱ تا کنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر کشته داشته است.

سه هفته پس از حملات تازه ارتش سوریه با کمک نیروهای ایرانی و لبنانی و پشتیبانی هوایی روسیه ده‌ها منطقه حلب از کنترل شورشیان خارج شده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید روز سه‌شنبه جنگنده‌های سوری و روسی استان ادلب در شمال غرب سوریه و در همسایگی حلب را نیز بمباران کرده و ۲۵ نفر از غیرنظامیان را کشته‌اند.

لغو مذاکرات آمریکا و روسیه در ژنو

روسیه، یکی از متحدان اصلی سوریه، پیش از این اعلام کرده بود که قرار است با آمریکا در روزهای سه‌شنبه یا چهارشنبه درباره خروج گروه‌های مسلح از شرق حلب در ژنو مذاکره کند اما این نشست لغو شده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه مسئولیت لغو این مذاکرات را به گردن آمریکا انداخت و گفت: «ما فهمیدیم که بحث جدی با دوستان آمریکایی ممکن نیست.»

از سوی دیگر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا خواهان مذاکره رژیم سوریه و شورشیان شد. او گفت: «روسیه می‌گوید اسد حاضر به مذاکره است و من طرفدار به آزمون گذاشتن این مذاکرات هستم، حتی اگر حلب سقوط کند.»

کری اعلام کرد که چهارشنبه یا پنج‌شنبه با لاوروف در هامبورگ دیدار خواهد کرد.

روسیه به‌همراه چین شامگاه دوشنبه ۵ دسامبر / ۱۵ آذر با قطعنامه شورای امنیت که در آن پیشنهاد شده بود به مدت هفت روز در حلب آتش‌بس برقرار شود تا کمک‌های انسانی به دست مردم برسد، مخالفت کردند.

روز سه‌شنبه نیز وزارت امور خارجه سوریه در دمشق هرگونه آتش‌بسی را رد کرد. با این حال نیروهای شورشی اعلام کرده‌اند که از شرق حلب خارج نخواهند شد.

اگر نیروهای اصلی شورشیان شرق حلب را ترک کنند آن‌ها فقط کنترل استان ادلب و مناطقی در اطراف دمشق و جنوب را در اختیار خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.